Jak dotąd dwa bezpośrednie pociągi towarowe dotarły z Chin do Euroterminalu Sławków. Czy rozwojem dopiero co rozpoczętego połączenia z Xi'an zachwieje rozszerzający się koronawirus? Zapytaliśmy o to spółkę PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, operatora połączenia z Chinami.
Jak mówi ŚląskiemuBiznesowi.pl Agnieszka Hałasa, rzecznik prasowy PKP LHS spółka bardzo poważnie traktuje sprawę kontroli sanitarnej.
- Z informacji Głównego Inspektoratu Sanitarnego wynika, że zagrożenie wirusem nie dotyczy jednak transportu towarów – wyjaśnia rzeczniczka.
Polska obsługa pociągu w zasadzie nie ma kontaktu fizycznego z Chińczykami.
- Lokomotywy wraz z maszynistami wymieniają się co kilkaset kilometrów na trasie liczącej blisko 9,5 kilometrów. Maszyniści PKP LHS prowadzą pociąg od Stacji Hrubieszów do Sławkowa. Warto również zwrócić uwagę, że odległość z Wuhan do Xi'an, skąd wyruszają pociągi do Polski wynosi blisko 1000 kilometrów – dodaje Agnieszka Hałasa.
Przedstawicielka PKP LHS wyjaśnia, że jeszcze w lutym spółka oczekuje nadania kolejnych pociągów do Sławkowa, „co jest uwarunkowane uzgodnieniami z partnerami chińskimi.”
Przypomnijmy, że drugi ze składów z Chin dotarł do Sławkowa 1 lutego w rekordowym czasie 11 dni. W transporcie znalazło się 50 kontenerów 40-stopowych (FEU). Pociąg, po nadaniu z Xi'an w środkowych Chinach i przeładunku na granicy chińsko-kazachskiej, przez Kazachstan Rosję i Ukrainę dotarł do Hrubieszowa, gdzie przeszedł kontrolę celną i fito-sanitarną.
Aktualnie kontenery z częściami, urządzeniami i innymi towarami są przeładowywane w Euroterminalu Sławków, skąd wysyłane są do odbiorców w Polsce, Duisburgu, Hamburgu, Pradze i Budapeszcie.
Wśród naszych Czytelników komentujących fakt dotarcia do Sławkowa drugiego pociągu padły pytania o to, czy w drodze powrotnej wysyłamy towary do Chin. Zapytaliśmy więc o to samo spółkę.
- Jeśli chodzi o trasę powrotną to pracujemy nad uruchomieniem połączenia przez Odessę, skąd kontenery z żywnością mogą dotrzeć do Chin tzw. trasą transkaspijską – przez Morze Czarne, Gruzję, Azerbejdżan, Morze Kaspijskie i Kazachstan – mówi Agnieszka Hałasa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
PGG otwarta na współpracę z Rudą Śląską. Kolejne rozmowy o transformacji
837Kiedy paczka brzęczy. Pszczoły na pokładzie - innowacja w transporcie
528Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
514Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
489Wielki Piątek na stacjach paliw. Na Śląsku najtańsze benzyna i diesel, LPG też w dobrej cenie
472Wielkanoc 2025: Święta droższe niż zwykle – jak radzą sobie polskie gospodarstwa?
+4 / -0Wojna celna USA - czy uderzy w polski i śląski biznes? Eksperci: Największym zagrożeniem niepewność
+3 / -0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
+2 / -0Stylowy taras i bezpieczny samochód - komfort na Twoim podwórku przez cały rok
+1 / -0Człowiek z pasją - pan Krzysztof posiada największą kolekcję dzwonków na świecie. Swoją fascynacją dzieli się z całym światem
+1 / -0"One in, two out". Przełom deregulacyjny staje się faktem - premier przedstawił propozycje dla biznesu
0UE odrobiła lekcje po powodzi 2024. Szybsze reakcje na klęski żywiołowe
0ZUS przypomina: wnioski o 800 plus tylko do końca kwietnia
0Stylowy taras i bezpieczny samochód - komfort na Twoim podwórku przez cały rok
0Tauron z rekordową EBITDA za 2024 rok. Wzrosty mimo spadku przychodów i niższych cen energii
0