Sztuczna inteligencja w sektorze MŚP: inwestycja w rozwój. Takim tematem rozpoczyna się tegoroczna, specjalna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Współczesne technologie informatyczne stały się jednym z najważniejszych zasobów wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa. Wśród nich uprzywilejowaną pozycję zajmują najbardziej innowacyjne rozwiązania, w tym te skupione na rozwoju sztucznej inteligencji (AI). Są w stanie wspierać bardzo zróżnicowane obszary działań, jednocześnie z każdym dniem ich dostępność jest także coraz większa. W związku z tym rosnące zainteresowanie tematyką sztucznej inteligencji obserwuje się nie tylko w największych międzynarodowych korporacjach, ale także sektorze małych i średnich przedsiębiorstw oraz mikrofirmach.
„Wykorzystanie sztucznej inteligencji źródłem przewag konkurencyjnych w biznesie”, to pierwsze wydarzenie w ramach tegorocznej edycji Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw, które odbędzie się pod hasłem Back to business – odpowiedzialny i innowacyjny rozwój, ekologia, finansowanie już 10 czerwca 2021 roku . Aby uczestniczyć w wydarzeniach bezpłatnie, wystarczy zarejestrować się na stronie http://ekmsp.eu/. Spotkanie prowadzone w wersji online to doskonałe źródło informacji, których dowiemy się od znakomitych partnerów merytorycznych: Tidio, sky gate, Albrecht Partners, EY, BGK. Wiemy, że sztuczna inteligencja odgrywa coraz większą rolę w polskim biznesie. Przed rozpoczęciem inwestycji warto postawić przede wszystkim na ekspercką wiedzę, pozwalającą na zrozumienie rozbudowanych aspektów transformacji cyfrowej. Dlatego też, spotkanie będzie okazją do inauguracji Silesia Business HUB przy Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach, pierwszego miejsca networkingu firm, gdzie we współpracy z najlepszymi specjalistami z Polski oraz z zagranicy w obszarze sztucznej inteligencji (AI) będziemy pomagać firmom wprowadzać do ich przedsiębiorstw AI, optymalizować procesy i szukać unikalnych rozwiązań.
– Naszym celem jest budować w polskich firmach świadomość, że dane działają na ich korzyść. Chcemy odchodzić od utartych schematów podejmowania decyzji na zasadzie „kto ma najważniejszy głos” na korzyść tego za kim idą dane i niepodważalne fakty. Wdrażanie sztucznej inteligencji w swojej firmie powinniśmy zaczynać od postawienia sobie pytania: Jaki problem chcemy rozwiązać? Co chcielibyśmy usprawnić? Wiele przykładów pokażemy na konferencji, 10 czerwca – mówi Wojtek Tyziniec z Silesia Business HUB.
Jeszcze do niedawna wykorzystanie sztucznej inteligencji kojarzyło się ze światem przyszłości i było na dobrą sprawę zarezerwowane dla najbardziej majętnych i innowacyjnych organizacji. Dzięki rozwojowi technologii, w tym tych skupionych wokół Internetu Rzeczy (IoT), bardzo szybko stały się jednak łatwo dostępne i osiągalne – również finansowo i organizacyjnie – przez mniejsze firmy operujące na zróżnicowanych rynkach. Według raportu The State of AI 2020, przygotowanego przez McKinsey, aż co drugi podmiot, który wziął udział w badaniu, przyznał, że wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji w przynajmniej jednym z aspektów swojej biznesowej działalności. Zakres obszarów wspieranych przez AI jest przy tym bardzo szeroki – obejmuje z jednej strony działalność operacyjną, z drugiej rozwój produktów i usług czy działania marketingowe i sprzedażowe. Co ważne: implementacja rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję to nie tylko krok w stronę innowacji, ale również wymierna korzyść biznesowa. Aż 22% respondentów stwierdziło, że narzędzia AI odpowiadają za generowanie przynajmniej 5% zysku operacyjnego.
Wzrost zainteresowania wdrożeniem narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję można zaobserwować również w polskim biznesie, w tym w najważniejszym dla niego sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Odpowiedzią na to zapotrzebowanie są branżowe wydarzenia i konferencje. Jednym z nich będzie kolejna edycja Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw – Back To Business, realizowanego przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach. Tym razem – w związku z sytuacją epidemiczną – odbędzie się w formule online.
Czytaj kolejne strony:
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Rafako na kolejnym zakręcie. Niespodziewana zmiana w zarządzie spółki z Raciborza
778Restauratorzy cienko przędą. Polacy rzadziej stołują się poza domem [RAPORT]
676Branża piekarnicza boi się nowego roku. "Taniej nie będzie"
447Digitree Group ze wzrostem przychodów na poziomie 15 proc. w trzecim kwartale 2023 roku
333Rafako znów w tarapatach. Wygasło ważne porozumienie
152Rafako znów w tarapatach. Wygasło ważne porozumienie
0Digitree Group ze wzrostem przychodów na poziomie 15 proc. w trzecim kwartale 2023 roku
0Branża piekarnicza boi się nowego roku. "Taniej nie będzie"
0Restauratorzy cienko przędą. Polacy rzadziej stołują się poza domem [RAPORT]
0Rafako na kolejnym zakręcie. Niespodziewana zmiana w zarządzie spółki z Raciborza
0