Wiadomości

Euroterminal Sławków: czy koronawirus zatrzyma pociągi z Chin?

2020-02-10, Autor: Tomasz Raudner

Jak dotąd dwa bezpośrednie pociągi towarowe dotarły z Chin do Euroterminalu Sławków. Czy rozwojem dopiero co rozpoczętego połączenia z Xi'an zachwieje rozszerzający się koronawirus? Zapytaliśmy o to spółkę PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, operatora połączenia z Chinami.

Reklama

PKP LHS: zagrożenie wirusem nie dotyczy transportu towarów

Jak mówi ŚląskiemuBiznesowi.pl Agnieszka Hałasa, rzecznik prasowy PKP LHS spółka bardzo poważnie traktuje sprawę kontroli sanitarnej.

- Z informacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego wynika, że zagrożenie wirusem nie dotyczy jednak transportu towarów – wyjaśnia rzeczniczka.

Polscy maszyniści bez kontaktu

Polska obsługa pociągu w zasadzie nie ma kontaktu fizycznego z Chińczykami.

- Lokomotywy wraz z maszynistami wymieniają się co kilkaset kilometrów na trasie liczącej blisko 9,5 kilometrów. Maszyniści PKP LHS prowadzą pociąg od Stacji Hrubieszów do Sławkowa. Warto również zwrócić uwagę, że odległość z Wuhan do Xi'an, skąd wyruszają pociągi do Polski wynosi blisko 1000 kilometrów – dodaje Agnieszka Hałasa.

Kolejne pociągi z Chin w lutym

Przedstawicielka PKP LHS wyjaśnia, że jeszcze w lutym spółka oczekuje nadania kolejnych pociągów do Sławkowa, „co jest uwarunkowane uzgodnieniami z partnerami chińskimi.”

Przypomnijmy, że drugi ze składów z Chin dotarł do Sławkowa 1 lutego w rekordowym czasie 11 dni. W transporcie znalazło się 50 kontenerów 40-stopowych (FEU). Pociąg, po nadaniu z Xi'an w środkowych Chinach i przeładunku na granicy chińsko-kazachskiej, przez Kazachstan Rosję i Ukrainę dotarł do Hrubieszowa, gdzie przeszedł kontrolę celną i fito-sanitarną.

Ze Sławkowa do Europy

Aktualnie kontenery z częściami, urządzeniami i innymi towarami są przeładowywane w Euroterminalu Sławków, skąd wysyłane są do odbiorców w Polsce, Duisburgu, Hamburgu, Pradze i Budapeszcie.

Co z eksportem do Chin?

Wśród naszych Czytelników komentujących fakt dotarcia do Sławkowa drugiego pociągu padły pytania o to, czy w drodze powrotnej wysyłamy towary do Chin. Zapytaliśmy więc o to samo spółkę.

- Jeśli chodzi o trasę powrotną to pracujemy nad uruchomieniem połączenia przez Odessę, skąd kontenery z żywnością mogą dotrzeć do Chin tzw. trasą transkaspijską – przez Morze Czarne, Gruzję, Azerbejdżan, Morze Kaspijskie i Kazachstan – mówi Agnieszka Hałasa.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Blokada miliardów z UE. Kto ma rację?



Oddanych głosów: 255

Prezentacje firm