Inwestycje i nieruchomości

Droga S1 do Pyrzowic zyska drugą jezdnię

2018-11-27, Autor: tora

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 26 listopada 2018 r. umowę na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie.

Reklama

Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii, które zaoferowało wykonanie tej inwestycji za 121,8 mln zł. - Podpisana dzisiaj umowa to kolejny krok do powstania pełnego przebiegu drogi S1 od Pyrzowic do polsko-słowackiej granicy w Zwardoniu – powiedział wczoraj minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Wykonawca zobowiązał się do wykonania inwestycji w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, czyli do kwietnia 2021 roku. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Zamówienie realizowane będzie w formule „buduj”.

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jest również częścią VI europejskiego korytarza transportowego. Dzięki budowie drugiej jezdni uzupełniony zostanie dwujezdniowy przekrój drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i wygody kierowców.

>>>>Zobacz mapę z odcinkiem S1 Pyrzowice - Podwarpie<<<

Inwestycja  obejmuje budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,7 km, w tym obiektów inżynierskich (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia drogi oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.

Zakres prac przewiduje m.in.:
- budowę drugiej jezdni S1 z pasem awaryjnym,
- przebudowę węzła Mierzęcice,
- przebudowę odcinków sieci dróg dojazdowych wraz z budową zjazdów do pól i posesji,
- budowę 6 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej S1, w tym 5 wiaduktów i 1 mostu,
- budowę przepustów, urządzeń ochrony środowiska, w tym również zabezpieczeń gwarantujących ochronę zwierząt,
- budowę oświetlenia,
- przebudowę i rozbudowę systemu odwodnienia, w tym kanalizacji deszczowej,
- przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą,
- ogrodzenie drogi,
- budowę barier ochronnych i ekranów akustycznych.

W latach 2005–2006 GDDKiA zrealizowała jednojezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913, stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach. W latach 2010–2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~adrianek 2018-11-27
    08:42:33

    1 0

    Święty czas

  • ~szpryca 2018-11-27
    09:51:43

    2 0

    To trzymamy kciuki, żeby Rubau nie zbankrutował i nie zostawił na lodzie podwykonawców jak Włosi na zakopiance, czy na torach

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Blokada miliardów z UE. Kto ma rację?



Oddanych głosów: 450

Prezentacje firm