Inwestycje i nieruchomości

Jest 7 chętnych na montaż ekranów i naprawę skarp autostradowej obwodnicy Częstochowy

2020-01-09, Autor: Tomasz Raudner

Siedem ofert wpłynęło w przetargu na montaż ekranów akustycznych oraz szereg prac uzupełniających i poprawkowych na odcinku A1 od węzła Częstochowa Północ do węzła Częstochowa Blachownia. To jeden z ostatnich z przetargów GDDKiA dotyczący częstochowskiej obwodnicy.

Reklama

Fuszerka na A1?

30 grudnia napisaliśmy artykuł o osuwających się skarpach dopiero co udostępnionej dla ruchu 21-kilometrowej obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1. Pojawiły się opinie, że to fuszerkaMarek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału A1 dementował te pogłoski na naszym portalu mówiąc, że skarpy będą jeszcze kończone, w tym obsiane roślinnością, która zwiąże ziemię.

Miała to być jedna z robót uwzględnionych w toczącym się przetargu. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na montaż ekranów i pozostałe prace 20 893 880 zł. Dyrekcja właśnie poinformowała o otwarciu ofert. Najniższa cena wynosiła 14 639 714,30 zł, a najwyższa 21 667 258,73 zł. Komisja aktualnie analizuje oferty. Pod uwagę bierze jeszcze dwa kryteria – skrócenie czasu realizacji i przedłużenie okresu gwarancji.

Do zadań wykonawcy należeć będzie m.in. montaż ekranów akustycznych w km trasy zasadniczej od km 416+500 do km 437+800, montaż drzwi ewakuacyjnych, uzupełnienie humusowania i obsiania nasionami traw skarp wzdłuż ekranów akustycznych, uzupełnienie poboczy z kruszywa, oznakowanie dróg ewakuacyjnych, roboty poprawkowe uszkodzeń powłoki zabezpieczenia antykorozyjnego słupów stalowych, ekranów akustycznych, utrzymanie oraz naprawa tymczasowych zabezpieczeń herpetologicznych na długości całego odcinka autostrady.

Kolejne przetargi na A1

Do zrealizowania pozostaną prace wykończeniowe na węzłach Częstochowa Blachownia, Częstochowa Jasna Góra oraz Częstochowa Północ. Niezbędne będzie również dokończenie budowy obiektu WA-352 (jezdnia lewa) na linią kolejową nr 146 relacji Częstochowa - Bydgoszcz oraz urządzeń ochrony środowiska. Budowa: dróg serwisowych i dróg technologicznych, MOP I Gorzelanka Wschód i Zachód wraz z układem drogowym, MOP III Wierzchowisko Wschód i Zachód wraz z układem drogowym, OUA Lgota wraz z układem drogowym. Oświetlenia: węzłów, MOP-ów i OUA, dokończenie przebudowy urządzeń obcych (kolizje). Wykonanie całego zakresu robót melioracyjnych, prac wykończeniowych w asortymentach robót drogowych, mostowych, branżowych oraz zieleni. Ostatnim elementem będzie wykonanie i wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.

Wszystko ma być gotowe do czerwca 2020, choć GDDKiA wielokrotnie podkreślała, że będzie chciała uwinąć się z pracami szybciej.

Przypomnijmy, że obwodnica Częstochowy, została oddana do ruchu 23 grudnia. Dzięki niej można ominąć Częstochowę, choć prędkość z uwagi na trwające na poboczach prace została ograniczona do 80 km/h. 21 km autostrady ukończone było w tempie niespotykanym w Europie.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.