Sprzedaż online to zawsze spore wyzwanie, a szczególnie, gdy chodzi o segment B2B. W tym artykule zebraliśmy kilka najważniejszych informacji, które marki mogą wykorzystać do rozwijania swojej działalności i zwiększać sprzedaż. Jeśli planujesz wystartować ze swoim biznesem, chcesz poprawić doświadczenie użytkownika w witrynie lub planujesz zmianę strategii, sprawdź poniższe wskazówki.
Na sam początek, absolutnie podstawowa kwestia, czyli wybór odpowiedniej platformy technologicznej B2B e-commerce. Konsekwencje wyboru niewłaściwej technologii mogą być katastrofalne, bo mogą doprowadzić nawet do zepsucia oferty online. Przeanalizuj elementy, które są niezbędne podczas prowadzenia twojej działalności i tego szukaj w dostępnych narzędziach. Jednym z rozwiązań, uniwersalnych do większości projektów jest Magento, który poza bezpieczeństwem oferuje też skalowalność i elastyczność, co jest szczególnie istotne w przypadku e-handlu.
Dowiedz się więcej: smartbees.pl/uslugi/magento/wdrozenia-platformy-magento-2
Masz już swój idealny system CMS, ale zanim dokładniej zagłębimy się w techniki sprzedażowe, przypomnijmy jeszcze jeden aspekt: precyzyjnie zdefiniowana osobowość kupującego. Wprowadzając nowy produkt lub próbując zdobyć większą liczbę klientów - musisz wiedzieć do kogo kierujesz swoje działania. Persona kupującego jest szczegółowym opisem kogoś, kto reprezentuje grupę docelową i choć nie jest prawdziwym klientem, to uosabia cechy idealnego użytkownika, dlatego warto taki zestaw stworzyć, by wszystkie późniejsze działania były po prostu łatwiejsze.
Klienci B2B potrzebują znacznie większej swobody przy zamawianiu i niestandardowych opcjach cenowych w przeciwieństwie do klientów B2C. Właśnie dlatego tak istotne jest oferowanie elastycznych opcji cenowych. Pod uwagę warto wziąć historię zakupów, liczbę zamawianych produktów, ale też różne metody płatności. Zachęcaj nowych klientów za pomocą bezpłatnych wersji próbnych, obniżonych kosztów wysyłki lub gwarancji zwrotu pieniędzy. Obecnym klientom, proponuj łatwe uzupełnianie zamówień i nagrody lojalnościowe za powtarzające się zakupy, ale też wielopoziomowe rabaty oraz dostęp do nowych funkcji.
Tradycyjnie zakup B2B niesie ze sobą znacznie mniej emocji w porównaniu z zakupem B2C, jednak doświadczenie klienta, dalej znajduje się na szczycie listy ważnych czynników wpływających na sprzedaż.
Przejrzysta i intuicyjna strona jest kluczem do sukcesu. Użytkownicy powinni w łatwy sposób poruszać się po stornie sklepu i szybko odnajdywać to, czego potrzebują.
Równie ważne jest uwzględnienie personalizacji i podróży użytkowników. Unikalne treści osobiste takie jak spersonalizowane katalogi produktów będą odpowiadać potrzebom twoich klientów. Nie zapomnij także o sprzedaży krzyżowej i dodatkowych sugestiach na podstawie historii zakupów klienta.
Stosuj różne widoki produktów i informacje pomocnicze takie jak filmy - są jeszcze ważniejsze w sprzedaży hurtowej. Więcej informacji o dostępnym asortymencie ograniczy zwroty i reklamacje.
Content marketing w segmencie B2B może posłużyć, jako świetna baza do zbudowania wizerunku eksperta w branży. Artykuły pisane na konkretne tematy wzmocnią zaangażowanie użytkowników i wygenerują leady. Warto tworzyć zróżnicowane formaty: ebooki, wideo, webinary czy też case studies. Pamiętaj też, że im więcej edukacyjnych treści, tym więcej odbiorca może wynieść z powstałych materiałów, dlatego będzie też częściej wracać po dodatkowe informacje.
Opinie klientów są bez wątpienia jednym z najważniejszych czynników, które wpływają na decyzje dotyczące każdej platformy e-commerce. W przypadku segmentu B2B, firmy lubią upewnić się, że inne, podobne do nich marki, korzystają z tej samej usługi lub produktów. Widoczne opinie są silnym sygnałem, że firma poważnie podchodzi do swoich klientów i korzysta z ich wrażeń z zakupów, a nie zawsze wszystkie recenzje są pozytywne. Tym bardziej umacnia to pozycję marki, jako wiarygodnej i uczciwej.
Przy ogromie statystyk, wskazujących, że na swoich telefonach komórkowych spędzamy dużo czasu i wartość ta stale rośnie, obowiązkiem jest stworzenie strony przyjaznej dla urządzeń mobilnych z łatwą nawigacją. Niezależnie od urządzenia, wrażenia użytkownika powinny być jednakowo dobre. Tym bardziej, iż z platform B2B korzystają np. przedstawiciele handlowi, dla których smartfon stanowi narzędzie pracy i to nim posługują się najczęściej.
Rozwijanie sklepu e-commerce to długotrwały proces, który nigdy się nie kończy. W miarę rozwoju technologii, pojawiają się nowe sposoby na zwiększenie sprzedaży, dlatego cały czas należy testować różne rozwiązania, dzięki którym zauważalny będzie postęp w biznesie. Mamy nadzieję, że nasze techniki okażą się dla Ciebie przydatne, powodzenia!
Tagi: smartbees
"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
7903,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
471Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
416Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
404OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
402Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+5 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
+1 / -0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0Skarbówka rzadziej kontroluje, ale skuteczności nie traci (raport)
04,5 roku więzienia oraz 140 tys. zł grzywny dla byłego posła Grzegorza J.? Oskarżony prosi o uniewinnienie
0"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
0