Wiadomości

Katowice Airport liderem w pierwszym kwartale 2019 r.

2019-04-23, Autor: tora

W pierwszym kwartale 2019 roku w ruchu ogółem w Katowice Airport obsłużono 712 tys. podróżnych. To tyle samo, co w tym samym okresie ubiegłego roku. Z kolei segment cargo odnotował rekord.

Liczba pasażerów w ruchu ogółem w poszczególnych miesiącach kształtowała się następująco.

Reklama

W styczniu obsłużono 234,9 tys. pasażerów, wzrost o 1,3 tys. (+0,6 %) w porównaniu do pierwszego miesiąca minionego roku, w lutym 227,3 tys. podróżnych, wzrost o 3 tys. (+1,3 %) w porównaniu do lutego 2018 roku. W marcu obsłużono 250,1 tys. pasażerów, spadek o 4,4 tys. (-1,7 %) w porównaniu do trzeciego miesiąca ubiegłego roku.

W trakcie trzech pierwszych miesięcy 2019 roku z siatki połączeń regularnych Katowice Airport skorzystało 569 tys. osób, to jest o 16,8 tys. mniej (-2,9 %) w porównaniu z okresem od stycznia do końca marca ubiegłego roku. W ruchu czarterowym w Pyrzowicach obsłużono 140,8 tys. pasażerów, to jest o 17,4 więcej (+14,1 %) niż w pierwszym kwartale minionego roku.

Pierwszy kwartał zakończył się w Katowice Airport rekordowym wynikiem w segmencie przewozów cargo. Na trasach z i do Pyrzowic przewieziono 4 912 ton frachtu, to jest o 180 ton więcej (+3,8 proc.) w porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami ubiegłego roku.

- Zgodnie z prognozami pierwszy kwartał bieżącego roku stał pod znakiem stabilizacji ruchu pasażerskiego ogółem. Wynik za pierwsze trzy miesiące potwierdza, że Pyrzowice są krajowym liderem w segmencie obsługi ruchu czarterowego. Warto podkreślić, że według najnowszych danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w minionym roku, Katowice Airport umocniły się na tej pozycji. Na 5,46 mln pasażerów obsłużonych na czternastu polskich lotniskach w ruchu czarterowym, aż 36 % podróżowało z naszego. Cieszy nas 4-procentowy wzrost przewozów cargo, szczególnie, że w tym segmencie, począwszy od listopada 2018 r. ACI Europe, co miesiąc notuje ujemną wartość wskaźnika dynamiki ruchu cargo na Starym Kontynencie – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport.

I dodaje: - W drugim i trzecim kwartale spodziewamy się wzrostu ruchu pasażerskiego ogółem, jego siłą napędową będzie ruch czarterowych. Ponadto w związku z planowanym otwarciem przez linię lotniczą Ryanaira, pod koniec października, bazy operacyjnej w Pyrzowicach, w ostatnich dwóch miesiącach bieżącego roku, prognozujemy również znaczący wzrost ruchu w przewozach regularnych. Przypomnę, że na przełomie października i listopada Ryanair uruchomi z Katowice Airport aż dwanaście nowych tras: Bolonię, Brindisi, Cork, Dortmund, Göteborg, Katanię, Kijów, Kolonię/Bonn, Manchester, Odessę, Oslo-Torp i Pafos. Dzięki rozwojowi ruchu regularnego i czarterowego, po znakomitym 2018 roku, w którym odnotowaliśmy rekordowy przyrost liczby pasażerów na poziomie 945 tys., w bieżącym roku, pierwszy raz w historii lotniska, z jego siatki połączeń skorzysta ponad 5 mln pasażerów w roku kalendarzowym. Optymistyczne informacje płyną także z rynku cargo. W ciągu najbliższych kilku tygodniu, wystartuje piąte, regularne połączenie towarowe z pyrzowickiego lotniska, co znacząco wpłynie na wzrost przewozów w tym obszarze – kończy prezes GTL.

Od końca marca 2019 roku w Katowice Airport obowiązuje letni rozkład lotów. W jego ramach z Katowice Airport dostępne jest 111 tras regularnych i czarterowych do 99 lotnisk w 29 państwach na 3 kontynentach – w Europie, Azji i Afryce. W siatce połączeń regularnych w rozkładzie lato 2019 z Katowice Airport dostępne są cztery nowości, wszystkie oferowane przez linię lotniczą Wizz Air. Wśród nich są trzy trasy sezonowe: Fuerteventura (od 25 kwietnia br.), Santander (od 15 czerwca br.) i Valencia/Castellón (od 17 czerwca br.). Na 13 września br. Wizz Air zaplanował inaugurację całorocznego połączenia do Alesund.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~Beata_ 2019-04-23 09:53:13

    mają takie kierunki, które interesują pasażerów, to znajdą się nawet tacy , którzy przyjadą z drugiego końca , aby lecieć z Katowic i tak wzrasta liczba odwiedzających ;P

    1 0
  • ~lokalny 2019-04-23 12:10:34

    Dla mnie to powinien być port centralny Polski, a nie budować nowy. Wystarczy ten rozbudować, po co palić pieniądze.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy uważasz, że premia dla pracowników JSW to próba uciszenia związków zawodowych?




Oddanych głosów: 204