W Katowicach powstają trzy węzły przesiadkowe. Jeden z nich – Węzeł Sądowa - stał się obiektem kpin internautów. Konstrukcja odbiega wyglądem od ładnej wizualizacji. Jak te różnice komentuje miasto Katowice?
Temat opisał serwis WhiteMad zajmujący się m.in. architekturą.
Zestawił opublikowane przez miasto Katowice wizualizacje ze zdjęciami wykonanymi z drona przez internautę Pyrrhocorax graculus i umieszczonymi w serwisie fotopolska.eu.
Autorzy zwracają uwagę, że wiata dworca ma się nijak do wizualizacji pokazanych dwa lata temu. Zdają sobie sprawę, że bardzo trudno jest budować taki sam obiekt, jak widoczny jest na wizualizacjach, jednak ich zdaniem tym razem rzeczywistość w bardzo dużym stopniu odbiega od wizualizacji.
„Zamiast subtelnego, nowoczesnego kształtu, zadaszenie stało się dziwnie kanciaste, co sprawia, że wiata wydaje się być toporna i ciężka. Wiata straciła również swoje „czoło”, które na wizualizacjach w delikatny sposób zwężało się ku ziemi nadając całej bryle lekkości. Obecnie jest ono ścięte i pełne załamań, którym daleko do nowoczesnych, organicznych kształtów. Kolejną zmianą jest samo zadaszenie. W wizualizacji planowano stworzyć długie, kilkumetrowe przeszklenia, które w rezultacie okazały się pojedynczymi świetlikami wmontowanymi w blaszany dach.”
Internauci prześcigają się w kpinach:
„A gdzie parawan. Ten leżak wygląda jakby usiadła na nim gruba ciotka”,
„prawie nie widać różnicy, panie majster”,
„Nagroda makabryły murowana !!!”,
„Wygląda jak podpaska”.
Internauci wskazują, że można zbudować obiekt, który nie odbiega wyglądem od prezentowanej wizualizacji. Na dowód zamieszczają dworzec Łódź Fabryczna.
Ale nie brak też komentarzy dowodzących, że wizualizacja to jedno, a projekt i dostosowanie inwestycji do realiów prawno – kosztowych to drugie.
Co na to Miasto Katowice, które jest inwestorem?
- Wizualizacje węzłów powstawały na etapie koncepcji – stąd różnice. Zmiany, które są obecnie widoczne zaszły podczas procesu projektowania dla wszystkich elementów węzła i były efektem różnych wytycznych i uzgodnień. Kształt dachu wiaty peronowej, jak i ilość przeszkleń, jest zgodna z projektem opracowanym przez Biuro Projektów MERITUM PROJEKT i uzyskaną decyzją pozwolenia na budowę
– wyjaśnia Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice.
Dodajmy, że budowa węzła przesiadkowego na Sądowej potrwa do IV kwartału 2019 roku i pochłonie 57 mln zł. Prócz nich powstają jeszcze dwa: na Zawodziu za 66 mln zł oraz na Brynowie za 63 mln zł. 60 proc. tej kwoty pochodzi z dofinansowania unijnego. Wszystkie mają być oddane do końca roku. We wrześniu 2018 roku za około 9,1 mln zł oddano do użytku centrum przesiadkowe Ligota.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
1686"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
745Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
542Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
526Zielone światło dla bloku gazowo–parowego w Rybniku. Jest decyzja o pozwoleniu na budowę
520Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
+1 / -0"Książkowy przykład transformacji Śląska". Ponad 96 mln złotych dla tyskiego hubu
+1 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
0Kolonia Zgorzelec uratowana. Bytom zakończył ogromną inwestycję rewitalizacyjną
0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
0GZM: dodatkowe pieniądze na velostrady dla Katowic i Sosnowca
0Kup sobie rollercoaster! Nietypowa licytacja urzędu skarbowego w woj. śląskim
0