Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 26 listopada 2018 r. umowę na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie.
Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii, które zaoferowało wykonanie tej inwestycji za 121,8 mln zł. - Podpisana dzisiaj umowa to kolejny krok do powstania pełnego przebiegu drogi S1 od Pyrzowic do polsko-słowackiej granicy w Zwardoniu – powiedział wczoraj minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Wykonawca zobowiązał się do wykonania inwestycji w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, czyli do kwietnia 2021 roku. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Zamówienie realizowane będzie w formule „buduj”.
Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jest również częścią VI europejskiego korytarza transportowego. Dzięki budowie drugiej jezdni uzupełniony zostanie dwujezdniowy przekrój drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i wygody kierowców.
>>>>Zobacz mapę z odcinkiem S1 Pyrzowice - Podwarpie<<<
Inwestycja obejmuje budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,7 km, w tym obiektów inżynierskich (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia drogi oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.
Zakres prac przewiduje m.in.:
- budowę drugiej jezdni S1 z pasem awaryjnym,
- przebudowę węzła Mierzęcice,
- przebudowę odcinków sieci dróg dojazdowych wraz z budową zjazdów do pól i posesji,
- budowę 6 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej S1, w tym 5 wiaduktów i 1 mostu,
- budowę przepustów, urządzeń ochrony środowiska, w tym również zabezpieczeń gwarantujących ochronę zwierząt,
- budowę oświetlenia,
- przebudowę i rozbudowę systemu odwodnienia, w tym kanalizacji deszczowej,
- przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą,
- ogrodzenie drogi,
- budowę barier ochronnych i ekranów akustycznych.
W latach 2005–2006 GDDKiA zrealizowała jednojezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913, stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach. W latach 2010–2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Budowa S1 Przybędza - Milówka. Tak wyglądają dziś tunele pod Baranią Górą (foto)
3460Będą utrudnienia na A4 Katowice-Kraków. Rusza remont wiaduktu na węźle Brzęczkowice
1342Prymat, producent przypraw z Jastrzębia-Zdroju, rozbudował swoją fabrykę (foto, wideo)
1038SKO zablokowało budowę kompleksu hotelowo – mieszkalnego w Bielsku-Białej
787A po remoncie znów kajakiem. Kanał regatowy w Parku Śląskim przejdzie metamorfozę
720W Beskidach może powstać kurort z termami. Ruszył przetarg na odwiert badający zasoby wód geotermalnych
+105 / -6Budowa S1 Przybędza - Milówka. Tak wyglądają dziś tunele pod Baranią Górą (foto)
+10 / -1Prymat, producent przypraw z Jastrzębia-Zdroju, rozbudował swoją fabrykę (foto, wideo)
+6 / -0Skarb Państwa hojny dla Izery. Polski elektryk dostał kolejne miliony dofinansowania
+4 / -0Częstochowa przepłaciła, Bytom kupił podróbki. Afera o odblaskowe ludziki w Śląskiem
+5 / -2To już pewne. Firma z Katowic stworzy plan naprawy A1 Pyrzowice - Piekary Śl.
0Rekordowe zamówienie polskiej kolei regionalnej. Polregio kupi składy za 7 mld zł
0Niemcy największym inwestorem w Polsce. Śląskie znalazło się na podium
0Była fabryka maszyn, będą mieszkania. Twórcy biurowców .KTW przebudują rybnicką Ryfamę
0To drugie życie zużytych turbin wiatrowych. Panattoni ustawia je jako meble
0
~adrianek 2018-11-27
08:42:33
Święty czas
~szpryca 2018-11-27
09:51:43
To trzymamy kciuki, żeby Rubau nie zbankrutował i nie zostawił na lodzie podwykonawców jak Włosi na zakopiance, czy na torach