Inwestycje i nieruchomości

Ekspansja Dino imponuje. 30 proc. wzrostu sprzedaży po trzecim kwartale 2019 r.

2019-11-13, Autor: tora

Po trzech kwartałach 2019 r. przychody ze sprzedaży polskiej sieci marketów spożywczych Dino Polska S.A. wyniosły 5,5 mld zł, przy wzroście sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 11,4%. W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła się o 138 marketów Dino, obejmując na koniec trzeciego kwartału łącznie 1113 obiektów.

Reklama

Dino Polska S.A. kontynuuje wzrost rentowności.

Narastająco za 9 miesięcy 2019 r. spółka zwiększyła przychody o 30,7% rok do roku do ponad 5,5 mld zł, czemu towarzyszył wzrost wyniku EBITDA o 36,5% do 505,7 mln zł i dalsza poprawa marży EBITDA do 9,2% (+ 0,4 pkt proc. r/r).

Przychody Dino - historyczny wynik

W samym III kwartale 2019 r. przychody Dino Polska po raz pierwszy w historii przekroczyły w ujęciu kwartalnym 2 mld zł i były o 31,0% wyższe niż rok wcześniej. Towarzyszył temu wzrost sprzedaży LfL na poziomie 12%.

- Cieszy nas rosnąca sprzedaż w istniejącej sieci marketów reprezentowana poprzez stabilny, dwucyfrowy wskaźnik LfL. Odbieramy to jako dowód zaufania klientów do marki Dino. Ofertę produktową budujemy z dużą troską, przywiązujemy wagę do opinii naszych klientów i obserwujemy trendy konsumenckie, dlatego codziennie zapewniamy nie tylko szeroki wybór produktów, ale także wprowadzamy dużo nowości i stale rozwijamy m.in. stoisko z owocami i warzywami

– mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

850 mln na rozwój w 2019 r.

Od stycznia do końca września 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 629 mln zł i były o 33% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Dino Polska S.A. inwestowała głównie w dynamiczny rozwój sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. W całym 2019 r. spółka przeznaczy na rozwój około 850 mln zł.

– Przed branżą handlową najintensywniejszy czas w roku, który zbliża nas do świąt Bożego Narodzenia. W tym okresie szczególnego znaczenia nabiera łatwość i wygoda robienia zakupów. Dlatego w czwartym kwartale 2019 r. planujemy dużą liczbę otwarć nowych marketów w całej Polsce

– podsumowuje Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. sieć powiększyła się o 138 marketów wobec 120 nowych sklepów w tym samym okresie rok wcześniej. Na koniec września pod szyldem Dino funkcjonowało 1113 marketów w porównaniu do 895 sklepów na koniec września 2018 r., co stanowi wzrost o 218 obiektów oraz 24% rok do roku.

Poniższa mapa pokazuje sieć sklepów Dino na koniec 2018 r.

Dino Polska S.A.: fakty, liczby

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 1113 sklepów (dane na 30.09.2019 r.) zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec września 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 19,4 tys. osób.

Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Weźmiesz udział w wyborach prezydenta RP?




Oddanych głosów: 805