Śląski Biznes na weekend

Jak prowadzić spotkanie, aby pracownicy chcieli Cię słuchać?

2020-01-31, Autor: Monika Taranczewska

Biznesowe spotkania w gronie pracowników nie powinny nikogo dziwić. W każdej branży ich częstotliwość będzie różna. Ale jak prowadzić spotkanie, aby nie było nudne, a pracownicy jak najwięcej zapamiętali?

 

Reklama

Im mniej tym lepiej

Jeśli Twoja firma liczy wielu pracowników najlepiej, aby spotkania podzielić na grupy. Już od dawna wiadomo, że im mniej osób w grupie tym lepiej prowadzi się rozmowy, a uczestnicy bardziej się skupiają. A jak wiadomo im więcej osób tym mniej czują się zaangażowani. Kiedy dostosujesz liczbę uczestników będzie Ci łatwiej prowadzić rozmowy ponieważ każdy z nich będzie miał możliwość wypowiedzenia się w danej kwestii.

Określ cel spotkania

Najważniejszy jest temat rozmowy. Nie ma nic gorszego dla Was jak i dla pracowników spotkania bez celu. Jak to zrobić? Możesz to zakomunikować przed spotkaniem w specjalnym e-mailu z informacją o spotkaniu, albo po prostu opowiedzieć o tym na początku spotkania.

Atmosfera też jest ważna

Organizując spotkanie firmowe te bardzo ważne jak i te nieco mniej, na przykład związane z planowaniem dalszych biznesowych ruchów powinny przebiegać w przyjaznej atmosferze.

Uczestnicy powinni czuć się swobodnie, ponieważ nadmierny stres i napięcie nie są dobrymi środkami prowadzącymi do celu, który poprzez spotkanie chcesz osiągnąć.

Każdy ma prawo do swojej opinii

Podczas takich firmowych spotkań i rozmowie z pracownikami ważna jest też umiejętność aktywnego słuchania oraz szacunku do osób, które się wypowiadają, oraz uczestnicy nie powinni publicznie dawać do zrozumienia, że pomysły przedmówcy nie są trafione czy odpowiednio dopracowane. Ponieważ spotkanie biznesowe to nie czas na kłótnie.

Jesteśmy ciekawi jak wyglądają spotkania biznesowe w Waszych firmach?

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~martia87 2020-02-27
    16:13:44

    0 0

    Może to wyda się dziwne, ale nasz szef rozdaje nowe gadżety reklamowe. Inspiracje co roku czerpie z Remadays w typ roku też był, a że zbliża się spotkanie zobaczymy co ciekawego.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Najczęściej czytane

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 672