Wiadomości

Katowice Airport: 10 tys. pasażerów więcej podczas COP24

2018-12-20, Autor: tora

Prawie 10 tys. pasażerów więcej obsłużyło Katowice Airport podczas Szczytu Klimatycznego COP24. Port lotniczy podsumował zakończone 16 grudnia wydarzenie.

Reklama

COP24 z perspektywy pyrzowickiego lotniska to m.in. prawie 100 rejsów z delegacjami o statusie HEAD i VIP, w tym 40 rejsów specjalnych realizowanych samolotami biznesowymi.

Reszta delegacji przybyła do województwa śląskiego rejsami rozkładowymi Polskich Linii Lotniczych LOT z Warszawy oraz Lufthansy z Monachium i Frankfurtu. Łącznie w Katowice Airport przyjęto delegacje z prawie osiemdziesięciu państw z Azji, Afryki, Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii i Oceanii.

Szczyt Klimatyczny wygenerował nie tylko znaczną liczbę rejsów specjalnych. Wiązał się także z wyraźnym wzrostem oferowania na trasach regularnych pomiędzy Katowice Airport a Warszawą, Frankfurtem i Monachium. W związku z COP24 Polskie Linie Lotnicze LOT i Lufthansa wykonały prawie 130 rejsów samolotami z większą liczbą miejsc w porównaniu z tymi, które zazwyczaj wykorzystują na pyrzowickich trasach. Wymienieni przewoźnicy wykonali także 12 rejsów ponad standardowy rozkład.

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA szacuje, że w związku ze Szczytem Klimatycznym w Katowicach, na rejsach pomiędzy katowickim lotniskiem a Warszawą, Frankfurtem i Monachium, zostało przewiezionych prawie 9 tysięcy dodatkowych podróżnych. Z tego około 7 tysięcy więcej skorzystało z usług Polskich Lotniczych LOT na trasie pomiędzy Katowicami a Warszawą. Większą liczbę podróżnych, sięgającą 1 500 osób, na kierunkach z/do Katowice Airport przewiozła także Lufthansa. Ponadto w ramach rejsów specjalnych związanych z COP 24 obsłużono w Pyrzowicach 624 pasażerów.

Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, komentując Szczyt Klimatyczny z perspektywy firmy zarządzającej Katowice Airport mówi: - Obsługa uczestników Szczytu Klimatycznego w Katowice Airport była dużym wyzwaniem. Myślę, że mu sprostaliśmy. Było to możliwe z jednej strony dzięki nowoczesnej infrastrukturze pyrzowickiego lotniska. Z drugiej strony, wszystkie firmy oraz instytucje i służby państwowe, które zaangażowane były w cały proces, wykazały się wysokim poziomem mobilizacji i profesjonalizmu – mówi prezes.

I dodaje: - COP24 jest modelowym przykładem na to, jak to co dzieje się w regionie, wpływa na wzrost ruchu pasażerskiego na lotnisku. W związku ze Szczytem Klimatycznym, w odpowiedzi na wysoki popyt, linie lotnicze realizowały rejsy samolotami z większą liczbą miejsc, w tym w klasie biznes. Duże, międzynarodowe wydarzenia, podobnie jak rozwój rynku nieruchomości biurowych, generują ruch pasażerów podróżujących w klasach biznes i pierwszej. Mam nadzieję, że z każdym kolejnym rokiem w województwie śląskim przybywać będzie znaczących, odbywających się cyklicznie wydarzeń, które przyciągać będą obcokrajowców. Pozytywnie wpłynęłoby to na rozwój ruchu pasażerskiego w Katowice Airport, szczególnie w segmencie przewozów liniami tradycyjnymi – kończy Artur Tomasik.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 646

Prezentacje firm