Żyjemy w czasach, w których to satysfakcja klienta jest priorytetowa, a nierzadko stanowi "być albo nie być" danej firmy. Dlatego Helpdesk jest tak istotny. Na czym on właściwie polega i co warto na ten temat wiedzieć?
1. Helpdesk: co to takiego?
2. Jak działa helpdesk?
3. Help Desk a Service Desk
4. Praca Helpdesk IT: na czym to polega?
"Help" w języku angielskim oznacza pomoc. A zatem już sama nazwa "Helpdesk" wskazuje, że chodzi o udzielanie właściwej pomocy klientowi. Zaczyna się od zgłoszenia, natomiast efektem końcowym powinno być rozwiązanie konkretnego problemu. W jaki sposób do niego dochodzi? Na czym polega praca w Helpdesk it?
Każda firma, która współpracuje z firmą informatyczną, narażona jest na to, że prędzej czy później pojawią się problemy natury technicznej. A te, w zależności od stopnia trudności oraz skomplikowania problemu, mogą wpływać na funkcjonowanie firmy i jej wizerunek w oczach klientów. Nawet najlepsza obsługa klienta nie pomoże, jeśli pozostawimy go samego, gdy pojawią się techniczne problemy. Właściciele firm są tego świadomi, dlatego coraz częściej decydują się na Helpdesk.
Helpdesk, w dużym skrócie, zajmuje się sprawnym usuwaniem awarii. Klient napotyka dany problem i kontaktuje się z usługodawcą, szukając informacji, co może w tej sytuacji zrobić. Oczywiście żadna duża firma nie może sobie pozwolić na to, by w takiej sytuacji kontaktować się bezpośrednio z informatykiem. I to do akcji wkracza specjalnie przeszkolony pracownik Helpdesk.
Szybkie zgłoszenie problemu i sprawne usuwanie awarii oprogramowania - tak w dużym uproszczeniu działa Service Desk. Konsultanci zatrudnieni do obsługi zgłoszeń szybko odpowiadają na pytania klienta, a jeśli nie są w stanie tego zrobić, wtedy angażują w dany problem eksperta z konkretnej dziedziny. Pracownicy Service Desk powinni tak opisać dany problem, by ekspert jak najszybciej mógł udzielić niezbędnej pomocy.
Zatrudnienie pracowników firmy, zajmujących się taką profesją, nie tylko usprawnia wewnętrzne funkcjonowanie firmy, ale i przekłada się na zadowolenie klientów. To niezwykle cenne szczególnie dzisiaj, gdy mamy niewiele czasu i każdemu z nas zależy na tym, by jak najszybciej rozwiązywać wszelkie problemy natury technicznej.
Warto podkreślić, iż wiele osób używa terminów Service Desk i Helpdesk zamiennie. Czy słusznie?
Tak naprawdę Service Desk to pojęcie nieco obszerniejsze, niż Help Desk. Jednak w obu przypadkach cel jest ten sam: optymalne udoskonalenie usługi tak, by wypracować rozwiązanie problemów i zdobyć / utrzymać zaufanie klienta.
Helpdesk korzysta z gotowych, wypracowanych wcześniej odpowiedzi / rozwiązań pojawiających się problemów. Pozwala to na szybką reakcję na nieskomplikowane incydenty. Ale przekłada się także na sprawniejsze rozwiązywanie bardziej skomplikowanych problemów.
Chcesz należeć do sekcji Heldesk IT i pracować w dziale wsparcia klienta? To praca dla osób, które posiadają wykształcenie minimum średnie lub wyższe z zakresu informatyki. Najlepiej, jeśli kandydat do tej pracy, potrafi także sprawnie posługiwać się językiem angielskim.
Za rozwiązywanie problemów klientów można zarobić ok. 4 - 6 tys. złotych (jest to przeciętne miesięczne wynagrodzenie samodzielnego specjalisty helpdesk).
Help desk pozwoli ci skoncentrować się na prowadzeniu biznesu i rozwijaniu swojej działalności. Dzięki Service Desk zyskasz zaufanie i satysfakcję klienta. A te są bezcenne.
Tagi: helpdesk
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
8593,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
476Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
410OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
409Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0