W dzisiejszym zagonionym świecie presja czasu powoduje, że zapominamy o podstawowych nawykach i ważnych elementach życia codziennego. Warto dlatego przypomnieć znajomość zasad etykiety biznesowej, ponieważ ta wiedza jest kluczowa i niezbędna w szeroko rozumianym biznesie. W takim razie podpowiadamy na co warto zwrócić uwagę.
Najważniejsze jest przywitanie. Ono również wpływa na dalszą część spotkania. Więc trzeba pamiętać, że w pracy, niezależnie od płci, osoby wyższe rangą i stanowiskiem jako pierwsze powinni podać dłoń na powitanie. Również takie same zasady powinny obowiązywać na spotkaniach służbowych. Natomiast jeśli jesteś gospodarzem wieczoru jest osoba niższej rangi to ona podaje rękę na przywitanie. Pamiętać trzeba również, że jeżeli osoba zajmująca wyższe stanowisko z jakiegoś powodu nie wykona gestu witania się trzeba to uszanować.
To chyba najważniejsza kwestia w dzisiejszych czasach. Ponieważ trudno wyobrazić sobie dzień czy godzinę bez telefonu. Jenak warto pamiętać, że używanie go podczas podczas spotkania służbowego jest w bardzo złym tonie. Może nawet zostać odebrane jako brak szacunku dla rozmówcy. Nie należy go również kłaść na stole. Najlepiej wyciszyć lub wyłączyć telefon.
Bardzo ważne! Zawsze umieszczaj profesjonalne zdjęcia na profilach związanych z twoją karierą i pracą. Teraz najpopularniejszym portalem związanym z szeroko rozumianym biznesem jest LinkedIn. Wybierając zdjęcia na tego typu portale pamiętaj, że aby być postrzeganym jako profesjonalistę godnego zaufania, warto również stwórz taki wizerunek.
Pomyłki to normalna rzecz. Każdy z nas pewnie już nie raz wysłał maila nie do tej osoby co trzeba. Przed wysłaniem e-maila, sprawdź, czy adres osoby, do której wysyłasz wiadomość, jest poprawny. A jeśli jednak omyłkowo wyślesz wiadomość do innego adresata, w ramach grzeczności wyślij maila z przeprosinami.
W świecie biznesu powiedzenie te ma bardzo duże znaczenie. Nikt z nas nie lubi osób, które się spóźniają. Źle to wpływa na postrzeganie danej osoby i może zostać nadszarpnięty Twój wizerunek jak wizerunek gościa, który się spóźnił. Dlatego na spotkania przychodź zawsze punktualnie. To jedna z żelaznych zasad savoir vivre'u. Spóźnianie się oznacza brak szacunku i jest bardzo nieprofesjonalne. Pilnując czasu dowodzisz, że masz kontrolę również nad sobą i można ci powierzyć odpowiedzialne zadania. Jeśli jednak z ważnego powodu nie jesteś w stanie dotrzeć na czas, zawsze powiadom o tym telefonicznie, nigdy przez sms!
Tagi: etykieta biznesu
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.