Polecamy na Śląsku

Grupa Żywiec stawia na piwa bezalkoholowe - perspektywiczny segment

2019-05-31, Autor: MM

Bezalkoholowe napoje cieszą się coraz większą popularnością. Klienci chętniej sięgają po nowe smaki piwa w wersjach, które umożliwiają prowadzenie aktywnego i zdrowego trybu życia. Grupa Żywiec odpowiada na potrzeby Polaków mówiąc jasno: smak lata 2019 nie zawiera %.

Wymagania Polaków dotyczące piwa są duże. Chętniej sięgamy po nowości, szukamy swoich ulubionych smaków w nowoczesnym wydaniu. Klienci szukają innowacji. Spożycie piwa wzrasta, widać to najwyraźniej w sprzedaży piw bez procentów. Rynek ma się rozwijać w kierunku jakości, nie ilości.

Reklama

Rozwój branży najlepiej pokazał ubiegły rok, pod dwoma względami wyjątkowy - panowało długie upalne lato, do tego doszły mistrzostwa świata w piłce nożnej w Rosji. Te czynniki spowodowały wzrost rynku piwa o 7 proc. w odniesieniu do  wartości oraz o 3,5 proc. w odniesieniu do wolumenu.

Zmieniły się też gusty konsumentów, co wyraźnie zauważył żywiecki koncern. Grupa Żywiec, która posiada około 30 proc. udziałów w całym rynku piwa, zauważyła wzrost sprzedaży produktów bezalkoholowych aż o 79 proc! Dla porównania sprzedaż piw smakowych wzrósł o 24 proc, piwnych specjalności o 10,9 proc., a piw premium o 8 proc. Dlatego przedstawiciele Grupy Żywiec jasno przekazali podczas spotkania z dziennikarzami - priorytetem na ten rok są piwa bezalkoholowe. Koncern chce je sprzedawać również w punktach bez koncesji alkoholowej. Dla Grupy to bardzo perspektywiczny segment, któy dziś stanowi zaledwie 3 proc. ogółu rynku piwa.

- Przeciętny Polak wypił w ubiegłym roku więcej piwa niż wody mineralnej. Liczymy na to, że spożycie będzie wzrastać, ale inaczej. Konsumenci będą szukać innowacji - przekazała dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec, Małgorzata Lubelska. Jej zdaniem w ciągu kolejnych pięciu latach piwa bezalkoholowe będą stanowić już 10 proc. całego segmentu.

Zmiany w trendach zmuszają producentów do tworzenia nowych rozwiązań. Grupa Żywiec chce pokazać, że piwo bezalkoholowe nie musi kojarzyć się ze słodkimi smakami i wycieczką nad jezioro. Pierwszy ciemny radler 0,0%, Żywiec Białe 0.0% oraz Żywiec Sesyjne IPA 0.0.% to odpowiedniki klasycznych piw w nowej formie. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników sprzedaży i widzimy w Strefie Zero duży potencjał na przyszłość - ocenia Małgorzata Lubelska.

Nowości pojawią się także w drugiej najprężniej rozwijającej się kategorii - piw smakowych. W tym roku na polskich półkach sklepowych pojawią się Dziki Sad o smaku mango oraz Desperados Mojito, którego klienci mogli już kosztować za granicą. Dodajmy, że żywiecki koncern chce też utrzymać mocną pozycję w segmentach piw premium, w którym posiada 45 proc. udziału i piw regionalnych - 30 proc. udziałów w rynku.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Przedsiębiorco, na kogo zagłosujesz?









Oddanych głosów: 379