- Nie jest "sztywną zbroją", ale pomaga wyrobić nawyki dbania o postawę i jest przy tym wygodna. To taki pozytywny bodziec do zmian - mówi Wojciech Wojtuszko, właściciel marki eplecy.pl o swoim innowacyjnym wynalazku: pierwszej na świecie koszulce prostującej plecy. W rozmowie ze Śląskim Biznesem właściciel firmy ze Śląska opowiada o tym, jak zrodził się pomysł na unikatowy produkt.
Choroby kręgosłupa stanowią drugą co do częstości przyczynę przewlekłych stanów chorobowych - tak wynika z badania stanu zdrowia Polaków przeprowadzonego przez GUS.
Na dolegliwości związane z kręgosłupem cierpi nawet 85 proc. populacji, a w dużej mierze winne temu jest garbienie się. Rozwiązanie tego problemu nie jest prostą sprawą, ale swoją cegiełkę postanowił dorzucić pochodzący ze Śląska, z Czechowic-Dziedzic, Wojciech Wojtuszko.
Studiowałem i mieszkałem kilka lat w Cieszynie, gdzie robiliśmy gry komputerowe w ramach studiów i poza nimi, a teraz od 7 lat mieszkam w Zabrzegu, pod Bielskiem-Białą - opowiada w rozmowie z Redakcją.
I to właśnie tu, we wsi w powiecie bielskim, położonej w historycznych granicach regionu Śląska Cieszyńskiego, działa stworzona przez Wojciecha Wojtuszko marka eplecy.pl, której unikatowym produktem jest koszulka prostująca plecy.
Dzięki elastycznej strukturze koszulka wymusza prostą sylwetkę – wyjaśnia twórca innowacyjnego projektu. - Pod względem konstrukcji to innowacja nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
Jak zrodził się pomysł na koszulkę?
Jak to mówią: potrzeba matką wynalazków - wyjaśnia właściciel eplecy.pl. - Tak też było w tym przypadku. Mimo młodego wieku zauważyłem, że bolą mnie plecy. Całe dnie spędzałem przed ekranami, strasznie się przy tym garbiąc. Chciałem rozwiązać ten problem, ale niestety zwykłe korektory postawy nie sprawdziły się. Największy problem z nimi, to je założyć. Zastanawiałem się jak to ułatwić. Stąd - w wielkim skrócie pomysł - na Koszulki Prostujące.
Koszulki są szyte w Bielsku-Białej i Katowicach, a łącznie z krawcowymi oraz wszystkimi osobami związanymi z produkcją czy zajmujące się testerami, tworzy jest ponad 100 osób. Stąd wyruszają w Polskę, ale firma ze Śląska już szykuje się do wystartowania z marką na świat.
Koszulki sprzedajemy przez własny e-commerce, można je też kupić przez internet na eplecy.pl, jednak u nas na miejscu można je przetestować - zaznacza pan Wojciech. - Staraliśmy się jednak tak dopracować produkt, by to nie było konieczne.
Zapytany o odbiór innowacyjnego produktu przez specjalistów, Wojciech Wojtuszko przyznaje, że początkowo spotykał się z zastrzeżeniami.
Ze strony fizjoterapeutów czasami spotykaliśmy się z oporem. Wynikało to głównie z nie zrozumienia zasady działania koszulki - zastrzega. - Jednak gdy wytłumaczymy jak Koszulka Prostująca działa, że nie trzyma sztywno, a promuje ruch, że jest tak uszyta, by była luźna, gdy się wyprostujemy, ale gdy się zgarbimy, to daje nam motywację do wyprostowania się, to wtedy zastrzeżenia znikają.
Pomysłodawca podkreśla zresztą, że od początku pomysł był konsultowany ze specjalistami z branży.
Zależało mi, żeby koszulka była realną pomocą i była zdrowa. Dlatego nie jest "sztywną zbroją", ale pomaga wyrobić nawyki dbania o postawę i jest przy tym wygodna. To taki pozytywny bodziec do zmian - wyjaśnia.
A o tym, że cel pana Wojciecha został osiągnięty, przekonują pozytywne recenzje klientów.
Ludzie są zadowoleni, Koszulka daje dobre efekty. Do każdej przesyłki dołączamy małą karteczkę, gdzie odręcznie jest napisane podziękowanie za zakup i kontakt do mnie. Zdarza się, że klienci nam odpisują, pisząc, jak im pomogła, i że są wdzięczni. Że wreszcie mogą normalnie funkcjonować, że lepiej się czują, bo przestały ich boleć plecy - relacjonuje.
Jaki będzie dalszy krok marki eplecy.pl w związku z innowacyjnym produktem? Twórca unikatowych koszulek zaznacza, że najistotniejszym aktualnie celem jest wejście na zagraniczny rynek.
W Polsce od początku działamy z własnych środków, jednak zaczynając nową markę na nowym rynku chcielibyśmy to zrobić na większą skalę, z dodatkowym inwestorem. Trzeba podkreślić, że nasz produkt ma zdecydowanie pozytywny wpływ na życie ludzi i jestem przekonany, że robimy coś dobrego dla ludzi i świata - zapewnia Wojciech Wojtuszko.
Ale przedsiębiorca ze Śląska zaznacza, że tego "dobrego" wciąż zostało sporo do zrobienia również w Polsce.
Jeszcze wielu ludzi nie słyszało o naszej koszulce, raczej nie mijam w niej ludzi na ulicy, rzadko też - choć się to zdarza - widuję ją w akurat odwiedzanym biurze - mówi.
Zapytany o kolejne ciekawe projekty, Wojciech Wojtuszko zdradza, że owszem, są - i są już regularnie testowane.
Mamy pomysły na kolejne produkty, nie tylko związane z wadami postawy. Ale o tym dokładniej w swoim czasie - uchyla rąbka tajemnicy właściciel eplecy.pl.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Koniec bezkrólewia w PGG. Rusza konkurs na stanowisko prezesa zarządu
791"Kpina", "bezczelność", "nagonka polityczna". Po nominacji nowego wiceprezesa JSW Ochrona zawrzało
625Katowice powołały pełnomocnika prezydenta ds. regionalizmu. Stanowisko obejmie Barbara Kowaczek-Jędrasik
539Jest nowy dyrektor fabryki Henkla w Raciborzu
166"Kpina", "bezczelność", "nagonka polityczna". Po nominacji nowego wiceprezesa JSW Ochrona zawrzało
+2 / -02025 - w Śląskiem rok pod znakiem zwolnień. "Transformacja ma miejsce, czy nam się to podoba, czy nie" (wideo)
+2 / -0Płeć piękna za sterami autobusów PKM Katowice. Kierowczynie plastrem na braki kadrowe
+2 / -0Katowice powołały pełnomocnika prezydenta ds. regionalizmu. Stanowisko obejmie Barbara Kowaczek-Jędrasik
+1 / -0Koniec bezkrólewia w PGG. Rusza konkurs na stanowisko prezesa zarządu
+1 / -0Jest nowy dyrektor fabryki Henkla w Raciborzu
0"Kpina", "bezczelność", "nagonka polityczna". Po nominacji nowego wiceprezesa JSW Ochrona zawrzało
0Katowice powołały pełnomocnika prezydenta ds. regionalizmu. Stanowisko obejmie Barbara Kowaczek-Jędrasik
0Koniec bezkrólewia w PGG. Rusza konkurs na stanowisko prezesa zarządu
0