Wiadomości

Handlowcy proszą klientów – noście dalej maseczki w sklepach

2020-06-24, Autor: tora

Apelujemy do konsumentów o noszenie maseczek i tym samym poszanowanie pracy i zdrowia pracowników handlu i ich rodzin – z takim apelem do klientów zwróciła się Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji. Sprzedawcom pozostaje prosić, bo nie mogą egzekwować obowiązku zasłaniania twarzy.

Reklama

Od 30 maja nie ma już obowiązku zasłaniania nosa i ust maseczkami, czy innymi zasłonami w miejscach publicznych, czy w restauracjach. Obowiązek wciąż jednak istnieje w pomieszczeniach zamkniętych jak urzędy, kościoły, sklepy, galerie handlowe, dworce, itd. Tyle, że nie raz się zdarza widzieć klienta beztrosko krążącego między sklepowymi regałami bez maseczki.

Pomsta do nieba

Zwrócił na to uwagę Wojciech Andrusiewicz, rzecznik Ministerstwa Zdrowia podczas konferencji prasowej. Jak mówił, to co zaobserwował w weekend w sklepach „woła o pomstę do nieba”.

- Apelowałbym do właścicieli sklepów, do sprzedawców o niewpuszczanie do sklepów ludzi bez maseczek. Obowiązek noszenia maseczek nadal istnieje. Obowiązek noszenia tych maseczek istnieje nawet wówczas, kiedy jesteśmy na dworze i nie jesteśmy w stanie zachować dystansu. Jeżeli stoimy na przystanku autobusowym, przystanku tramwajowym, stoi duża grupa osób i nie jesteśmy w stanie zachować dystansu – obowiązuje nas maseczka – przypomniał Andrusiewicz.

Obowiązek zasłaniania dalej istnieje

Zaznaczył, że noszenie maseczki obowiązuje w każdym zamkniętym pomieszczeniu.

- Jeżeli wchodzimy do sklepu bez maseczki, to jest to nasz egoizm, który naraża na możliwość zakażenia inne osoby – zaznaczył.

Handlowcy nie mogą egzekwować

Problem w tym, że handlowcy nie mają uprawnień do odmówienia klientowi wejścia do sklepu, ani egzekwowania nakazu zasłaniania twarzy.

- Personel placówek handlowych nie jest upoważniony do egzekwowania noszenia maseczek przez konsumentów na terenie sklepów - mówi Renata Juszkiewicz, prezes POHiD. Wystosowała apel do klientów, aby nosili maski w sklepach.

Branża poniosła ogromne koszty zabezpieczeń

Prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej wszystkich czołowych sprzedawców w kraju podkreśla, że branża handlowa dołożyła wszelkich starań, aby uchronić swoich pracowników i konsumentów przed zakażeniem COVID-19.

- Poniesione zostały ogromne nakłady finansowe i organizacyjne na walkę ze skutkami pandemii. Sieci handlowe wdrożyły maksymalne środki bezpieczeństwa i reżim sanitarny wykraczający ponad wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego i wprowadziły szereg własnych dobrych praktyk - mówi.

Wylicza, że wszyscy pracownicy zostali wyposażeni w środki ochrony osobistej, m.in. maseczki, przyłbice, rękawiczki, żele do dezynfekcji rąk oraz osłony pleksi.

- W sklepach wprowadzono komunikację w postaci plakatów informacyjnych, komunikatów głosowych i oznakowań przy kasach. Dzięki podjętym wysiłkom pracownicy handlu pozostali zdrowi i mogli zapewnić konsumentom stały dostęp do towarów w tym trudnym czasie - podkreśla.

Szanujcie zdrowie pracowników handlu i ich rodzin

Dlatego prezes POHiD prosi, aby uszanować to i nosić maski:

- Apelujemy do konsumentów o noszenie maseczek i tym samym poszanowanie pracy i zdrowia pracowników handlu i ich rodzin.

Czy handlowcy powinni mieć możliwość nie wpuszczenia do sklepu osoby bez maseczki?

Oceń publikację: + 1 + 16 - 1 - 5

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 691