Tenneco otworzyło w Gliwicach Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe. Ten najnowocześniejszy obiekt firmy zajmuje powierzchnię 9600 m kw. i będzie służyć europejskiej kontroli jazdy i zaawansowanym technologiom zawieszenia (AST). Znajduje się około 2 km od kompleksu produkcyjnego Tenneco w Gliwicach w Polsce.
Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe zostało oficjalnie otwarte 24 maja. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele władz krajowych i lokalnych, klienci, członkowie wiodących europejskich instytutów badawczych oraz przedstawiciele mediów.
- Ten imponujący nowy obiekt umożliwia naszym zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększenie szybkości i wartości wprowadzania naszej technologii w imieniu globalnych producentów OEM — powiedział Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny Ride Control. - Nadal inwestujemy w najlepszych ludzi, obiekty, zasoby i systemy, aby pomóc każdemu z naszych klientów osiągnąć cele biznesowe, z każdą platformą i każdym modelem pojazdu.
W Europejskim Centrum Inżynieryjnym Monroe pracuje prawie 240 inżynierów produktów Tenneco Ride Control i AST, których praca wspiera szereg wiodących światowych producentów pojazdów, a także zakłady firmy Performance Solutions w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce.
Wśród głównych produktów zaprojektowanych i zatwierdzonych w nowym centrum znajdują się pasywne amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły zawieszenia Monroe Intelligent Suspension. Razem te technologie są wykorzystywane w milionach modeli samochodów osobowych, dostawczych, autobusach, przyczepach i innych zastosowaniach.
Zakład jest również odpowiedzialny za projektowanie szerokiej gamy podstawowych komponentów – w tym systemów zaworów, systemów prowadzących i uszczelniających oraz części i materiałów konstrukcyjnych – stosowanych w rozwiązaniach Monroe OE i amortyzatorach Monroe Intelligent Suspension.
- To bardzo ważna i potrzebna inwestycja. Kolejna z tych, które wskazują na Śląsk jako na miejsce posiadające już nie tylko bardzo dobrą infrastrukturę, ale przede wszystkim najwyższej jakości kadry! Biznes-Nauka-Samorząd! Gratuluję Tenneco Inc - komentuje dr Janusz Michałek, prezes KSSE.
Ponadto nowe centrum nadzoruje europejskie działania „jazdowe”, w ramach których inżynierowie Tenneco współpracują z producentami pojazdów w celu testowania i finalizowania zaworów amortyzatorów przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu.
W związku z projektem budowlanym firma Tenneco zainwestowała w najnowsze technologie projektowania wspomaganego komputerowo (CAD) i inżynierii (CAE) oraz inne rozwiązania wymagane do rozwoju systemów mechanicznych, elektronicznych i hydraulicznych. Obiekt o powierzchni 5330 m kw. jest przystosowany do szybkiej produkcji i testowania prototypów wszystkich typów amortyzatorów pasywnych i półaktywnych.
Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu, a także komputerowe symulacje wydajności komponentów i produktów.
Wraz z otwarciem Monroe European Engineering Center, Tenneco obsługuje teraz klientów Ride Control i AST poprzez sieć pięciu zaawansowanych technologicznie obiektów: w Gliwicach; Monroe w Michigan, USA; Ermua w Hiszpanii, Sint-Truiden w Belgii oraz w Pekinie w Chinach.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
1704"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
749Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
546Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
531Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
525Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
+1 / -0"Książkowy przykład transformacji Śląska". Ponad 96 mln złotych dla tyskiego hubu
+1 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
0Kolonia Zgorzelec uratowana. Bytom zakończył ogromną inwestycję rewitalizacyjną
0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
0GZM: dodatkowe pieniądze na velostrady dla Katowic i Sosnowca
0Kup sobie rollercoaster! Nietypowa licytacja urzędu skarbowego w woj. śląskim
0