Jastrzębska Spółka Węglowa planuje wybudować instalację do produkcji paliwa wodorowego na masową skalę. Jednym z kroków jest przystąpienie do Hydrogen Europe, Europejskiego Stowarzyszenia Wodoru i Ogniw Paliwowych.
Hydrogen Europe to prestiżowa organizacja skupiająca ponad 100 firm, 68 organizacji badawczych oraz 13 stowarzyszeń krajowych, które aktywnie działają na rzecz rozwoju przyjaznych środowisku technologii wodorowych.
Jastrzębska Spółka stawia na wodór jako paliwo przyszłości, intensywnie pracując nad innowacyjnymi technologiami, które umożliwią efektywną produkcję tego ekologicznego źródła energii w koksowniach wchodzących w skład grupy kapitałowej JSW. Przystąpienie JSW do Hydrogen Europe skutkuje pogłębieniem współpracy z największymi firmami, instytutami oraz stowarzyszeniami stawiającymi na przemysłowe wykorzystanie wodoru. Dla JSW oznacza to nowe możliwości, w tym dostęp do cennego know – how oraz najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych.
>>>Wodór - paliwo przyszłości. JSW zachwala technologię podczas Szczytu COP24<<<
- Hydrogen Europe to wpływowe stowarzyszenie zrzeszające światowych potentatów inwestujących w wodór, będący przyjaznym środowisku źródłem energii. Właśnie dlatego JSW zdecydowała się na przystąpienie do stowarzyszenia. Chcemy z tradycyjnego dostawcy strategicznego surowca dla przemysłu stalowego przekształcić się w nowoczesną grupą przemysłową, która rozwija innowacyjne, efektywne i przyjazne środowisku technologie – mówi Daniel Ozon, prezes Jastrzębskiej Spółki Węglowej.
JSW prowadzi intensywne prace nad uruchomieniem pierwszej instalacji separacji wodoru, który jest produktem ubocznym w procesie produkcji koksu. Według planów spółki wodór wyprodukowany na terenie Koksowni Przyjaźń może zasilić setki bezemisyjnych autobusów, które mogłyby obsługiwać ponad dwa i pół miliona mieszkańców Aglomeracji Śląskiej.
Planowana instalacja pozwoli na wyprodukowanie ok. 8 tys.t/rok wodoru o czystości 99,999 proc. H2, co zabezpieczyłoby roczne zapotrzebowanie dla ponad 900 autobusów lub ponad 4000 samochodów osobowych z napędem wodorowym.
- JSW analizuje poszczególne rozwiązania techniczne do separacji wodoru, szczególnie pochodzące z rynku azjatyckiego. Spółka chce stać się głównym dostawcą wodoru w regionie i w ten sposób przyczynić się m.in. do osiągnięcia celów polityki środowiskowej na Śląsku. Aktywnie promujemy to paliwo. Tak było na przykład podczas Szczytu Klimatycznego COP24 w Katowicach. Zorganizowaliśmy na nim specjalny autobus wodorowy JSW, który dowoził uczestników oraz mobilną stację tankowania wodoru. Skorzystali z niej m.in. przedstawiciele Hydrogen Europe, organizacji, do której właśnie z satysfakcją przystąpiliśmy – mówi Karolina Kuś – dyrektor Biura ds. relacji międzynarodowych.- Prezes Hydrogen Europe przyjechał na szczyt klimatyczny COP24 z Brukseli samochodem o napędzie wodorowym i korzystał ze stacji mobilnej przez budynkiem JSW Innowacji.
JSW SA jest największym producentem węgla koksowego w Unii Europejskiej i produkuje około 3,5 mln ton koksu rocznie. Koksownie należące do Grupy Kapitałowej JSW mają potencjał produkcyjny sięgający 72 tys. ton wodoru rocznie.
Hydrogen Europe z siedzibą w Brukseli to najbardziej znaczące europejskie stowarzyszenie wodoru i ogniw paliwowych. Obecnie reprezentuje ponad 100 firm przemysłowych, 68 organizacji badawczych oraz 13 stowarzyszeń. Stale współpracuje z Komisją Europejską oraz najważniejszymi krajowymi instytucjami, państwowymi urzędami, uczelniami oraz ośrodkami naukowymi na rzecz rozwoju ogniw paliwowych i technologii wodorowych. Do stowarzyszenia należą m.in 3M, Airbus, Alstom, Anglo American, Audi, BMW GROUP, China Energy, General Motors, Toyota.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
1220Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
829"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
652Śląscy samorządowcy: "CPK nie zwalnia. Trzeba zatrzymać te szkodliwe działania!"
599Połączy Małopolskę ze Śląskiem. Ruszyła budowa wiaduktu nad linią kolejową E30
597Pociągi Bytom-Gliwice z rekordem frekwencji. GZM: Opłaca się stawiać na szynę
+3 / -0Globalny lider branży elektroniki wybuduje w Katowicach nowoczesny kampus
+3 / -0"Print finishing" rozkwitnie na Śląsku. To efekt współpracy KSSE z belgijskim inwestorem
+2 / -0Wielki powrót boomu mieszkaniowego. Deweloperzy ze Śląska: dwa razy więcej umów niż rok wcześniej
+2 / -0Nowoczesność i historyczna przestrzeń. Tak będzie wyglądał HUB Gamingowy w Katowicach
+2 / -0"Bóg, honor, autostrada". Jaworzno idzie na noże ze Stalexportem w sprawie rozbudowy A4
0Nieruchomości na Śląsku – przyszłość, trendy, wyzwania (wideo)
0Kamień węgielny wmurowany. Panattoni wybuduje pod Gliwicami nową fabrykę
0KSSENON w Żorach ma już ponad miesiąc. Jak "sprawuje się" flagowy projekt KSSE? Sprawdzamy!
0Śląscy samorządowcy: "CPK nie zwalnia. Trzeba zatrzymać te szkodliwe działania!"
0
~juliusiekk 2019-03-26
11:19:50
Wydaje się fajnym pomysłem :)