W Katowice Airport rekord goni rekord, a to dopiero przedsmak - przed nami gorący okres czarterowy. W związku z tym, że szacunkowo w Pyrzowicach w lipcu i sierpniu ma być obsłużonych po 800 tys. pasażerów, lotnisko uruchomiło w miejscu dawnego budynku cargo dodatkowy terminal D, który - podobnie jak terminal C - pełni funkcję przylotową. W obiekcie, z którego w poniedziałek skorzystali już pierwsi pasażerowie, obsługiwane będą niektóre rejsy czarterowe, które przylatują do Pyrzowic z krajów strefy Schengen.
W poniedziałek (17 czerwca) pierwsi pasażerowie Katowice Airport skorzystali z terminalu D, który – podobnie jak terminal C – pełni funkcję przylotową. W obiekcie obsługiwane będą niektóre rejsy czarterowe, które przylatują do Pyrzowic z krajów strefy Schengen. Terminal został uruchomiony w dawnym budynku cargo.
Jak informuje Piotr Adamczyk, rzecznik prasowy KTW, ogólna powierzchnia terminalu D wynosi 1 805 metrów kwadratowych. Został on wyposażony w pojedynczy taśmociąg do wydawania bagażu z dwiema nitkami rozładunku o długości 100 m, co umożliwia obsługę do dwóch rejsów jednocześnie.
Przed wakacjami oddaliśmy do użytku dodatkową halę przylotów, która pomoże w zapewnieniu odpowiedniego standardu obsługi podróżnych w momentach nasilonego ruchu. Jednocześnie cały czas pracujemy na projektem budowy nowego, głównego terminalu pasażerskiego – przypomina Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej katowickim lotniskiem.
Przypomnijmy, że GTL SA realizuje w Katowice Airport program inwestycyjny na lata 2024–2028, który obejmuje kilkanaście projektów infrastrukturalnych o łącznej wartości ok. 1,5 mld złotych.
Najważniejszym zadaniem jest budowa głównego terminalu pasażerskiego o powierzchni ok. 50 tys. m kw. Obiekt będzie wyposażony w rękawy i połączony tunelem ze stacją kolejową „Pyrzowice Lotnisko”. Łączyć będzie funkcje przylotowe i wylotowe. Realizacja tej inwestycji umożliwi utrzymanie odpowiedniego standardu obsługi pasażerów w kontekście prognozowanego rosnącego ruchu pasażerskiego.
Prognozy GTL SA wskazują, że już w 2028 roku z siatki połączeń katowickiego lotniska korzystać będzie ok. 7,5 mln pasażerów, a granica 10 mln podróżnych zostanie przekroczona nie później niż w 2033 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.