Inwestycje i nieruchomości

Już widać nowy 150-metrowy most kolejowy na Wiśle. Pociągi pojadą nim w Beskidy

2020-11-27, Autor: tora

Nad Wisłą zostały zamontowane największe konstrukcje nowego mostu kolejowego. 150-metrowa przeprawa usprawni podróżę kolejowe w Beskidy. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na węźle Czechowice-Dziedzice to jeden z największych projektów na południu kraju o wartości 1,4 mld zł.

Reklama

Nad Wisłą między Goczałkowicami Zdrój a Czechowicami-Dziedzicami pociągi będą kursowały po dwóch torach położonych na osobnych trzyprzęsłowych konstrukcjach. W listopadzie wykonawca skończy montaż dwóch przęseł dla każdego toru. Zamontowane będą 4 z 6 przęseł 150-metrowej przeprawy. W grudniu nad rzeką zostaną położone ostatnie przęsła, a wykonawca będzie kontynuował prace przy moście.

Między Czechowicami-Dziedzicami a Zabrzegiem budowane są obiekty inżynieryjne. Ekipy pracują w 7 z 12 lokalizacji. Budowany jest m.in. wiadukt nad drogą krajową w Czechowicach-Dziedzicach oraz most nad rzeką Iłownicą na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. Wykonawca rozpoczął układanie torów oraz montaż rozjazdów od strony Zabrzegu w kierunku Czechowic. Na przystanku Zabrzeg na nowych konstrukcjach peronów układana jest kostka. Do prac na odcinku między Czechowicami-Dziedzicami a Zabrzegiem zaangażowanych jest 260 pracowników i 90 maszyn. Podróżni skorzystają z przystanku w połowie 2021 roku.

Kolej szybsza i wygodniejsza dla pasażerów

W Czechowicach-Dziedzicach wszystkie perony będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Ułatwią to windy oraz pochylnie. Dla osób niedowidzących i niewidomych dostępne będą tablice informacyjne z alfabetem Braille’a. Będą nowe wiaty i ławki. Dla zwiększenia bezpieczeństwa przewidziano monitoring. Przebudowa stacji Czechowice-Dziedzice zaplanowana jest I kwartale 2021 roku. Przewidziano też lepsze dostosowanie do potrzeb wszystkich podróżnych przystanków Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.

Pociągi pojadą w Beskidy 160 km/h

- Efektem inwestycji będą sprawniejsze przejazdy pociągów na trasie z Katowic do Zebrzydowic i Wisły Głębce. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Projekt przewiduje wymianę około 50 km torów i sieci trakcyjnej. Wymiana rozjazdów zapewni płynny przejazd pociągów przez stację i przystanki. Dzięki inwestycji poprawi się przepustowość szlaków kolejowych oraz zwiększy efektywność wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Na zwiększenie bezpieczeństwa przewozów wpłynie przebudowa 3 przejazdów kolejowo-drogowych - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na stacji Czechowice–Dziedzice budowane jest lokalne centrum sterowania, które będzie wyposażone w komputerowe urządzenia. Zatrudnieni w nim pracownicy będą dbać o bezpieczne kursowanie pociągów na odcinku Goczałkowice Zdrój – Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg.

To jeden z największych projektów kolejowych na Śląsku

Wartość prac to 1,4 mld zł. Projekt „Prace na podstawowych ciągach pasażerskich (E30 i E65) na obszarze Śląska, Etap I: linia E65 na odc. Będzin - Katowice - Tychy - Czechowice-Dziedzice – Zebrzydowice: LOT C na odcinku podg. Most Wisła- Czechowice – Dziedzice - Zabrzeg” współfinansowany jest przez Unię Europejską z Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Roboty powinny zakończyć się do października 2023 roku.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 539

Prezentacje firm