Inwestycje i nieruchomości

Internet kpi z dworca w Katowicach - wizualizacja a rzeczywistość. Co na to miasto?

2019-08-06, Autor: tora

W Katowicach powstają trzy węzły przesiadkowe. Jeden z nich – Węzeł Sądowa - stał się obiektem kpin internautów. Konstrukcja odbiega wyglądem od ładnej wizualizacji. Jak te różnice komentuje miasto Katowice?

Reklama

Temat opisał serwis WhiteMad zajmujący się m.in. architekturą.

Zestawił opublikowane przez miasto Katowice wizualizacje ze zdjęciami wykonanymi z drona przez internautę Pyrrhocorax graculus i umieszczonymi w serwisie fotopolska.eu.

Rzeczywistość za daleko od wizualizacji

Autorzy zwracają uwagę, że wiata dworca ma się nijak do wizualizacji pokazanych dwa lata temu. Zdają sobie sprawę, że bardzo trudno jest budować taki sam obiekt, jak widoczny jest na wizualizacjach, jednak ich zdaniem tym razem rzeczywistość w bardzo dużym stopniu odbiega od wizualizacji.

„Zamiast subtelnego, nowoczesnego kształtu, zadaszenie stało się dziwnie kanciaste, co sprawia, że wiata wydaje się być toporna i ciężka. Wiata straciła również swoje „czoło”, które na wizualizacjach w delikatny sposób zwężało się ku ziemi nadając całej bryle lekkości. Obecnie jest ono ścięte i pełne załamań, którym daleko do nowoczesnych, organicznych kształtów. Kolejną zmianą jest samo zadaszenie. W wizualizacji planowano stworzyć długie, kilkumetrowe przeszklenia, które w rezultacie okazały się pojedynczymi świetlikami wmontowanymi w blaszany dach.”

Internauci prześcigają się w kpinach:

„A gdzie parawan. Ten leżak wygląda jakby usiadła na nim gruba ciotka”,

„prawie nie widać różnicy, panie majster”,

„Nagroda makabryły murowana !!!”,

„Wygląda jak podpaska”.

Internauci wskazują, że można zbudować obiekt, który nie odbiega wyglądem od prezentowanej wizualizacji. Na dowód zamieszczają dworzec Łódź Fabryczna.

Dworzec Fabryczna w Łodzi. Zdjęcie i wizualizacji. Źródło: wykop.pl

Ale nie brak też komentarzy dowodzących, że wizualizacja to jedno, a projekt i dostosowanie inwestycji do realiów prawno – kosztowych to drugie.

Takie mamy wytyczne

Co na to Miasto Katowice, które jest inwestorem?

- Wizualizacje węzłów powstawały na etapie koncepcji – stąd różnice. Zmiany, które są obecnie widoczne zaszły podczas procesu projektowania dla wszystkich elementów węzła i były efektem różnych wytycznych i uzgodnień. Kształt dachu wiaty peronowej, jak i ilość przeszkleń, jest zgodna z projektem opracowanym przez Biuro Projektów MERITUM PROJEKT i uzyskaną decyzją pozwolenia na budowę

– wyjaśnia Ewa Lipka, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Katowice.

Dodajmy, że budowa węzła przesiadkowego na Sądowej potrwa do IV kwartału 2019 roku i pochłonie 57 mln zł. Prócz nich powstają jeszcze dwa: na Zawodziu za 66 mln zł oraz na Brynowie za 63 mln zł. 60 proc. tej kwoty pochodzi z dofinansowania unijnego. Wszystkie mają być oddane do końca roku. We wrześniu 2018 roku za około 9,1 mln zł oddano do użytku centrum przesiadkowe Ligota.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Ile pieniędzy planujesz wydać na święta (wliczając prezenty)?






Oddanych głosów: 237