Polecamy na Śląsku

Grupa Żywiec stawia na piwa bezalkoholowe - perspektywiczny segment

2019-05-31, Autor: MM

Bezalkoholowe napoje cieszą się coraz większą popularnością. Klienci chętniej sięgają po nowe smaki piwa w wersjach, które umożliwiają prowadzenie aktywnego i zdrowego trybu życia. Grupa Żywiec odpowiada na potrzeby Polaków mówiąc jasno: smak lata 2019 nie zawiera %.

Wymagania Polaków dotyczące piwa są duże. Chętniej sięgamy po nowości, szukamy swoich ulubionych smaków w nowoczesnym wydaniu. Klienci szukają innowacji. Spożycie piwa wzrasta, widać to najwyraźniej w sprzedaży piw bez procentów. Rynek ma się rozwijać w kierunku jakości, nie ilości.

Reklama

Rozwój branży najlepiej pokazał ubiegły rok, pod dwoma względami wyjątkowy - panowało długie upalne lato, do tego doszły mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. Te czynniki spowodowały wzrost rynku piwa o 7 proc. w odniesieniu do  wartości oraz o 3,5 proc. w odniesieniu do wolumenu.

Zmieniły się też gusty konsumentów, co wyraźnie zauważył żywiecki koncern. Grupa Żywiec, która posiada około 30 proc. udziałów w całym rynku piwa, zauważyła wzrost sprzedaży produktów bezalkoholowych aż o 79 proc! Dla porównania sprzedaż piw smakowych wzrósł o 24 proc, piwnych specjalności o 10,9 proc., a piw premium o 8 proc. Dlatego przedstawiciele Grupy Żywiec jasno przekazali podczas spotkania z dziennikarzami - priorytetem na ten rok są piwa bezalkoholowe. Koncern chce je sprzedawać również w punktach bez koncesji alkoholowej. Dla Grupy to bardzo perspektywiczny segment, któy dziś stanowi zaledwie 3 proc. ogółu rynku piwa.

- Przeciętny Polak wypił w ubiegłym roku więcej piwa niż wody mineralnej. Liczymy na to, że spożycie będzie wzrastać, ale inaczej. Konsumenci będą szukać innowacji - przekazała dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec, Małgorzata Lubelska. Jej zdaniem w ciągu kolejnych pięciu latach piwa bezalkoholowe będą stanowić już 10 proc. całego segmentu.

Zmiany w trendach zmuszają producentów do tworzenia nowych rozwiązań. Grupa Żywiec chce pokazać, że piwo bezalkoholowe nie musi kojarzyć się ze słodkimi smakami i wycieczką nad jezioro. Pierwszy ciemny radler 0,0%, Żywiec Białe 0.0% oraz Żywiec Sesyjne IPA 0.0.% to odpowiedniki klasycznych piw w nowej formie. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników sprzedaży i widzimy w Strefie Zero duży potencjał na przyszłość - ocenia Małgorzata Lubelska.

Nowości pojawią się także w drugiej najprężniej rozwijającej się kategorii - piw smakowych. W tym roku na polskich półkach sklepowych pojawią się Dziki Sad o smaku mango oraz Desperados Mojito, którego klienci mogli już kosztować za granicą. Dodajmy, że żywiecki koncern chce też utrzymać mocną pozycję w segmentach piw premium, w którym posiada 45 proc. udziału i piw regionalnych - 30 proc. udziałów w rynku.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.