Po trzech kwartałach 2019 r. przychody ze sprzedaży polskiej sieci marketów spożywczych Dino Polska S.A. wyniosły 5,5 mld zł, przy wzroście sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 11,4%. W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła się o 138 marketów Dino, obejmując na koniec trzeciego kwartału łącznie 1113 obiektów.
Dino Polska S.A. kontynuuje wzrost rentowności.
Narastająco za 9 miesięcy 2019 r. spółka zwiększyła przychody o 30,7% rok do roku do ponad 5,5 mld zł, czemu towarzyszył wzrost wyniku EBITDA o 36,5% do 505,7 mln zł i dalsza poprawa marży EBITDA do 9,2% (+ 0,4 pkt proc. r/r).
W samym III kwartale 2019 r. przychody Dino Polska po raz pierwszy w historii przekroczyły w ujęciu kwartalnym 2 mld zł i były o 31,0% wyższe niż rok wcześniej. Towarzyszył temu wzrost sprzedaży LfL na poziomie 12%.
- Cieszy nas rosnąca sprzedaż w istniejącej sieci marketów reprezentowana poprzez stabilny, dwucyfrowy wskaźnik LfL. Odbieramy to jako dowód zaufania klientów do marki Dino. Ofertę produktową budujemy z dużą troską, przywiązujemy wagę do opinii naszych klientów i obserwujemy trendy konsumenckie, dlatego codziennie zapewniamy nie tylko szeroki wybór produktów, ale także wprowadzamy dużo nowości i stale rozwijamy m.in. stoisko z owocami i warzywami
– mówi Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.
Od stycznia do końca września 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 629 mln zł i były o 33% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Dino Polska S.A. inwestowała głównie w dynamiczny rozwój sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. W całym 2019 r. spółka przeznaczy na rozwój około 850 mln zł.
– Przed branżą handlową najintensywniejszy czas w roku, który zbliża nas do świąt Bożego Narodzenia. W tym okresie szczególnego znaczenia nabiera łatwość i wygoda robienia zakupów. Dlatego w czwartym kwartale 2019 r. planujemy dużą liczbę otwarć nowych marketów w całej Polsce
– podsumowuje Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska S.A.
W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. sieć powiększyła się o 138 marketów wobec 120 nowych sklepów w tym samym okresie rok wcześniej. Na koniec września pod szyldem Dino funkcjonowało 1113 marketów w porównaniu do 895 sklepów na koniec września 2018 r., co stanowi wzrost o 218 obiektów oraz 24% rok do roku.
Poniższa mapa pokazuje sieć sklepów Dino na koniec 2018 r.
Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje 1113 sklepów (dane na 30.09.2019 r.) zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.
Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.
Na koniec września 2019 roku Grupa Dino zatrudniała 19,4 tys. osób.
Od kwietnia 2017 roku Spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Dino Polska S.A. jest spółką z dominującym polskim kapitałem.
Tagi: dino polska, dino śląsk, handel
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
7629Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1249"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
818Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
641Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
551Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0Szyb Franciszek w Rudzie Śląskiej. Najstarsza kopalnia na Śląsku zyska drugie życie (foto)
0