Katowicki oddział GDDKiA podtrzymuje grudniowy termin oddania do ruchu liczącego 21,15 km odcinka A1 między węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia. I to mimo opóźnień w zawieraniu kontraktów na roboty dopuszczające do ruchu.
Jak podaje GDDKiA roboty zabezpieczające na trasie głównej na A1 pomiędzy węzłami Częstochowa Północ i Częstochowa Blachownia znajdują się już w końcowej fazie.
„Nieprzewidziane poprawki po poprzednim wykonawcy przełożyły się na roszczenia czasowe złożone przez obecnego wykonawcę. Nie powinno to jednak znacząco wpłynąć na termin udostępnienia ciągu głównego.” informuje Dyrekcja.
Obecny wykonawca zmuszony był do usunięcia błędów i niedoróbek po poprzedniku. Pierwszy problem dotyczył niedokończonego wodociągu, który w dodatku był źle zaprojektowany i nie przeszedł prób ciśnieniowych. Drugi problem wiązał się z koniecznością wymiany zasypek na 7 obiektach inżynierskich jak wiadukty, mosty i przejścia dla zwierząt.
Obecny wykonawca doszedł do wniosku, że z powodu nieprzewidzianych prac nie ma szans wyrobić się w terminie upływającym 15 listopada i wniósł o dodatkowy czas. Inżynier kontraktu uznał jego roszczenie za zasadne i przesunął termin o 38 dni – do 23 grudnia.
Jeszcze na początku listopada GDDKiA komunikowała, że problemy z wodociągiem, a także odwołanie od przetargu złożone przez jedną z firm wpłyną na termin oddania drogi do ruchu. Teraz Dyrekcja jest pełna optymizmu.
- Mobilizacja wykonawcy robót zabezpieczających oraz deklaracje wykonawców, z którymi ostatnio podpisaliśmy umowy na wykonanie ogrodzenia, oznakowania poziomego i pionowego oraz barier energochłonnych, wskazują, że przed końcem roku kierowcy ominą Częstochowę nowym odcinkiem A1. O postępie prac będziemy informować – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA.
Tagi: A1, autostrada, obwodnica
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
920Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
757S52: jest przełom w sprawie budowy Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. "To absolutny priorytet"
719Chorzów: kultowa restauracja w Parku Śląskim odzyska dawny blask
626Decydujący krok w stronę Izery. Wiadomo, kto wybuduje fabrykę polskiego e-auta
622Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0CPK idzie na noże z PKP PLK. Poszło o powrót pociągów do Jastrzębia-Zdroju
+3 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Gigantyczna inwestycja Kolei Śląskich. Spółka rozbuduje swoją bazę w Katowicach
+2 / -0Własne "M" już od 3,51 za metr. Katowice znów oddają mieszkania za remont
+2 / -0"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
0Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
0W Katowicach trwa rozruch ITS. System już "uczy się" kluczowych skrzyżowań
0Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
0Fabryka Pełna Życia - 78 mln zł na największe przedsięwzięcie rewitalizacyjne w Dąbrowie G.
0