Rosnące lawinowo zapotrzebowanie na fotowoltaikę, wynikające z jednej strony z chęci bycia eko, na czasie, z finansowym wsparciem i systemem prosumenckim wywołało wysyp firm zajmujących się montażem paneli. Spowodowało to ogromną konkurencję, co z założenia powinno prowadzić do korzystnych dla klientów czynników jak wzrost jakości i korzystne ceny. Zaskutkowało to również ostrzejszą walką o klienta. Serwis Olx przygotował garść porad i narzędzi, które powinny pomóc odnieść sukces w dotarciu i pozyskania klienta.
W ostatnim czasie pojawiła się nowa grupa klientów, dla której oba czynniki - zarówno finansowy, jak i ekologiczny są równie ważne.
OLX jest jednym z serwisów, który koncentruje na rynku najwięcej ogłoszeń związanych z fotowoltaiką, a ich liczba stale rośnie. Pokazuje to, że firmy oferujące produkty i usługi związane z tą branżą, traktują nasz serwis jako dobre miejsce do prezentowania swojej oferty. Z drugiej strony, coraz więcej zainteresowanych szuka ich właśnie na OLX.
Docieranie do osób faktycznie zainteresowanych panelami fotowoltaicznymi jest zadaniem trudnym, szczególnie kiedy Twoja firma nie ma ustalonej pozycji na rynku, a konkurencja stale rośnie. Tutaj nie ma miejsca na błędy.
Efektywne działania marketingowo-sprzedażowe opierają się na precyzyjnym docieraniu z komunikatem do jak najszerszej grupy odbiorców. Nie chodzi jednak wyłącznie o wysyłanie osób roznoszących ulotki, czy telesprzedaż. W ten sposób możemy tylko zirytować lub odstraszyć potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.
Pandemia przeniosła większość aktywności zakupowych do Internetu - to sygnał, który należy wziąć pod uwagę, próbując dotrzeć do odbiorców ze swoją ofertą. Przy planowaniu działań marketingowych warto zastanowić się, gdzie ludzie szukają informacji w ważnych dla nich kwestiach.
O odbiorcach należy wiedzieć, kiedy szukają informacji (pora roku, pora dnia) oraz jakie informacje (forma, treść) przykuwają ich uwagę. Wreszcie, co motywuje ich do podejmowania decyzji zakupowych/inwestycyjnych. Znalezienie odpowiedzi na te pytania jest kluczowym elementem budowania strategii pozyskiwania klientów.
W planowaniu działań promocyjnych warto sięgnąć po rozwiązania, które sprawdzają się na rynku i są dostępne od ręki. Przykładem takiego rozwiązania jest strona firmowa na OLX, którą możesz założyć w ramach pakietu ogłoszeń. Strona ta sprawi, że wszystkie zamieszczone przez Ciebie ogłoszenia na OLX będą widoczne w jednym miejscu wraz z kompletnymi informacjami na temat Twojej działalności.
Więcej o możliwościach dla firm znajdziesz pod adresem biznes.olx.pl.
Klienci potrzebują czasu i wiedzy, żeby móc podjąć decyzję inwestycyjną. Zwłaszcza, że ta związana jest ze sporym wydatkiem finansowym. Dlatego w poszukiwaniu zainteresowanych odbiorców nie należy ograniczać się do sporadycznych działań, lecz systematycznie budować wizerunek profesjonalisty w branży.
Fotowoltaika jest dla „przeciętnego Kowalskiego” tematem stosunkowo nowym i trudnym do zrozumienia. Chcąc budować wizerunek profesjonalisty z branży fotowoltaicznej, należy przewidzieć działania nastawione na edukację klienta.
Praktyczna wiedza przekazana w atrakcyjny sposób, uproszczone treści dopasowane do odbiorców - to sposoby na przyciągnięcie uwagi i wzbudzenie zaufania.
Sięgając po język korzyści - zastanów się dobrze, dlaczego tak naprawdę klient może interesować się fotowoltaiką? Jaka motywacja za tym stoi? Jaki swój problem rzeczywiście chce rozwiązać?
Obserwuj rynek i wyciągaj wnioski. W jakiej sytuacji są Twoi klienci? Co z tego wynika dla Twojego biznesu?
Nie istnieje gotowy schemat, który gwarantowałaby 100% skutecznego dotarcia do grupy docelowej. Jedno jest pewne - rynek fotowoltaiczny jest „rozgrzany” i należy tę sytuację umiejętnie wykorzystać. Wielu klientów indywidualnych ma już swoje instalacje, potrafi ocenić ich działanie i chętnie dzieli się opinią. Dlatego każdorazowo poproś o nią po zakończonej realizacji. Rekomendacja jest jednym ze skuteczniejszych narzędzi wsparcia marketingu i sprzedaży.
Zadowolony klient poleci firmę swoim znajomym. Pamiętaj, że dodając ogłoszenia na OLX, możesz wzbogacić je o dotychczasowe realizacje. Dodatkowo zwiększy to Twoją wiarygodność w oczach klientów.
Prace legislacyjne zmierzające do wprowadzenia instytucji prosumenta rozpoczęły się w roku 2013. Zakończyły się one dopiero w roku 2016. Wyraźnie widać pozytywny wpływ wprowadzonych rozwiązań prawnych. Na koniec 2015 roku istniało około 4000 instalacji prosumenckich, a na koniec 2020 już ponad 450 tysięcy. Łączna generacja energii ze źródeł fotowoltaicznych osiągnęła 1 lutego 2021 roku ponad 4 GW mocy.
JSW tonie, ZUS ratuje. Związkowcy: rząd milczy, podatnicy płacą za zarządzanie na ślepo
1296PKP Cargo planuje kolejne zwolnienia grupowe – pracę może stracić ponad 2400 pracowników. Spółka tłumaczy się restrukturyzacją
734Od lipca tańszy gaz. URE zatwierdził nową taryfę
564Truskawkowy boom. Sprawdziliśmy ceny "letniego must-have" na Śląsku
560Wybory prezydenckie 2025 w Śląskiem. Zobacz, jak głosowano w największych miastach
441Pociąg z Polski do Chorwacji pojedzie przez Śląsk. Przystanki m.in. w Katowicach i Rybniku
+14 / -0Bukmacherzy z Katowic już wiedzą, kto zostanie prezydentem? STS wskazuje faworyta
+9 / -4Nietypowe koszty uzyskania przychodu w działalności gospodarczej – które wydatki możesz zaliczyć do kosztów firmowych?
+3 / -0Wszystkie głosy w woj. śląskim policzone! Wiemy, na kogo głosowali mieszkańcy
+2 / -0Co z pociągiem Warszawa-Rybnik-Rijeka? Ministerstwo będzie wiedziało do końca maja
+2 / -0Żory stawiają na prąd, a nie wodór. Nowe autobusy elektryczne odmienią flotę BKM
0Płaca minimalna w 2026 roku: rządowa propozycja niższa niż postulaty związkowców
0JSW: wydobycie i sprzedaż powyżej planu. "Plan Strategicznej Transformacji przynosi efekty"
0Waloryzacja ZUS: wyższe składki, wyższe emerytury
0Z Częstochowy do Krakowa przez Zagłębie, pociągi do Pyrzowic i w Beskidy. KŚ wprowadzają letnią korektę rozkładu jazdy
0