Wiadomości

Euroterminal Sławków: czy koronawirus zatrzyma pociągi z Chin?

2020-02-10, Autor: Tomasz Raudner

Jak dotąd dwa bezpośrednie pociągi towarowe dotarły z Chin do Euroterminalu Sławków. Czy rozwojem dopiero co rozpoczętego połączenia z Xi'an zachwieje rozszerzający się koronawirus? Zapytaliśmy o to spółkę PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, operatora połączenia z Chinami.

Reklama

PKP LHS: zagrożenie wirusem nie dotyczy transportu towarów

Jak mówi ŚląskiemuBiznesowi.pl Agnieszka Hałasa, rzecznik prasowy PKP LHS spółka bardzo poważnie traktuje sprawę kontroli sanitarnej.

- Z informacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego wynika, że zagrożenie wirusem nie dotyczy jednak transportu towarów – wyjaśnia rzeczniczka.

Polscy maszyniści bez kontaktu

Polska obsługa pociągu w zasadzie nie ma kontaktu fizycznego z Chińczykami.

- Lokomotywy wraz z maszynistami wymieniają się co kilkaset kilometrów na trasie liczącej blisko 9,5 kilometrów. Maszyniści PKP LHS prowadzą pociąg od Stacji Hrubieszów do Sławkowa. Warto również zwrócić uwagę, że odległość z Wuhan do Xi'an, skąd wyruszają pociągi do Polski wynosi blisko 1000 kilometrów – dodaje Agnieszka Hałasa.

Kolejne pociągi z Chin w lutym

Przedstawicielka PKP LHS wyjaśnia, że jeszcze w lutym spółka oczekuje nadania kolejnych pociągów do Sławkowa, „co jest uwarunkowane uzgodnieniami z partnerami chińskimi.”

Przypomnijmy, że drugi ze składów z Chin dotarł do Sławkowa 1 lutego w rekordowym czasie 11 dni. W transporcie znalazło się 50 kontenerów 40-stopowych (FEU). Pociąg, po nadaniu z Xi'an w środkowych Chinach i przeładunku na granicy chińsko-kazachskiej, przez Kazachstan Rosję i Ukrainę dotarł do Hrubieszowa, gdzie przeszedł kontrolę celną i fito-sanitarną.

Ze Sławkowa do Europy

Aktualnie kontenery z częściami, urządzeniami i innymi towarami są przeładowywane w Euroterminalu Sławków, skąd wysyłane są do odbiorców w Polsce, Duisburgu, Hamburgu, Pradze i Budapeszcie.

Co z eksportem do Chin?

Wśród naszych Czytelników komentujących fakt dotarcia do Sławkowa drugiego pociągu padły pytania o to, czy w drodze powrotnej wysyłamy towary do Chin. Zapytaliśmy więc o to samo spółkę.

- Jeśli chodzi o trasę powrotną to pracujemy nad uruchomieniem połączenia przez Odessę, skąd kontenery z żywnością mogą dotrzeć do Chin tzw. trasą transkaspijską – przez Morze Czarne, Gruzję, Azerbejdżan, Morze Kaspijskie i Kazachstan – mówi Agnieszka Hałasa.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Który kandydat na Prezydenta RP jest najlepszy pod kątem biznesu?










Oddanych głosów: 1501