Kariera

Jak odnieść sukces w Stanach? Za nami American Day w RIG Katowice

2019-05-27, Autor: tora

Co zrobić, żeby zainwestować z sukcesem w Stanach Zjednoczonych? Na te pytanie starali się znaleźć odpowiedź uczestnicy American Day w Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach.

Czwarta już edycja American Day odbyła się 23 maja. Jednym z wątków poruszonych w dyskusji, w której wzięli udział m.in. przedstawiciele American Chamber of Commerce in Poland (Amerykańska Izba Handlu w Polsce, w skrócie AmCham) były wyzwania jakie stoją przez polskimi przedsiębiorcami, chcącymi działać w USA.

Reklama

Wydaje się, że na drodze do rynku amerykańskiego jest spora ilość pułapek, a to nie do końca jest prawda. Rynek jest demonizowany i w mediach i w potocznych rozmowach, a tak naprawdę jest taki sam, jak każdy inny. I w jak każdym innym można tam inwestować – mówi Jacek Drabik, dyrektor Izby w rozmowie z portalem ŚląskiBiznes.pl.

Zauważa, że rynek amerykański ma swoje uwarunkowania i trzeba je poznać. - My na dzisiejszym wydarzeniu mówimy przedsiębiorcom, którzy zastanawiają się nad inwestowaniem w USA, żeby przemyśleli kilka spraw. Nie da się zadzwonić do wujka, kolegi w Ameryce mówiąc „pomóż mi założyć biznes” i liczyć, że to się uda. Nie – mówi dyrektor.

Pierwszym warunkiem jest posiadanie sprawdzonego produktu, który ma odpowiednią jakość i już jest sukcesem. Bez tego nie ma czego szukać na rynku amerykańskim. Kolejnym krokiem jest zastanowienie się nad formą prowadzenia biznesu w Stanach. Czy ma to być otwarcie swojego biura, poprzez pośrednika, czy np. poprzez joint venture.

Potem należy poznać uwarunkowania. Każdy stan w USA ma swój system prawny i inne charakterystyczne cechy. - Warto zatem zastanowić się, czy od razu chcemy wejść na cały kraj, czy do któregoś stanu. A jeśli tak, to do którego i następnie poznać doskonale tamtejsze uwarunkowania prawne, finansowe i biznesowe – mówi Jacek Drabik. Do tego trzeba pamiętać o jednym - w Stanach praktycznie wszystko musi być ubezpieczone na wypadek jakiegoś zdarzenia.

Kolejnym krokiem jest poznanie klienteli. - Pytanie, czy polski biznesmen ma taką wiedzę? Niekoniecznie, w związku z tym trzeba poszukać tam partnera, który zna klienta, wie, jakie pułapki czekają i jak je ominąć – wyjaśnia nasz rozmówca.

Amerykańska Izba Handlu od pewnego czasu wspiera polskie firmy w wejściu na amerykański rynek. Od pewnego, gdyż przez 30 lat istnienia Izba opiekowała się firmami amerykańskimi inwestującymi w Polsce, po to była zakładana. Jednak z uwagi na rosnące zainteresowanie polskich inwestorów i świetne kontakty za oceanem AmCham otworzył kilka miesięcy temu komórkę podpowiadającą polskim inwestorom do kogo warto się zwrócić chcąc robić biznes za oceanem, jak unikać pułapek, jak znaleźć partnera.

Interesującym punktem American Day było też wystąpienie Wojciecha Majki, prezesa rybnickiej firmy Ecol, która od kilku lat prowadzi również biznes w USA.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Jak oceniacie pracę urzędów skarbowych?





Oddanych głosów: 15