Z ustaleń „Gazety Wyborczej” wynika, że jeszcze w tym roku Amazon rozpocznie sprzedaż w Polsce. Jej partnerem ma być Poczta Polska. Zarówno amerykański koncern jak i spółka dystrybucyjna nie potwierdzają tych doniesień.
Obecnie klienci w Polsce mogą kupować w Amazonie, ale zakupy obsługuje oddział w Niemczech. Wchodząc do Polski firma musiałaby przygotować ofertę pod polskiego klienta i przygotować się na starcie z rodzimym potentatem – Allegro, który już ma za sobą udaną potyczkę z amerykańską firmą e-commerce. W 2005 roku wygrał rywalizację o klienta z eBay.
Amazon to jednak zawodnik innej ligi. To światowy goliat, który tylko w w 2019 r. wypracował 280,5 mld dolarów przychodu. Dla porównania przychód Allegro za 2018 rok wynosi 1,68 mld zł. Jak czytamy w „Wyborczej” koncern z Seattle jest nie tylko właścicielem największej platformy e-handlu na świecie, ale ma w swoim portfolio szereg innych biznesów - od sieci marketów spożywczych Whole Foods, przez serwis Twitch dedykowany graczom i streamerom, a skończywszy na własnym studiu filmowym produkującym m.in. popularne motoryzacyjne show "The Grand Tour", którego gwiazdami są Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond.
W Polsce firma Jeffa Bezosa, najbogatszego człowieka w świecie, z majątkiem wycenianym na 130 mld dolarów, przygotowuje sobie solidne podstawy do działalności. Posiada już siedem centrów logistycznych, w tym w Sosnowcu, a jedno – gigantyczne w Gliwicach – powstaje. Z informacji gazety wynika, że partnerem Amazona ma być Poczta Polska, największy operator pocztowy.
„Wyborcza” prognozuje, że na wejściu koncernu z Seattle nad Wisłę zyskają zarówno przedsiębiorcy – właściciele sklepów handlujących z Allegro i za pośrednictwem Allegro, jak i klienci.
„Lokalni sprzedawcy tylko na tym zyskają. Wielu z nich ostatnio narzeka na warunki współpracy z Allegro. Chodzi m.in. o planowaną zmianę systemu wyliczania prowizji od sprzedaży. Teraz, gdy będą mogli łatwiej "ucieć" na inną platformę, Allegro będzie musiało bardziej o nich powalczyć.
Zyskają też sami klienci. Większa konkurencja oznacza niższe ceny i bardziej atrakcyjną ofertę.” pisze „Wyborcza”.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
W Śląskiem powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu baterii z elektryków
7467Gliwice. W sąsiedztwie Europy Centralnej powstanie aquapark i duży park rozrywki
1228Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
867"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
816Bliżej końca budowy S1 Przybędza-Milówka. Tak wygląda aktualnie obejście Węgierskiej Górki
595Katowicki węzeł kolejowy przejdzie remont. To największa umowa w historii PKP PLK
+2 / -0Nowa inwestycja w Śląskiem. Zagłębie handlowe w Rybniku odżyje (wizualizacje)
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+2 / -0Biznes, samorząd, nauka. Tak będzie wyglądać Urban Lab w Raciborzu (wizualizacje)
+1 / -0Ruszyła budowa czwartego budynku w ramach Panattoni Park Ruda Śląska
+1 / -0Budowa S1 opóźniona o prawie rok. Drogowcy znaleźli ślady ludzi sprzed tysięcy lat (foto)
0Niemiecki lider produkcji kabli wybuduje nowy zakład produkcyjny w Jaworznie
0Czy remont wiaduktu na DTŚ zakończy się o czasie? Bukmacherzy z Katowic sprawdzili
0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
0Szyb Franciszek w Rudzie Śląskiej. Najstarsza kopalnia na Śląsku zyska drugie życie (foto)
0