Kariera

Ile zyskujesz w biznesie albo tracisz z powodu szacunku?

2019-07-03, Autor: Małgorzata Pękalska

Pomyślałbyś, że szacunek jest wskaźnikiem biznesowym, który realnie wpływa na rezultaty finansowe? Christine Porath (Professor of Management at Georgetown University) przeprowadziła badania, które pokazały jaki wpływ na działanie pracowników ma to czy oni czują się szanowani.
 Innymi słowy, jak ich indywidualny odbiór zachowań przełożonego, powodujący że czują się (lub nie) traktowani z szacunkiem, przekłada się na ich zachowania i osiągane rezultaty.


Zobaczmy, co się zmienia, kiedy człowiek, czuje się szanowany w pracy:

O 92% rośnie koncentracja i zdolność do prawidłowej oceny priorytetów zadań;
O 55% rośnie zaangażowanie w pracę;
O 89% rośnie zadowolenie i satysfakcja z pracy.

Reklama

Niesamowite, co?

Jakby to było, jakby Twój podwładny był niemal dwukrotnie bardziej skoncentrowany na zadaniach i tak samo skutecznie
ustawiał sobie priorytety? 
Jednocześnie będąc prawie dwukrotnie bardziej zadowolony ze swojej pracy? 
A do tego o
połowę bardziej zaangażowany w swoje zadania?

Wyobrażasz sobie jak to wpływa na efektywność działań które robi?
Jak to wpływa na „klimat” w firmie?
Jak się to przekłada na wyniki?!

Okazywanie szacunku w kontakcie z drugim człowiekiem, to wiele elementów.

Dziś chcę zwrócić Twoją uwagę na jeden z nich - jak się zachowujesz, kiedy ktoś przygodzi do Ciebie z jakimś swoim kłopotem. 
Okazuje się, że w trakcie takiej rozmowy warto zadbać o kilka elementów, które spowodują że człowiek czuje się dobrze potraktowany, że czuje się potraktowany z szacunkiem.



1) Odłóż inne działania (telefon, komunikator, papiery, robienie herbaty, czy czegokolwiek innego)
2) Skoncentruj się całkowicie na osobie, z którą rozmawiasz, potakuj głową, kiedy słuchasz, używaj dyskretnych zachęt takich jak „yhmm”, „rozumiem”
3) Sprawdź czy dobrze zrozumiałeś co mówi, zanim zaproponujesz rozwiązanie
4)Sprawdzaj jak on/ona odbiera propozycję rozwiązania którą przekazałeś, daj możliwość wypowiedzenia się na ten temat
5) Obserwuj przy tym mowę ciała – może mówi „Ok” a mimika mówi coś zupełnie innego, reaguj na te sygnały

6) Szczególnie kiedy człowiek wydaje się poruszony tematem, zadbaj abyście mieli możliwość porozmawiać na osobności i bez przerywania rozmowy przez innych.

To takie proste kiedy mam czas, może teraz myślisz, a jednoczenie wydaje się wyzwaniem, jak terminy i cele gonią.. Wydaje się, że wówczas nie ma na to czasu. 


Spójrz jeszcze raz na rezultaty:

O 92% rośnie koncentracja i zdolność do prawidłowej oceny priorytetów zadań
O 55% rośnie zaangażowanie w pracę
O 89% rośnie zadowolenie i satysfakcja z pracy.

Potwierdzam te rezultaty, też z mojego doświadczenia w rozwoju kompetencji komunikacyjnych w polskich firmach. 
W firmach, w których przełożeni zaczęli znajdować czas na podejście do ludzi z szacunkiem, na zadbanie o to jak się z nimi komunikują, rośną równolegle dobra atmosfera i przychody.

A czy nie o to chodzi w każdym biznesie?

Szefie - szanujesz pracowników?

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Jakich zmian gospodarczych najbardziej oczekujesz od władzy?







Oddanych głosów: 359