Pod koniec lutego Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze, zarządca lotniska w Pyrzowicach, podpisało umowę z firmą PROMUS Ruda Śląska na budowę czwartego hangaru do obsługi technicznej statków powietrznych. Prace potrwają dwanaście miesięcy, a gotowa infrastruktura zostanie oddana do użytku w pierwszym kwartale 2026 roku. Hangar H4 będzie wynajmowany przez linię lotniczą Wizz Air.
Nowa infrastruktura obejmie hangar o powierzchni użytkowej około 11,2 tys. m² i kubaturze sięgającej 121,1 tys. m³. Centralnym elementem obiektu będą dwie zatoki przeznaczone do obsługi technicznej samolotów kodu C, takich jak Airbus A320 czy Boeing 737. Dodatkowo budynek będzie mieć trzykondygnacyjne zaplecze podzielone na strefę biurowo-socjalną i szkoleniową.
W ramach inwestycji powstaną także pomieszczenia warsztatowe, w tym lakiernia i szlifiernia. Hangar o wysokości 17,5 metra zostanie wyposażony w czteroskrzydłową bramę o długości 88 metrów. Od zachodu graniczyć będzie z hangarem H3, a od wschodu z wieżą kontroli lotów Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Dzięki ukończeniu budowy hangaru H4 całkowita powierzchnia użytkowa infrastruktury MRO (Maintenance, Repair, Operations) na katowickim lotnisku wzrośnie do 34,4 tys. m². Nowa inwestycja zwiększy liczbę zatok serwisowych do ośmiu, umożliwiając przeprowadzanie kompleksowych przeglądów technicznych samolotów klasy Airbus A320 czy Boeing 737.
Prezes zarządu GTL S.A., Artur Tomasik, podkreśla znaczenie inwestycji dla rozwoju lotniska.
Jednym z celów GTL S.A. jest dostarczanie nowoczesnej infrastruktury do obsługi technicznej samolotów, dlatego od wielu lat konsekwentnie rozbudowujemy strefę MRO na katowickim lotnisku. Czwarty hangar to kolejne od 200 do 300 nowych miejsc pracy dla wykwalifikowanych kadr, reprezentujących różne specjalności branży lotniczej. Aktualnie przygotowujemy koncepcję dalszego rozwoju bazy MRO. Chcemy, żeby w przyszłości powstały w Katowice Airport kolejne obiekty służące obsłudze technicznej samolotów - zaznacza.
Przypomnijmy, że budowa hangaru H4 to część szeroko zakrojonego programu inwestycyjnego Katowice Airport na lata 2024-2032. Jego celem jest rozbudowa infrastruktury w trzech kluczowych obszarach: obsługi pasażerskiej, serwisowania samolotów oraz operacji cargo.
Najważniejszym elementem planu jest budowa nowego terminalu pasażerskiego oraz infrastruktury towarzyszącej. W ramach programu przewidziano również rozbudowę parkingów terenowych, budowę wielopoziomowego parkingu, powstanie drugiego terminala cargo, nowej bazy dla służb utrzymania lotniska oraz strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej.
Dodatkowo planowane jest wejście w nowy obszar działalności związany ze składowaniem i dystrybucją paliwa lotniczego.
We wrześniu 2024 roku rozpoczęto budowę multimodalnego węzła przeładunkowego, wspieranego finansowo ze środków Unii Europejskiej w ramach programu "Łącząc Europę" (CEF 2021-2027 Military Mobility).
Szacowana wartość całego programu inwestycyjnego Katowice Airport na lata 2024-2032 wynosi około 1,5 mld zł.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
692Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
626863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
608JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
366S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
223S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
+1 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
+1 / -0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
+1 / -0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
+2 / -1Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
+1 / -0Trzy centra handlowe ze śląskiego idą w obce ręce. Obiekty kupił międzynarodowy fundusz
0S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
0JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
0Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
0