Jak dotąd dwa bezpośrednie pociągi towarowe dotarły z Chin do Euroterminalu Sławków. Czy rozwojem dopiero co rozpoczętego połączenia z Xi'an zachwieje rozszerzający się koronawirus? Zapytaliśmy o to spółkę PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, operatora połączenia z Chinami.
Jak mówi ŚląskiemuBiznesowi.pl Agnieszka Hałasa, rzecznik prasowy PKP LHS spółka bardzo poważnie traktuje sprawę kontroli sanitarnej.
- Z informacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego wynika, że zagrożenie wirusem nie dotyczy jednak transportu towarów – wyjaśnia rzeczniczka.
Polska obsługa pociągu w zasadzie nie ma kontaktu fizycznego z Chińczykami.
- Lokomotywy wraz z maszynistami wymieniają się co kilkaset kilometrów na trasie liczącej blisko 9,5 kilometrów. Maszyniści PKP LHS prowadzą pociąg od Stacji Hrubieszów do Sławkowa. Warto również zwrócić uwagę, że odległość z Wuhan do Xi'an, skąd wyruszają pociągi do Polski wynosi blisko 1000 kilometrów – dodaje Agnieszka Hałasa.
Przedstawicielka PKP LHS wyjaśnia, że jeszcze w lutym spółka oczekuje nadania kolejnych pociągów do Sławkowa, „co jest uwarunkowane uzgodnieniami z partnerami chińskimi.”
Przypomnijmy, że drugi ze składów z Chin dotarł do Sławkowa 1 lutego w rekordowym czasie 11 dni. W transporcie znalazło się 50 kontenerów 40-stopowych (FEU). Pociąg, po nadaniu z Xi'an w środkowych Chinach i przeładunku na granicy chińsko-kazachskiej, przez Kazachstan Rosję i Ukrainę dotarł do Hrubieszowa, gdzie przeszedł kontrolę celną i fito-sanitarną.
Aktualnie kontenery z częściami, urządzeniami i innymi towarami są przeładowywane w Euroterminalu Sławków, skąd wysyłane są do odbiorców w Polsce, Duisburgu, Hamburgu, Pradze i Budapeszcie.
Wśród naszych Czytelników komentujących fakt dotarcia do Sławkowa drugiego pociągu padły pytania o to, czy w drodze powrotnej wysyłamy towary do Chin. Zapytaliśmy więc o to samo spółkę.
- Jeśli chodzi o trasę powrotną to pracujemy nad uruchomieniem połączenia przez Odessę, skąd kontenery z żywnością mogą dotrzeć do Chin tzw. trasą transkaspijską – przez Morze Czarne, Gruzję, Azerbejdżan, Morze Kaspijskie i Kazachstan – mówi Agnieszka Hałasa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Od 1 listopada więcej dróg płatnych w Polsce. Na liście m.in. odcinek autostrady A1 i drogi S1
952"Psia grypa" na dobre rozpanoszyła się w policji. Solidarność: Mamy do czynienia z "pudrowaniem trupa"
843"Nikt nie straci pracy". PGG przedstawiła plan dla KWK Ruda
468"Kobiety w trakcie zmiany przerzucają nawet 2 tony żelastwa!". PIP ujawnia skandaliczne warunki pracy w odlewni w Zawierciu
335Ponad 59,6 mln zł świadczenia wspierającego wypłacił ZUS w woj. śląskim
325"Psia grypa" na dobre rozpanoszyła się w policji. Solidarność: Mamy do czynienia z "pudrowaniem trupa"
+3 / -0Składka zdrowotna - "cierń w sercu" dla rządu, gwóźdź do trumny MŚP. Przedsiębiorcy apelują do premiera
+3 / -0Wigilia Bożego Narodzenia wolna od pracy: jesteście za czy przeciw?
+2 / -0Ile pieniędzy popłynie do miast w Śląskiem "kroplówką" dla samorządu? Znamy kwoty
+2 / -0Wypłata zysku ze spółki – jak to zrobić korzystnie?
+1 / -0PAS sprawdził, jak najtaniej ogrzać dom w sezonie 2024. Lider wciąż ten sam
0Koniec z bezwzględnym zakazem pracy na L4. Od 1 stycznia rewolucja w zwolnieniach lekarskich
0Ptasia grypa w Śląskiem. Wojewoda wprowadził obostrzenia (mapa)
0Długie weekendy 2025. Jak najkorzystniej rozplanować urlop?
0"Kobiety w trakcie zmiany przerzucają nawet 2 tony żelastwa!". PIP ujawnia skandaliczne warunki pracy w odlewni w Zawierciu
0