Z ustaleń „Gazety Wyborczej” wynika, że jeszcze w tym roku Amazon rozpocznie sprzedaż w Polsce. Jej partnerem ma być Poczta Polska. Zarówno amerykański koncern jak i spółka dystrybucyjna nie potwierdzają tych doniesień.
Obecnie klienci w Polsce mogą kupować w Amazonie, ale zakupy obsługuje oddział w Niemczech. Wchodząc do Polski firma musiałaby przygotować ofertę pod polskiego klienta i przygotować się na starcie z rodzimym potentatem – Allegro, który już ma za sobą udaną potyczkę z amerykańską firmą e-commerce. W 2005 roku wygrał rywalizację o klienta z eBay.
Amazon to jednak zawodnik innej ligi. To światowy goliat, który tylko w w 2019 r. wypracował 280,5 mld dolarów przychodu. Dla porównania przychód Allegro za 2018 rok wynosi 1,68 mld zł. Jak czytamy w „Wyborczej” koncern z Seattle jest nie tylko właścicielem największej platformy e-handlu na świecie, ale ma w swoim portfolio szereg innych biznesów - od sieci marketów spożywczych Whole Foods, przez serwis Twitch dedykowany graczom i streamerom, a skończywszy na własnym studiu filmowym produkującym m.in. popularne motoryzacyjne show "The Grand Tour", którego gwiazdami są Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond.
W Polsce firma Jeffa Bezosa, najbogatszego człowieka w świecie, z majątkiem wycenianym na 130 mld dolarów, przygotowuje sobie solidne podstawy do działalności. Posiada już siedem centrów logistycznych, w tym w Sosnowcu, a jedno – gigantyczne w Gliwicach – powstaje. Z informacji gazety wynika, że partnerem Amazona ma być Poczta Polska, największy operator pocztowy.
„Wyborcza” prognozuje, że na wejściu koncernu z Seattle nad Wisłę zyskają zarówno przedsiębiorcy – właściciele sklepów handlujących z Allegro i za pośrednictwem Allegro, jak i klienci.
„Lokalni sprzedawcy tylko na tym zyskają. Wielu z nich ostatnio narzeka na warunki współpracy z Allegro. Chodzi m.in. o planowaną zmianę systemu wyliczania prowizji od sprzedaży. Teraz, gdy będą mogli łatwiej "ucieć" na inną platformę, Allegro będzie musiało bardziej o nich powalczyć.
Zyskają też sami klienci. Większa konkurencja oznacza niższe ceny i bardziej atrakcyjną ofertę.” pisze „Wyborcza”.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
3101Idziemy krok dalej z interaktywnością – Maciej Chmiel o powstającym centrum bajek OKO w Bielsku-Białej. Wywiad
2988Gliwice: Tenneco uruchomiło Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe
2843Visa planuje otworzyć w Polsce nowy globalny Hub Technologiczno-produktowy. Praca dla 1500 osób
1090Tauron inwestuje 100 mln w rozbudowę Katowice Airport. Innowacyjna technologia w użyciu
993Piramidy w Ustroniu - ruszyły prace budowlane związane z modernizacją i rozbudową uzdrowiska
+19 / -4PGG: w kranach w Łaziskach popłynie woda z kopalni Bolesław Śmiały
+9 / -1Tauron inwestuje 100 mln w rozbudowę Katowice Airport. Innowacyjna technologia w użyciu
+5 / -0Katowice Airport: powstanie węzeł przeładunku towarów i paliw z bocznicą kolejową
+5 / -0Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
+4 / -0Jaworzno: Danone uruchomił unikatową w świecie instalację do recyklingu kubków po jogurtach
0Katowice Airport: są unijne pieniądze na budowę multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw
0Remont węzła A4 Katowice-Kraków – kierowcy muszą się przygotować na kolejne zmiany od 31 maja
0Firma z Wieliczki postawiła w Bytomiu fabrykę domów z drewna klejonego
0Gliwice: Tenneco uruchomiło Europejskie Centrum Inżynieryjne Monroe
0