Katowicki Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na usunięcie dwóch niebezpiecznych osuwisk: na drodze ekspresowej S1 w Bielsku-Białej i na S52 w Ogrodzonej. Inwestycja ma na celu zapewnić ochronę dróg przed dalszymi uszkodzeniami, które mogą prowadzić do ograniczenia ich funkcji.
Planowana przez GDDKiA inwestycja ma na celu ochronę dróg przed dalszym uszkodzeniem, które może prowadzić do ograniczenia ich funkcji.
Postępujące uszkodzenia wymuszają wykonanie prac naprawczych w postaci dodatkowego wzmocnienia skarp wykopów. Konieczne jest także wzmocnienie lub wymiana uszkodzonych elementów korpusu drogowego na potrzeby zatrzymania procesów osuwiskowych.
Jak informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA, uszkodzenia skarp wykopów wynikają z długotrwałego wpływu procesów osuwiskowych, które są intensyfikowane przez działanie wody opadowej.
Woda przyczynia się do uplastycznienia warstw geologicznych tworzących skarpy, co prowadzi do jednorazowych zdarzeń, głównie w formie osunięć mas ziemnych. Skutkiem tych zjawisk są deformacje skarp oraz uszkodzenia istniejących konstrukcji zabezpieczających, takich jak kosze gabionowe - wyjaśnia rzecznik.
Na S1 pierwsze osuwisko znajduje się przy jezdni na wysokości ul. Stanisława Mikołajczaka, drugie ponad kilometr dalej przed węzłem Bielsko-Biała Lipnik. Na S52 osuwisko powstało w Ogrodzonej przed wiaduktem ciągu drogi wojewódzkiej nr 944.
Wykonawca rozpocznie od prac rozbiórkowych uszkodzonych gabionów i elementów drogi, a następnie wykona od nowa niezbędne prace ziemne i konstrukcyjne. Najważniejsza część zadania będzie polegała na wykonaniu palisad z mikropali kotwiących i oczepu żelbetowego, materacy z geowłókniny i kruszywa oraz odtworzenia koszy gabionowych. Prace konstrukcyjne uzupełni odtworzenie odwodnienia korpusu drogowego i montaż elementów wyposażenia drogi. Całość zakończy przywrócenie docelowej organizacji ruchu - uzupełnia Marek Prusak.
Zadanie powinno zostać wykonane w ciągu 4 miesięcy od daty podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresu zimowego od 16 grudnia do 15 marca. Otwarcie ofert wyznaczono na 23 stycznia 2025 r.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3720Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1358Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
1260O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1214Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1189Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0