Rosnące lawinowo zapotrzebowanie na fotowoltaikę, wynikające z jednej strony z chęci bycia eko, na czasie, z finansowym wsparciem i systemem prosumenckim wywołało wysyp firm zajmujących się montażem paneli. Spowodowało to ogromną konkurencję, co z założenia powinno prowadzić do korzystnych dla klientów czynników jak wzrost jakości i korzystne ceny. Zaskutkowało to również ostrzejszą walką o klienta. Serwis Olx przygotował garść porad i narzędzi, które powinny pomóc odnieść sukces w dotarciu i pozyskania klienta.
W ostatnim czasie pojawiła się nowa grupa klientów, dla której oba czynniki - zarówno finansowy, jak i ekologiczny są równie ważne.
OLX jest jednym z serwisów, który koncentruje na rynku najwięcej ogłoszeń związanych z fotowoltaiką, a ich liczba stale rośnie. Pokazuje to, że firmy oferujące produkty i usługi związane z tą branżą, traktują nasz serwis jako dobre miejsce do prezentowania swojej oferty. Z drugiej strony, coraz więcej zainteresowanych szuka ich właśnie na OLX.
Docieranie do osób faktycznie zainteresowanych panelami fotowoltaicznymi jest zadaniem trudnym, szczególnie kiedy Twoja firma nie ma ustalonej pozycji na rynku, a konkurencja stale rośnie. Tutaj nie ma miejsca na błędy.
Efektywne działania marketingowo-sprzedażowe opierają się na precyzyjnym docieraniu z komunikatem do jak najszerszej grupy odbiorców. Nie chodzi jednak wyłącznie o wysyłanie osób roznoszących ulotki, czy telesprzedaż. W ten sposób możemy tylko zirytować lub odstraszyć potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Pandemia przeniosła większość aktywności zakupowych do Internetu - to sygnał, który należy wziąć pod uwagę, próbując dotrzeć do odbiorców ze swoją ofertą. Przy planowaniu działań marketingowych warto zastanowić się, gdzie ludzie szukają informacji w ważnych dla nich kwestiach.
O odbiorcach należy wiedzieć, kiedy szukają informacji (pora roku, pora dnia) oraz jakie informacje (forma, treść) przykuwają ich uwagę. Wreszcie, co motywuje ich do podejmowania decyzji zakupowych/inwestycyjnych. Znalezienie odpowiedzi na te pytania jest kluczowym elementem budowania strategii pozyskiwania klientów.
W planowaniu działań promocyjnych warto sięgnąć po rozwiązania, które sprawdzają się na rynku i są dostępne od ręki. Przykładem takiego rozwiązania jest strona firmowa na OLX, którą możesz założyć w ramach pakietu ogłoszeń. Strona ta sprawi, że wszystkie zamieszczone przez Ciebie ogłoszenia na OLX będą widoczne w jednym miejscu wraz z kompletnymi informacjami na temat Twojej działalności.
Więcej o możliwościach dla firm znajdziesz pod adresem biznes.olx.pl.
Klienci potrzebują czasu i wiedzy, żeby móc podjąć decyzję inwestycyjną. Zwłaszcza, że ta związana jest ze sporym wydatkiem finansowym. Dlatego w poszukiwaniu zainteresowanych odbiorców nie należy ograniczać się do sporadycznych działań, lecz systematycznie budować wizerunek profesjonalisty w branży.
Fotowoltaika jest dla „przeciętnego Kowalskiego” tematem stosunkowo nowym i trudnym do zrozumienia. Chcąc budować wizerunek profesjonalisty z branży fotowoltaicznej, należy przewidzieć działania nastawione na edukację klienta.
Praktyczna wiedza przekazana w atrakcyjny sposób, uproszczone treści dopasowane do odbiorców - to sposoby na przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zaufania.
Sięgając po język korzyści - zastanów się dobrze, dlaczego tak naprawdę klient może interesować się fotowoltaiką? Jaka motywacja za tym stoi? Jaki swój problem rzeczywiście chce rozwiązać?
Obserwuj rynek i wyciągaj wnioski. W jakiej sytuacji są Twoi klienci? Co z tego wynika dla Twojego biznesu?
Nie istnieje gotowy schemat, który gwarantowałaby 100% skutecznego dotarcia do grupy docelowej. Jedno jest pewne - rynek fotowoltaiczny jest „rozgrzany” i należy tę sytuację umiejętnie wykorzystać. Wielu klientów indywidualnych ma już swoje instalacje, potrafi ocenić ich działanie i chętnie dzieli się opinią. Dlatego każdorazowo poproś o nią po zakończonej realizacji. Rekomendacja jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi wsparcia marketingu i sprzedaży.
Zadowolony klient poleci firmę swoim znajomym. Pamiętaj, że dodając ogłoszenia na OLX, możesz wzbogacić je o dotychczasowe realizacje. Dodatkowo zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach klientów.
Prace legislacyjne zmierzające do wprowadzenia instytucji prosumenta rozpoczęły się w roku 2013. Zakończyły się one dopiero w roku 2016. Wyraźnie widać pozytywny wpływ wprowadzonych rozwiązań prawnych. Na koniec 2015 roku istniało około 4000 instalacji prosumenckich, a na koniec 2020 już ponad 450 tysięcy. Łączna generacja energii ze źródeł fotowoltaicznych osiągnęła 1 lutego 2021 roku ponad 4 GW mocy.
Od 1 listopada więcej dróg płatnych w Polsce. Na liście m.in. odcinek autostrady A1 i drogi S1
716Związkowcy: Polska miałaby drugi najtańszy prąd w Europie, ale planeta "płonie". PIGSW komentuje
687Składka zdrowotna - "cierń w sercu" dla rządu, gwóźdź do trumny MŚP. Przedsiębiorcy apelują do premiera
627Dostępność aptek pod lupą. Jak śląskie wypada na tle innych województw?
417Zespół specjalistów zbada zjawisko wstrząsów w kopalniach PGG. Głównie na Ruchu Rydułtowy i Wesoła
369Strajk włoski w policji 2024. "Solidarność": Realizuje się scenariusz katastrofy kadrowej
+18 / -2Składka zdrowotna - "cierń w sercu" dla rządu, gwóźdź do trumny MŚP. Przedsiębiorcy apelują do premiera
+3 / -0Ile pieniędzy popłynie do miast w Śląskiem "kroplówką" dla samorządu? Znamy kwoty
+2 / -0PGG: "To nie spadek, a tąpnięcie popytu!". Jaka będzie przyszłość polskiego węgla w dobie transformacji?
+2 / -0Budosprzęt – sprzedaż i wynajem sprzętu budowlanego dla Twojej firmy
+2 / -0Ponad 59,6 mln zł świadczenia wspierającego wypłacił ZUS w woj. śląskim
0Wigilia Bożego Narodzenia wolna od pracy: jesteście za czy przeciw?
0"Nikt nie straci pracy". PGG przedstawiła plan dla KWK Ruda
0Przedsiębiorcy wolą bankrutować jak… konsumenci
0Sprzedaż elektryków w Polsce w ogonie Europy. Eksperci widzą "duży potencjał"
0