Wiadomości

Jak prowadzić działalność i sprzedaż w internecie w sektorze B2B?

2021-05-31, Autor: materiał partnera

Sprzedaż w sektorze B2B, czyli sprzedaż dla firm, a nie dla indywidualnych klientów, to coraz popularniejszy kierunek rozwoju biznesu. W końcu wraz ze wzrostem zainteresowania produktami przez klientów końcowych, rośnie popyt na dokonywanie zakupów w hurtowniach. Jak zatem prowadzić działalność i sprzedaż w internecie w sektorze B2B? Co zrobić, aby hurtownia internetowa cieszyła się popularnością?

Reklama

Sprzedaż B2B – co to jest i na czym polega?

Sprzedaż B2B (business to business) to sprzedaż polegająca na dokonywaniu transakcji pomiędzy firmami (przedsiębiorstwami). Przede wszystkim sprzedaż B2B od detalicznej różni się klientem, do którego kierowana jest oferta. Nie musi się różnić, jeśli chodzi o towary. W przypadku sprzedaży B2B w internecie zazwyczaj kontakty pomiędzy stronami obejmują połączenia: producent – dystrybutor (hurtownia internetowa) bądź dystrybutor (hurtownia internetowa) – punkt sprzedaży (sklep internetowy). Sprzedaż w sektorze B2B cechuje się również większym wolumenem sprzedaży, ponieważ w odróżnieniu od klientów indywidualnych, firmy lub sklepy internetowe kupują towary w dziesiątkach, setkach czy tysiącach sztuk. Trzeba również pamiętać, że sprzedaż B2B nie ogranicza się do samego momentu zawarcia transakcji. Ogromne znaczenie ma także przygotowanie oferty oraz jej prezentację, skuteczny marketing, realizacja zamówień i obsługa posprzedażowa. Tylko zadbanie o każdy aspekt pozwala na pełne wykorzystanie stale rosnącego potencjału sprzedaży w internecie.

Jak założyć hurtownię internetową?

Aby zacząć sprzedaż w internecie w sektorze B2B, potrzebna jest hurtownia internetowa lub platforma hurtowa B2B. Założenie hurtowni internetowej przebiega podobnie do założenia sklepu internetowego, a poważne zmiany są widoczne dopiero w momencie prowadzenia hurtowni. Pierwszym, podstawowym zadaniem jest wybór odpowiedniej platformy B2B, która umożliwia łatwą integrację z różnymi formami dostawy, płatności itd. Można oczywiście stworzyć stronę internetową hurtowni samemu i samodzielnie nawiązywać kontakt z producentami, by zminimalizować liczbę pośredników towarów. Ważnym szczegółem jest również to, że powyżej miesięcznego obrotu wysokości 1050 złotych, konieczne jest założenie działalności gospodarczej. Dla hurtowni internetowej podstawowym numerem PKD jest 46.1. Jeżeli hurtownia ma działać w modelu dropshipping, to nie ma konieczności wynajmowania i organizacji magazynu. Nie można jednak zapomnieć o konieczności odprowadzania podatku VAT.

Jak wybrać platformę B2B?

Wybór odpowiedniej platformy do prowadzenia hurtowni B2B jest bardzo istotny. Sklep B2B powinien mieć integracje z systemem ERP, ponieważ to właśnie system ERP pełni funkcję „centrum dowodzenia” i umożliwia kontrolę nad stanami magazynowymi, zapłatą za produkty, dostawami i opłacalnością sprzedaży. Platforma B2B powinna także umożliwiać synchronizację danych oraz mieć integrację z różnymi formami płatności i programem do faktur. Przy wyborze oprogramowania warto również zwrócić uwagę na opinie innych użytkowników, którzy udanie rozwinęli swój sklep B2B.

Hurtownia B2B z CStore

Wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej to drugi, zaraz po pomyśle, najważniejszy aspekt przy zakładaniu hurtowni internetowej. CStore to oprogramowanie, które pozwala na automatyzację ogromnej ilości procesów, które są konieczne przy prowadzeniu hurtowni w sektorze B2B. Oprogramowanie jak CStore to znacznie tańsze i szybsze rozwiązanie niż zakładanie hurtowni sprzedażowej od zera (takie przedsięwzięcie wymaga m.in. zakupu hostingu, stworzenia strony i podpisywaniu umowy z dostawcą i firmą obsługującą płatności). Korzystając z CStore sprzedawca ma znacznie mniej obowiązków.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 529

Prezentacje firm