Śląski Biznes na weekend

Influencer napędza Twój biznes. Zobaczy jakie korzyści przynosi taka współpraca

2019-11-29, Autor: Monika Taranczewska

Wpływają na opinię innych, czasami są skuteczniejsi niż reklama produktu w telewizji czy na ogromnych bilbordach w centrach miast. Kim są i dlaczego ich zdanie w opinii publicznej ma aż tak duże znaczenie? Sprawdźcie jaki powiew świeżości wprowadzają oni do świata biznesu i zastanówcie się czy nie warto spróbować nowych technik sprzedażowych?

Reklama

Kim jest influencer ?

Jest to osoba lub grupa ludzi, która wpływa na opinię lub decyzję innych. W praktyce każdy z nas posiada możliwość wpływania na decyzje drugiej osoby. Jednak gdy przyjrzymy się temu zjawisku bliżej influencer już nie tylko wpływa, ale także posiada trwałe relacje z masowymi odbiorcami, którzy bardzo silnie się z nim utożsamiają. Influancer w wyrażonym przez siebie zdaniem potrafi umiejętnie oddziaływać na opinie społeczności, która go obserwuje w social mediach. Są oni również postrzegani jako eksperci w danej dziedzinie. Dlatego influencerem jest najczęściej osoba, która posiada bloga, vloga, konto na Youtubie, Snapchacie, Instagramie czy Tik Tok'u, a swoją opinią wpływa na grono co najmniej kilkuset osób. Warto jednak pamiętać, że do tej grupy należą również osoby publiczne tacy jak politycy, sportowcy, dziennikarze czy po prostu celebryci. Ich strefa wpływu sięga najczęściej znacznie dalej niż blogera czy osoby prowadzącej konta społecznościowe.

Fenomen

Jedno co trzeba im przyznać to umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców, z którymi łączą ich silne relacje i zainteresowania. Czyli prosto mówiąc ich odbiorcy darzą ich ogromnym zaufaniem, a w momencie kiedy influancer reklamuje dany produkt ta właśnie grupa odbiorców jest uważana za potencjalnych klientów danego produktu. Między innymi dzięki temu coraz bardziej stają się zauważani w świecie reklamy i marketingu. Są również bardziej wpływowi niż klasyczna forma reklamy. Pamiętajcie też, że ich pozytywna rekomendacja warta jest więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa.

Zastanawiasz się nad współpracą z influencerem? Sprawdź jak mierzyć ich zasięgi

Zasięgi to w dzisiejszych czasach wyznacznik jakiejkolwiek współpracy. Dlatego decydując się na kontrakt z influncerem, najpierw dobrze sprawdź jego profil, zasięgi i jaką prowadzi „politykę”. Jest to bardzo ważna kwestia. Przecież nie podpiszesz umowy z kimś, kto nie ma nic wspólnego np.: z branżą motoryzacyjną, ponieważ nie będzie wiedział jak dobrze zareklamować produkt, aby dla Twojej firmy ta współpraca przyniosła korzyści. Więc, aby to dokładnie sprawdzić potrzebujecie specjalnych do tego programów i narzędzi. Pamiętajcie, że zasięg osiągany przez blogera będzie również zależny od tego jak bardzo treści przez niego publikowane będą angażować jego społeczność. Do szacunkowej oceny zasięgu influencera wystarczą takie informacja jak liczba fanów strony np.: (Facebook), obserwujących profil (Instaram, Tik Tok), subskrybentów kanału (YouTube) oraz ilość odsłon i unikalnych użytkowników na stronie internetowej czy bloga , a do tego akurat będzie potrzebny Google Analytics.

Dalczego firmy decydują się na współpracę

Ta nowa forma marketingu jest skuteczną odpowiedzią na problemy reklam typu display. Dodatkowo macie pewność, że dotrzecie do odpowiedniej grupy docelowej, influencerzy są zaangażowani w reklamę tak samo jak ich odbiorcy, którzy wejdą na stronę danego produktu ponieważ „poleca” go ich idol, czyli tworzą autentyczny kontent. Warto też zwrócić uwagę, że internauci mają dość reklam, dlatego coraz większa liczba użytkowników po prostu je blokuje. Współpraca z influencerami pozwoli na pokazanie produktu czy usługi, ale w bardziej przyjazny dla odbiorców sposób.

Inni to robią, spróbuj i Ty

Rozejrzyj się dookoła, coraz więcej marek współpracuje z influencerami i nie dzieje się to bez powodu. Nie chcesz zostać tyle? Spróbuj nawiązać współpracę i sprawdź na własnej „skórze” czy ten typ reklamy odpowiada Twojemu biznesowi. Pamiętaj tylko o tym, aby odpowiednio dobrać influencerów do współpracy oraz zadbać o utrzymywanie z nimi właściwych relacji.

Korzystaliście już z pomocy influencera? A może jesteście w trakcie podejmowania decyzji?

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 505

Prezentacje firm