Electromobility Poland ściąga menadżerów do swojego zespołu. Nowym członkiem rady nadzorczej został Wojciech Szyszko, wieloletni dyrektor Kia Motors Poland. Do projektu Izera jako doradca zarządu dołącza także Romuald Rytwiński – dyrektor wielu zakładów produkcyjnych General Motors w Europie i na świecie, który odpowiadał, między innymi, za budowę fabryki Opla w Gliwicach. Natomiast dyrektorem d.s. produktu w ElectroMobility Poland zostaje Wojciech Mieczkowski, zarządzający wcześniej lokalnymi strukturami Opla oraz PSA w Polsce.
- Projekt Izera wkracza w kolejną fazę realizacji. Cieszę się, że wokół idei powstania nowej marki samochodów elektrycznych udaje się skupić coraz większe grono ekspertów branży motoryzacyjnej – mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland S.A. Kompleksowość oraz skala projektu wymagają od nas pozyskania kompetencji i wzmocnienia zespołu w wielu obszarach. Wyzwania związane z budową fabryki Izery, rozwój produktu, budowanie łańcucha dostawców to najważniejsze zadania, jakie przed nami stoją w najbliższym czasie – dodaje Zaremba.
- Wchodząc do Rady Nadzorczej Spółki, a tym samym angażując się w powstanie Izery, wierzę, że mamy w tej chwili do czynienia z unikatowym momentem na rynku, który umożliwia powstanie i rozwój polskiej marki samochodów elektrycznych. Wiem z jakimi wyzwaniami będzie musiał się zmierzyć nowy producent wchodząc na rynek i chciałbym swoje doświadczenie w rozwoju koreańskiej marki wykorzystać w tym wymagającym projekcie – mówi Wojciech Szyszko, nowo mianowany członek Rady Nadzorczej spółki ElectroMobility Poland.
- Budowa od podstaw, czy rozbudowa nowoczesnego zakładu produkcji samochodów osobowych to projekty, które miałem okazję już kilkakrotnie realizować w swojej karierze zawodowej – podkreśla z kolei Romuald Rytwiński. - Oczywiście każdy projekt ma swoją specyfikę, ale logika procesu oraz jego skala pozostaje bez zmian. Widziałem jak Gliwice zyskują i rozwijają się dzięki fabryce Opla. Jestem przekonany, że podobnego impulsu doświadczą mieszkańcy Jaworzna i okolicznych gmin, nie tylko dzięki samej fabryce Izery, ale również parkowi poddostawców, który z pewnością powstanie nieopodal – dodaje.
Zdaniem Wojciecha Mieczkowskiego współtworzenie szczegółowej koncepcji gamy modelowej samochodów elektrycznych to unikatowa perspektywa, jaka do tej pory nie była możliwa do realizacji w naszych lokalnych realiach.
- Do tej pory Polska, w obszarze motoryzacji, była jedynie rynkiem zbytu dla produktów projektowanych poza naszymi granicami. Takich projektów jak Izera jest tylko kilka w Europie. Wierzę, że przy wsparciu międzynarodowych ekspertów z branży uda nam się stworzyć samochody „uszyte” na miarę bieżących potrzeb współczesnych użytkowników. Jestem przekonany, że takie samochody trafią do serc nie tylko polskich konsumentów – mówi
Ostatnie tygodnie 2021 roku w ElectroMobility Poland to między innymi intensywny rozwój zespołu. Budowanie lokalnych kompetencji i dalsze rozwijanie pozyskanej technologii to trudne i wymagające wyzwania, które stanowią fundament projektu polskiej marki samochodów elektrycznych.
Podsumowując ostatnie miesiące prezes Piotr Zaremba dodaje:
- Cieszy mnie, że udaje nam się pozyskiwać doświadczonych menadżerów, którzy swoje doświadczenie zdobywali w firmach motoryzacyjnych na całym świecie. Po stronie projektowej niewątpliwie najważniejszym wyzwaniem jest dokończenie negocjacji w sprawie pozyskania platformy technologicznej – kluczowej technologii, która stworzy stabilne podstawy dla budowy trzech modeli aut. Mamy świadomość skali wyzwań jakie stoją przed nami nie tylko w nadchodzącym roku. Mając w zespole tak doświadczonych menadżerów podchodzę do zadań, które stoją przed nami z pokorą, ale również z pełnym optymizmem.
Wojciech Szyszko – absolwent Wydziału Mechanicznego, Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, posiadający ogromne doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Od 1990 roku, przez 13 lat pracował w Mitsubishi Motors, a ostatnie 17 lat był Dyrektorem Zarządzającym KIA Motors Polska, odpowiedzialnym za stworzenie organizacji sprzedaży samochodów koreańskiego producenta. W tym okresie sprzedaż samochodów KIA wzrosła prawie 10-krotnie, a sama marka stała się jednym z liderów polskiego rynku,. Odszedł z organizacji zostawiając polski oddział firmy dobrze przygotowanym na nadchodzące wyzwania przed którymi staje cały rynek motoryzacyjny. W Radzie Nadzorczej ElectroMobility Poland będzie wspierał rozwój spółki w lepszym dostosowaniu projektu polskiej marki samochodów elektrycznych do wymagań rynkowych związanych z elektromobilnością.
Romuald Rytwiński – ma wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Przez blisko 18 lat pracował w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu. W połowie lat 90 tych uczestniczył w procesie wyboru lokalizacji oraz budowy fabryki Opla w Gliwicach, skąd przeszedł do amerykańskich struktur General Motors, gdzie uczestniczył we wspólnym projekcie GM i Toyoty. Od 2000 roku w centrali Opla piastował stanowisko dyrektora ds. wdrażania nowych modeli w segmencie mini. W latach 2002 – 2008 był dyrektorem zakładu Opel Polska w Gliwicach, skąd przeniósł się do Hiszpanii odpowiadając za lokalne fabryki Opla. W ostatnich latach był odpowiedzialny za produkcję GM w Rosji i WNP. Od 2021 r. związany ze spółką ElectroMobility Poland S.A., gdzie będzie wspierał Zarząd w obszarach planowania strategicznego, budowania łańcuchów dostaw. Jego doświadczenie w budowaniu gliwickiej fabryki GM zostanie wykorzystane podczas prac nad fabryką Izery w Jaworznie.
Wojciech Mieczkowski – studiował na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także ukończył program marketingowy dla wyższej kadry zarządzającej INSEAD. Przez lata związany z General Motors jako Dyrektor Zarządzający marki Opel. Swoją przygodę z niemiecko-amerykańskim koncernem rozpoczął w 1994 roku. Podczas pracy w GM odpowiadał za organizację międzynarodowych targów, a także zarządzał działem sprzedaży flotowej oraz samochodów dostawczych. Kierował również działem obsługi posprzedażowej marek Opel, Chevrolet i SAAB, a od 2010 r. piastował funkcję dyrektora sprzedaży marki Opel. Dwa lata później odpowiadał za całokształt działalności handlowej marki Opel. Od 2018 roku pełnił funkcję dyrektora generalnego Grupy PSA w Polsce doprowadzając do efektywnego połączenia Opel Poland i PSA . Wyróżniony w 2019 tytułami Człowiek Roku Branży motoryzacyjnej oraz Menedżer Roku. W 2021 roku dołączył do ElectroMobility Poland S.A., w której odpowiada za stworzenie strategii modelowej nowego produktu oraz strategię sprzedaży Izery.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Prezesowi się oberwało, związkowcy mieszają się z błotem. Burza w szklance wody w JSW
1289Płaca minimalna w 2025 r. znowu w górę. Cudzoziemcy pracujący w Polsce zadowoleni
425Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
372GUS o zarobkach m.in. w Śląskiem. Gołym okiem widać spore różnice w wynagrodzeniach dla mężczyzn i kobiet
360Co trzeci polski przedsiębiorca zwolnił kogoś na rzecz AI. Kto może spać spokojnie, a kto powinien się bać?
109Co trzeci polski przedsiębiorca zwolnił kogoś na rzecz AI. Kto może spać spokojnie, a kto powinien się bać?
0GUS o zarobkach m.in. w Śląskiem. Gołym okiem widać spore różnice w wynagrodzeniach dla mężczyzn i kobiet
0Płaca minimalna w 2025 r. znowu w górę. Cudzoziemcy pracujący w Polsce zadowoleni
0Praca zamiast studiów. Dla młodych Polaków wyższe wykształcenie nie jest już priorytetem
0Prezesowi się oberwało, związkowcy mieszają się z błotem. Burza w szklance wody w JSW
0