Inwestycje i nieruchomości

Droga S1 do Pyrzowic zyska drugą jezdnię

2018-11-27, Autor: tora

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała 26 listopada 2018 r. umowę na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku Pyrzowice – Podwarpie.

Wykonawcą prac będzie konsorcjum firm: Rubau Polska i Construcciones Rubau z Hiszpanii, które zaoferowało wykonanie tej inwestycji za 121,8 mln zł. - Podpisana dzisiaj umowa to kolejny krok do powstania pełnego przebiegu drogi S1 od Pyrzowic do polsko-słowackiej granicy w Zwardoniu – powiedział wczoraj minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Reklama

Wykonawca zobowiązał się do wykonania inwestycji w ciągu 20 miesięcy od podpisania umowy, czyli do kwietnia 2021 roku. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Zamówienie realizowane będzie w formule „buduj”.

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jest również częścią VI europejskiego korytarza transportowego. Dzięki budowie drugiej jezdni uzupełniony zostanie dwujezdniowy przekrój drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i wygody kierowców.

>>>>Zobacz mapę z odcinkiem S1 Pyrzowice - Podwarpie<<<

Inwestycja  obejmuje budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,7 km, w tym obiektów inżynierskich (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia drogi oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.

Zakres prac przewiduje m.in.:
- budowę drugiej jezdni S1 z pasem awaryjnym,
- przebudowę węzła Mierzęcice,
- przebudowę odcinków sieci dróg dojazdowych wraz z budową zjazdów do pól i posesji,
- budowę 6 obiektów mostowych w ciągu drogi ekspresowej S1, w tym 5 wiaduktów i 1 mostu,
- budowę przepustów, urządzeń ochrony środowiska, w tym również zabezpieczeń gwarantujących ochronę zwierząt,
- budowę oświetlenia,
- przebudowę i rozbudowę systemu odwodnienia, w tym kanalizacji deszczowej,
- przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą,
- ogrodzenie drogi,
- budowę barier ochronnych i ekranów akustycznych.

W latach 2005–2006 GDDKiA zrealizowała jednojezdniowy odcinek drogi ekspresowej S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzka nr 913, stanowiący dojazd do lotniska w Pyrzowicach. W latach 2010–2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~adrianek 2018-11-27 08:42:33

    Święty czas

    0 0
  • ~szpryca 2018-11-27 09:51:43

    To trzymamy kciuki, żeby Rubau nie zbankrutował i nie zostawił na lodzie podwykonawców jak Włosi na zakopiance, czy na torach

    1 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.