Inwestycje i nieruchomości

„GW”: Amazon wchodzi do Polski

2020-02-18, Autor: tora

Z ustaleń „Gazety Wyborczej” wynika, że jeszcze w tym roku Amazon rozpocznie sprzedaż w Polsce. Jej partnerem ma być Poczta Polska. Zarówno amerykański koncern jak i spółka dystrybucyjna nie potwierdzają tych doniesień.

Reklama

Obecnie klienci w Polsce mogą kupować w Amazonie, ale zakupy obsługuje oddział w Niemczech. Wchodząc do Polski firma musiałaby przygotować ofertę pod polskiego klienta i przygotować się na starcie z rodzimym potentatem – Allegro, który już ma za sobą udaną potyczkę z amerykańską firmą e-commerce. W 2005 roku wygrał rywalizację o klienta z eBay.

Amazon to jednak zawodnik innej ligi. To światowy goliat, który tylko w w 2019 r. wypracował 280,5 mld dolarów przychodu. Dla porównania przychód Allegro za 2018 rok wynosi 1,68 mld zł. Jak czytamy w „Wyborczej” koncern z Seattle jest nie tylko właścicielem największej platformy e-handlu na świecie, ale ma w swoim portfolio szereg innych biznesów - od sieci marketów spożywczych Whole Foods, przez serwis Twitch dedykowany graczom i streamerom, a skończywszy na własnym studiu filmowym produkującym m.in. popularne motoryzacyjne show "The Grand Tour", którego gwiazdami są Jeremy Clarkson, James MayRichard Hammond.

Centrum Amazona w Gliwicach

W Polsce firma Jeffa Bezosa, najbogatszego człowieka w świecie, z majątkiem wycenianym na 130 mld dolarów, przygotowuje sobie solidne podstawy do działalności. Posiada już siedem centrów logistycznych, w tym w Sosnowcu, a jedno – gigantyczne w Gliwicach – powstaje. Z informacji gazety wynika, że partnerem Amazona ma być Poczta Polska, największy operator pocztowy.

Zyskają handlowcy i klienci

„Wyborcza” prognozuje, że na wejściu koncernu z Seattle nad Wisłę zyskają zarówno przedsiębiorcy – właściciele sklepów handlujących z Allegro i za pośrednictwem Allegro, jak i klienci.

„Lokalni sprzedawcy tylko na tym zyskają. Wielu z nich ostatnio narzeka na warunki współpracy z Allegro. Chodzi m.in. o planowaną zmianę systemu wyliczania prowizji od sprzedaży. Teraz, gdy będą mogli łatwiej "ucieć" na inną platformę, Allegro będzie musiało bardziej o nich powalczyć.

Zyskają też sami klienci. Większa konkurencja oznacza niższe ceny i bardziej atrakcyjną ofertę.” pisze „Wyborcza”.

Chciałbyś robić zakupy w Amazon Polska?

Oceń publikację: + 1 + 6 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Koronawirus: jaka pomoc dla firm byłaby najlepsza?








Oddanych głosów: 266