Trwają zapisy do drugiej edycji Śląskiej Akademii Handlu Internetowego. Cykl profesjonalnych szkoleń i warsztatów rozpocznie się w marcu 2021 roku.
Projekt skierowany jest do firm z województwa śląskiego zainteresowanych zmianą profilu swojego przedsiębiorstwa w kierunku e-handlu lub poszerzeniem kanałów sprzedaży, dystrybucji i promocji o Internet. Warto podkreślić, że pierwsza, pilotażowa edycja Śląskiej Akademii Handlu Internetowego spotkała się z dużym zainteresowaniem lokalnych przedsiębiorców.
W projekcie Śląskiej Organizacji Szkoleniowej, współorganizowanym przez Województwo Śląskie oraz Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach, wzięło udział kilkadziesiąt osób reprezentujących trzydzieści firm z sektora MŚP.
- Województwo śląskie wspiera przedsiębiorców, szczególnie w trudnym czasie pandemii. Ogromne wsparcie finansowe w ramach „Śląskiego Pakietu dla Gospodarki” o łącznej wartości 1,4 mld zł, trafiło do najbardziej potrzebujących firm z regionu, ale oprócz środków finansowych wspieramy też lokalny biznes, oferując szkolenia i warsztaty. Znajomość narzędzi internetowych i rynku internetowego to dziś podstawa działania wielu firm, które chcą się rozwijać i poszerzać rynki zbytu dla swoich towarów i usług – tłumaczy marszałek Jakub Chełstowski.
Głównym celem realizacji projektu jest wzrost konkurencyjności śląskich mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich firm poprzez podniesienie kompetencji śląskich przedsiębiorców w zakresie przejścia z tradycyjnego handlu do sprzedaży i promocji online, w kontekście epidemii koronawirusa i zmian w gospodarce.
Projekt ma też na celu przeciwdziałanie wzrostowi bezrobocia w regionie, utrzymanie miejsc pracy oraz aktywną pomoc samorządu i lokalnych organizacji w przekwalifikowaniu pracowników i zmianie profilu firm, z uwzględnieniem narzędzi handlu i marketingu internetowego. To także budowanie pozytywnego wizerunku regionu i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii.
- Cieszę się, że możemy być jednym z partnerów tego projektu. Małe i średnie przedsiębiorstwa stanowią o sile regionu i wiele z nich znalazło się w trudnej sytuacji. Stawiamy na innowacje, budowanie pozytywnego wizerunku województwa śląskiego i samorządu, wspierającego rozwój e-handlu i nowoczesnych technologii. Śląska Akademia Handlu Internetowego stanowi uzupełnienie oferty wsparcia dla przedsiębiorców i umożliwia im nie tylko zdobycie nowych kompetencji, ale i nowych klientów – podkreśla Wojciech Kałuża, wicemarszałek Województwa Śląskiego.
Wśród zagadnień poruszanych w trakcie szkoleń i sesji warsztatowych znalazły się m.in. kwestie związane z podstawami e-biznesu, podstawami prawa w e-handlu, optymalizacją i pozycjonowaniem stron, reklamami w Google Ads i YouTube, Facebooku i Instagramie, kampanie remarketingowe, profile firmowe w mediach społecznościowych oraz inne zagadnienia związane z marketingiem i handlem internetowym. Szkolenia prowadzą wykładowcy ze Śląskiej Organizacji Szkoleniowej, praktycy z kilkunastoletnim stażem, doświadczeni trenerzy i wykładowcy na licznych konferencjach branżowych, kursach, szkoleniach i studiach magisterskich oraz podyplomowych.
- Szkolenie bardzo mi się podobało, miało wymiar teoretyczny i praktyczny zarazem. Coraz silniejszy jest trend przenoszenia sprzedaży i działań reklamowych do Internetu. Myślę, że taki projekt jak Śląska Akademia Handlu Internetowego jest niezbędny dla osób zajmujących się marketingiem internetowym, social mediami czy e-handlem w firmach, osobiście polecam – mówił Maciej Świerkocki, który uczestniczył w pierwszej edycji projektu.
Rekrutacja trwa do 26 lutego 2021 roku lub do wyczerpania miejsc. Druga edycja Śląskiej Akademii Handlu Internetowego potrwa od 1 do 24 marca 2021 roku. Absolwenci otrzymają certyfikat umiejętności Śląskiej Organizacji Szkoleniowej z tytułem eMarketing Manager. Szkolenia odbywają się w formie warsztatów online.
- Wiele firm było do tej pory skoncentrowanych na działaniach offline. Docierały do nas informacje, że rośnie zapotrzebowanie na projekt całościowo obejmujący i pokazujący proces, od stworzenia serwisu internetowego po skuteczną promocję i komunikację w sieci. To wszystko spowodowało, że jako Śląska Organizacja Szkoleniowa podjęliśmy decyzję o stworzeniu takiego kompleksowego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że zdobyta wiedza i umiejętności w trakcie zajęć Akademii przełożą się na sukcesy osobiste uczestników i sukcesy firm, w których pracują – dodaje Robert Duda, dyrektor Śląskiej Akademii Handlu Internetowego, wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach.
Szczegółowe informacje dotyczące projektu można znaleźć na stronie internetowej: https://sos.edu.pl/szkolenia/slaska-akademia-handlu-internetowego/ lub kontaktując się telefonicznie oraz mailowo z Regionalną Izbą Gospodarczą w Katowicach.
Patronat medialny nad Śląską Akademią Handlu Internetowego sprawuje ŚląskiBiznes.pl.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
480Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
422OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
414JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
372Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
0