Wiadomości

Katowice Airport liderem w pierwszym kwartale 2019 r.

2019-04-23, Autor: tora

W pierwszym kwartale 2019 roku w ruchu ogółem w Katowice Airport obsłużono 712 tys. podróżnych. To tyle samo, co w tym samym okresie ubiegłego roku. Z kolei segment cargo odnotował rekord.

Liczba pasażerów w ruchu ogółem w poszczególnych miesiącach kształtowała się następująco.

Reklama

W styczniu obsłużono 234,9 tys. pasażerów, wzrost o 1,3 tys. (+0,6 %) w porównaniu do pierwszego miesiąca minionego roku, w lutym 227,3 tys. podróżnych, wzrost o 3 tys. (+1,3 %) w porównaniu do lutego 2018 roku. W marcu obsłużono 250,1 tys. pasażerów, spadek o 4,4 tys. (-1,7 %) w porównaniu do trzeciego miesiąca ubiegłego roku.

W trakcie trzech pierwszych miesięcy 2019 roku z siatki połączeń regularnych Katowice Airport skorzystało 569 tys. osób, to jest o 16,8 tys. mniej (-2,9 %) w porównaniu z okresem od stycznia do końca marca ubiegłego roku. W ruchu czarterowym w Pyrzowicach obsłużono 140,8 tys. pasażerów, to jest o 17,4 więcej (+14,1 %) niż w pierwszym kwartale minionego roku.

Pierwszy kwartał zakończył się w Katowice Airport rekordowym wynikiem w segmencie przewozów cargo. Na trasach z i do Pyrzowic przewieziono 4 912 ton frachtu, to jest o 180 ton więcej (+3,8 proc.) w porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami ubiegłego roku.

- Zgodnie z prognozami pierwszy kwartał bieżącego roku stał pod znakiem stabilizacji ruchu pasażerskiego ogółem. Wynik za pierwsze trzy miesiące potwierdza, że Pyrzowice są krajowym liderem w segmencie obsługi ruchu czarterowego. Warto podkreślić, że według najnowszych danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, w minionym roku, Katowice Airport umocniły się na tej pozycji. Na 5,46 mln pasażerów obsłużonych na czternastu polskich lotniskach w ruchu czarterowym, aż 36 % podróżowało z naszego. Cieszy nas 4-procentowy wzrost przewozów cargo, szczególnie, że w tym segmencie, począwszy od listopada 2018 r. ACI Europe, co miesiąc notuje ujemną wartość wskaźnika dynamiki ruchu cargo na Starym Kontynencie – mówi Artur Tomasik, prezes zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport.

I dodaje: - W drugim i trzecim kwartale spodziewamy się wzrostu ruchu pasażerskiego ogółem, jego siłą napędową będzie ruch czarterowych. Ponadto w związku z planowanym otwarciem przez linię lotniczą Ryanaira, pod koniec października, bazy operacyjnej w Pyrzowicach, w ostatnich dwóch miesiącach bieżącego roku, prognozujemy również znaczący wzrost ruchu w przewozach regularnych. Przypomnę, że na przełomie października i listopada Ryanair uruchomi z Katowice Airport aż dwanaście nowych tras: Bolonię, Brindisi, Cork, Dortmund, Göteborg, Katanię, Kijów, Kolonię/Bonn, Manchester, Odessę, Oslo-Torp i Pafos. Dzięki rozwojowi ruchu regularnego i czarterowego, po znakomitym 2018 roku, w którym odnotowaliśmy rekordowy przyrost liczby pasażerów na poziomie 945 tys., w bieżącym roku, pierwszy raz w historii lotniska, z jego siatki połączeń skorzysta ponad 5 mln pasażerów w roku kalendarzowym. Optymistyczne informacje płyną także z rynku cargo. W ciągu najbliższych kilku tygodniu, wystartuje piąte, regularne połączenie towarowe z pyrzowickiego lotniska, co znacząco wpłynie na wzrost przewozów w tym obszarze – kończy prezes GTL.

Od końca marca 2019 roku w Katowice Airport obowiązuje letni rozkład lotów. W jego ramach z Katowice Airport dostępne jest 111 tras regularnych i czarterowych do 99 lotnisk w 29 państwach na 3 kontynentach – w Europie, Azji i Afryce. W siatce połączeń regularnych w rozkładzie lato 2019 z Katowice Airport dostępne są cztery nowości, wszystkie oferowane przez linię lotniczą Wizz Air. Wśród nich są trzy trasy sezonowe: Fuerteventura (od 25 kwietnia br.), Santander (od 15 czerwca br.) i Valencia/Castellón (od 17 czerwca br.). Na 13 września br. Wizz Air zaplanował inaugurację całorocznego połączenia do Alesund.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (2):
  • ~Beata_ 2019-04-23 09:53:13

    mają takie kierunki, które interesują pasażerów, to znajdą się nawet tacy , którzy przyjadą z drugiego końca , aby lecieć z Katowic i tak wzrasta liczba odwiedzających ;P

    1 0
  • ~lokalny 2019-04-23 12:10:34

    Dla mnie to powinien być port centralny Polski, a nie budować nowy. Wystarczy ten rozbudować, po co palić pieniądze.

    0 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert SlaskiBiznes.pl

W Twojej okolicy powstaje nowa inwestycja? Twoja firma odniosła sukces którym warto się pochwalić? Wciel się w rolę reportera slaskibiznes.pl i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Socjal czy podatki? Co wybierasz?




Oddanych głosów: 64