Duża konkurencyjność rynku sprawia, że właścicielom lokalnych biznesów coraz trudniej promować swoje usługi i zdobywać nowych klientów. Najlepszym rozwiązaniem jest wówczas pozycjonowanie lokalne. Na czym polega ten proces i dlaczego warto się na niego zdecydować?
Pozycjonowanie lokalne to proces z zakresu marketingu cyfrowego polegający na budowaniu widoczności strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Jako że wysoka pozycja w wyszukiwarce Google sprzyja rozwijaniu biznesu i pozyskiwaniu nowych klientów, właściciele lokalnych firm coraz częściej decydują się na optymalizację swoich stron internetowych. Nierzadko korzystają wówczas ze wsparcia ekspertów, takich jak iCEA Group, którzy kompleksowo dbają o widoczność stron swoich klientów w Google.
W skład pozycjonowania lokalnego wchodzi wiele technik optymalizacyjnych oraz narzędzi marketingowych mających na celu zwiększenie użyteczności serwisu i zaprezentowanie jego zawartości szerszemu gronu odbiorców. Lokalne SEO skupia się na następujących obszarach:
On-page SEO to działania związane z tworzeniem treści i optymalizacją contentu pod kątem słów kluczowych popularnych w danej branży.
Off-page SEO obejmuje natomiast procesy promocyjne realizowane poza obszarem witryny. Najważniejsze to link building i social media marketing.
Optymalizacja techniczna składa się natomiast z zabiegów prowadzących do zwiększenia użyteczności strony i ułatwienia robotom wyszukiwarki indeksowania jej zawartości.
Trzeba jednak wspomnieć, że we wszystkich tych działaniach ważne jest ukierunkowanie na dany obszar geograficzny. Dzięki temu marka zyskuje popularność w swoim regionie, a jej przychody znacznie rosną.
Najważniejszym aspektem wpływającym na skuteczność pozycjonowania lokalnego są wykorzystywane techniki optymalizacyjne. Oto metody, na które musisz zwrócić szczególną uwagę.
Dzięki lokalnym słowom kluczowym przekaz dotrze do klientów faktycznie zainteresowanych usługami Twojej firmy, a pozycjonowanie przyniesie satysfakcjonujące efekty. Frazy możesz zidentyfikować za pomocą profesjonalnych narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs czy Keyword Tool. Dzięki nim poznasz nie tylko popularne w branży terminy, ale też zbadasz wiele ważnych statystyk dotyczących ich pozycjonowania, a opracowanie skutecznej strategii marketingowej będzie o wiele łatwiejsze.
Optymalizacja wizytówki Google bardzo korzystnie wpływa na wizerunek marki i pozycjonowanie jej strony w wynikach wyszukiwania. W profilu Google Moja Firma umieść więc najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia, recenzje czy przykładowe ceny.
Pozycjonowanie lokalne to działania ukierunkowane na budowanie popularności marki na danym obszarze geograficznym. Ważne jest zatem, aby udostępnić dokładny adres firmy w Mapach Google. Dzięki temu osoby zainteresowane Twoimi usługami nie będą miały problemów ze znalezieniem lokalu.
Pozycjonowanie lokalne to świetny sposób na promowanie firm ukierunkowanych na pozyskiwanie klientów z najbliższej okolicy. Dzięki temu procesowi nawet najmniejsze przedsiębiorstwa mają szansę na zwiększenie sprzedaży i pokonanie konkurencji. Oto kilka najważniejszych zalet lokalnego SEO:
Jeśli więc chcesz wypromować swój lokalny biznes i zdobyć popularność w mieście, postaw na skuteczne pozycjonowanie lokalne, realizując je samodzielnie lub z pomocą profesjonalnej agencji SEO!
Tagi: pozycjonowanie, lokalne seo, seo