Wiadomości

Katowice Airport: 10 tys. pasażerów więcej podczas COP24

2018-12-20, Autor: tora

Prawie 10 tys. pasażerów więcej obsłużyło Katowice Airport podczas Szczytu Klimatycznego COP24. Port lotniczy podsumował zakończone 16 grudnia wydarzenie.

Reklama

COP24 z perspektywy pyrzowickiego lotniska to m.in. prawie 100 rejsów z delegacjami o statusie HEAD i VIP, w tym 40 rejsów specjalnych realizowanych samolotami biznesowymi.

Reszta delegacji przybyła do województwa śląskiego rejsami rozkładowymi Polskich Linii Lotniczych LOT z Warszawy oraz Lufthansy z Monachium i Frankfurtu. Łącznie w Katowice Airport przyjęto delegacje z prawie osiemdziesięciu państw z Azji, Afryki, Europy, Ameryki Północnej i Południowej oraz Australii i Oceanii.

Szczyt Klimatyczny wygenerował nie tylko znaczną liczbę rejsów specjalnych. Wiązał się także z wyraźnym wzrostem oferowania na trasach regularnych pomiędzy Katowice Airport a Warszawą, Frankfurtem i Monachium. W związku z COP24 Polskie Linie Lotnicze LOT i Lufthansa wykonały prawie 130 rejsów samolotami z większą liczbą miejsc w porównaniu z tymi, które zazwyczaj wykorzystują na pyrzowickich trasach. Wymienieni przewoźnicy wykonali także 12 rejsów ponad standardowy rozkład.

Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA szacuje, że w związku ze Szczytem Klimatycznym w Katowicach, na rejsach pomiędzy katowickim lotniskiem a Warszawą, Frankfurtem i Monachium, zostało przewiezionych prawie 9 tysięcy dodatkowych podróżnych. Z tego około 7 tysięcy więcej skorzystało z usług Polskich Lotniczych LOT na trasie pomiędzy Katowicami a Warszawą. Większą liczbę podróżnych, sięgającą 1 500 osób, na kierunkach z/do Katowice Airport przewiozła także Lufthansa. Ponadto w ramach rejsów specjalnych związanych z COP 24 obsłużono w Pyrzowicach 624 pasażerów.

Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, komentując Szczyt Klimatyczny z perspektywy firmy zarządzającej Katowice Airport mówi: - Obsługa uczestników Szczytu Klimatycznego w Katowice Airport była dużym wyzwaniem. Myślę, że mu sprostaliśmy. Było to możliwe z jednej strony dzięki nowoczesnej infrastrukturze pyrzowickiego lotniska. Z drugiej strony, wszystkie firmy oraz instytucje i służby państwowe, które zaangażowane były w cały proces, wykazały się wysokim poziomem mobilizacji i profesjonalizmu – mówi prezes.

I dodaje: - COP24 jest modelowym przykładem na to, jak to co dzieje się w regionie, wpływa na wzrost ruchu pasażerskiego na lotnisku. W związku ze Szczytem Klimatycznym, w odpowiedzi na wysoki popyt, linie lotnicze realizowały rejsy samolotami z większą liczbą miejsc, w tym w klasie biznes. Duże, międzynarodowe wydarzenia, podobnie jak rozwój rynku nieruchomości biurowych, generują ruch pasażerów podróżujących w klasach biznes i pierwszej. Mam nadzieję, że z każdym kolejnym rokiem w województwie śląskim przybywać będzie znaczących, odbywających się cyklicznie wydarzeń, które przyciągać będą obcokrajowców. Pozytywnie wpłynęłoby to na rozwój ruchu pasażerskiego w Katowice Airport, szczególnie w segmencie przewozów liniami tradycyjnymi – kończy Artur Tomasik.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić dopłaty do zakupu węgla?






Oddanych głosów: 1741

Prezentacje firm