Wiadomości

Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?

2018-10-31, Autor: tora

Na tytułowe pytanie starali się odpowiedzieć uczestnicy I Międzynarodowej Konferencji „Jak sprzedać polskie produkty na rynkach eksportowych?”, która odbyła się 24 października w katowickim MCK.

Reklama

Inauguracyjny, omawiający specyfikę rynków eksportowych wykład wygłosił dr Jerzy Tuszyński, kierownik naukowy konferencji – specjalista w dziedzinie handlu zagranicznego, wykładowca, praktyk i trener biznesu.

W kolejnym wystąpieniu przybliżył słuchaczom najistotniejsze kwestie związane z penetracją rynku naszego zachodniego sąsiada, przez wiele firm traktowanego jako poligon doświadczalny na drodze do dalszej ekspansji.

O tym, jak zbudować efektywną strategię eksportową mówił Grzegorz Bratek wybitny specjalista w tej dziedzinie, dyrektor zarządzający EuroSpektrum, twórca zespołu Export-Experts, który – w kolejnym wystąpieniu – omówił także podstawowe zasady prowadzenia negocjacji z partnerami zagranicznymi.

- Nie odniesiemy sukcesu na rynku eksportowym, jeśli wcześniej nie poznamy jego specyfiki, kultury, savior-vivre, obyczajów biznesowych – przekonywał Grzegorz Bratek.

Dzielił się sporymi doświadczeniami z branży AGD. Na przykład w Iranie czy Mongolii szczyt sezonu konsumpcyjnego przypada na kwiecień, maj, z kolei w Chinach największe obroty notowane są w Dniu Singla. Poznanie tej specyfiki umożliwia nie tylko odpowiednie przygotowanie strategii eksportu swojego produktu do danego kraju, ale też pozwala uniknąć przestojów produkcyjnych, które mogłyby pojawić się w firmach nastawionych tylko na eksport na rynku europejskie, gdzie klienci najczęściej decydują się na zakupy sprzętu przed Bożym Narodzeniem.

Ciekawą, choć niszową w Polsce usługę pomagającą utrzymać kontakty z kontrahentami, głównie zagranicznymi przybliżył Grzegorz Wydmański, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu JetStory. Firma zajmuje się lotnictwem dyspozycyjnym. - Załóżmy, że wybieracie się na targi, które odbywają się raz w roku. Macie zamiar zdobyć tam ważny kontrakt. A samolot zostaje odwołany np. z powodu strajku, jak to ma miejsce z LOT-em. Byłoby słabo, gdybyśmy nie przybyli, zwłaszcza jak chcemy być uważani za solidnego partnera. Co zrobić? Telefon do nas, do dwóch godzin podniesiemy samolot i dostarczymy w dowolne miejsce na ziemi – mówił.

Podczas konferencji mieliśmy niepowtarzalną okazję wysłuchania prelekcji naszych zagranicznych przyjaciół – Hongzi Hauang z Chin i Luisa Gonazlesa Fernandeza z Hiszpanii, którzy podjęli te właśnie zagadnienia na przykładach krajów ich pochodzenia.

Dziś trudno sobie wyobrazić międzynarodowy biznes, który nie wykorzystuje nowoczesnych, internetowych narzędzi marketingowych. Światowej klasy ekspertem w tej dziedzinie jest Silvio Haase, dyrektor marketingu (CMO) IndustryStock, którego wykładu z ogromnym zainteresowaniem wysłuchali uczestnicy katowickiego spotkania.

Ważnym punktem obrad była interaktywna, wykorzystująca stwarzane przez internet możliwości debata, podczas której – przy aktywnym udziale publiczności – omówiono takie zagadnienia, jak atrakcyjność poszczególnych rynków eksportowych (ze szczególnym uwzględnieniem gigantycznego, ale niezwykle wymagającego rynku Państwa Środka), dobór strategii produktowych, czy przydatność lokalnych partnerów i pracowników, oraz zasady współpracy z nimi.

Organizatorem konferencji była redakcja portalu IndustryStock.pl, partnerem strategicznym – Fair EXPO, organizator targów HaPeS, którym to targom konferencja towarzyszyła >>>zobacz zdjęcia z targów HaPeS<<<.

Wśród patronów honorowych należy wymienić: Marszałka Województwa Śląskiego, Prezydenta Miasta Katowice, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, PAIH, KUKE i Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach, której wiceprezes zechciał konferencję otworzyć.

Partnerami przedsięwzięcia, obok Elamed Media Group i wszystkich jego czasopism, były – między innymi - portal IndustryStock.com, firmy Akcenta, Jet Story, Pawo, Globkurier.pl, Invest in Silesia, ŚląskiBiznes.pl oraz Deutscher Medien Verlag z Niemiec, TPI Edita z Hiszpanii oraz Gongji Network Technology (Wuhan) z Chin.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 538

Prezentacje firm