Do 6 sierpnia trwały konsultacje społeczne zmian w parkowaniu w Katowicach. Nowości mają być uchwalone przez radę miasta we wrześniu. Co powiedzieli mieszkańcy?
Do Katowic w ciągu doby przyjeżdża około 123 tysięcy samochodów z ościennych miast, czego skutkiem są zatłoczone ulice i przepełnione parkingi.
Władze Katowic doszły do wniosku, że należy wprowadzić takie mechanizmy, by skłonić kierowców do zostawiania aut poza centrum i przesiadać się do komunikacji publicznej. Stąd m.in. budowa centrów przesiadkowych a także zmiany w strefie płatnego parkowania.
Obecna strefa ma być podzielona na dwie podstrefy: „Śródmieście” i „Ceglana-Wita Stwosza”. W pierwszej strefie opłaty pozostaną bez zmian, natomiast w drugiej za postój do godziny kierowcy mają płacić 3 zł, za drugą rozpoczętą godzinę postoju 3,60 zł, za trzecią – 3,90 zł, a za każdą kolejną 3 zł. Zmiany mają wymusić rotację na miejscach postojowych. Więcej o tym pisaliśmy w artykule Będą droższe parkingi dla przyjezdnych. Uchwała we wrześniu.
Przed podjęciem uchwały przez Radę Miasta Katowice projekt poddany był konsultacjom społecznym. Co wykazały?
- W kwestii uwag mieszkańców do proponowanych zmian zasad parkowania w mieście informuję, że projekt uchwały Rady Miasta Katowice, w oparciu o którą zostanie rozszerzona Strefa Płatnego Parkowania miasta Katowice o podstrefę „Ceglana – Wita Stwosza”, był poddawany konsultacjom społecznym za pośrednictwem Platformy Konsultacji Społecznych (w dniach od 23 lipca do 6 sierpnia br. W tym czasie żadna z organizacji społecznych nie wniosła uwag do ww. projektu uchwały. Nie odnotowano również wpisów mieszkańców na forum Platformy.
W związku z powyższym należy uznać, że mieszkańcy nie wnieśli uwag do proponowanych zmian w systemie parkowania a projekt uchwały w ww. zakresie uzyskał akceptację społeczną
- powiedział nam Krzysztof Kaczorowski z Wydziału Komunikacji Społecznej UM Katowice.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
7913,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
472Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
404OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
402Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
0