Prowadząc firmę, często nie mamy czasu na zapoznanie się z nowymi przepisami podatkowymi – tym bardziej na wnikliwe czytanie ustaw i ich interpretację. W dobie ciągłych zmian niedopuszczalne jest, żeby być niepoinformowanym przedsiębiorcą, gdyż kary za niezastosowanie przepisów sięgają kilkunastu milionów złotych. Jak więc być na bieżąco i nie narażać firmy na bankructwo?
Każdy przedsiębiorca słyszał, a przynajmniej powinien słyszeć o Split Payment, czyli mechanizmie podzielonej płatności. Kary za brak zastosowania tego rodzaju płatności za towary wymienione w nowym załączniku nr 15 do ustawy o VAT, których wartość przekracza 15 000 PLN brutto są ogromne.
- Warto, ponieważ nie narażamy się wówczas na solidarną odpowiedzialność za nieodprowadzony VAT sprzedawcy. Poinformowaliśmy już o tym naszych klientów, gdyż nie jest to sprawa oczywista, a pominięcie tej kwestii może okazać się bankructwem dla ich firm w przypadku nieodprowadzenia podatku VAT przez sprzedawcę. Wszyscy skupili się na kwocie 15,000 PLN, a konsekwencje braku zapłaty przez Split Payment mogą nas dosięgnąć nawet poniżej tej kwoty - informuje Specjalista ds. Księgowości w rybnickim biurze rachunkowym WARIDO Accounting Sp. z o.o.
Informacje tego typu są bezcenne, ponieważ przedsiębiorcy nie mają czasu na wnikliwe analizowanie i interpretację przepisów podatkowych – lepiej zostawić tą czynność specjalistom.
- Usługi księgowe kilka lat temu weszły w nowy wymiar i nie jest już to tylko księgowanie faktur, ale i również szeroko-pojęta bieżąca opieka nad firmą klienta. Jako biuro rachunkowe naszych klientów czujemy się za to odpowiedzialni - informuje Prezes Zarządu WARIDO Accounting Sp. z o.o.
Najistotniejsze wydaje się bycie pod opieką specjalistów, którzy nie dopuszczą do błędu spowodowanego naszą niewiedzą i uchronią nas przed olbrzymią karą - w przypadku niestosowania Split Payment górna granica grzywny w 2019 roku wynosi 21 600 000 PLN.
Regularnie otrzymywany Newsletter może okazać się idealnym rozwiązaniem dla ciebie i twojej firmy. Wystarczy tylko znaleźć wiarygodne źródło informacji o tematyce podatkowej i podłączyć swój adres email do oferowanej całkowicie za darmo wiedzy z zakresu podatków.
- Niemalże wszyscy nasi klienci (a nawet ich pracownicy) zapisali się do naszego Newslettera, którego wysyłamy im regularnie dwa razy w tygodniu – informuje Specjalista ds. Marketingu w rybnickim biurze rachunkowym WARIDO Accounting Sp. z o.o. - Była to nasza inicjatywa, żeby rozpocząć takie działanie, które praktykujemy już od początku tego roku. Artykuły są naszego autorstwa, a subskrybenci mają możliwość podsyłania nam tematów, o których chcieliby przeczytać.
Do Newslettera WARIDO może zapisać się każdy - nie tylko ich klienci. Wystarczy podać swoje imię lub nazwę firmy oraz adres email, na który chcemy otrzymywać najnowsze artykuły i interpretacje przepisów. Można to zrobić tutaj: https://warido.com/newsletter
Warto wybierać rzetelne i profesjonalne biura rachunkowe, które nie tylko zaksięgują nasze faktury, ale i będą nas wspierać w dobie zmieniających się przepisów podatkowych swoim zaangażowaniem, wiedzą i doświadczeniem.
Z rybnickim biurem rachunkowym WARIDO można się skontaktować całodobowo pod adresem email [email protected] lub od 7:00 do 16:00 pod numerem telefonu +48324766777.