W Katowicach szykują się zmiany w polityce parkingowej. Mówi się o wprowadzeniu droższych stawek za parkowanie dla osób przyjeżdżających do Katowic, np. do pracy. Zmiany dotkną też "karty przedsiębiorcy".
Pierwszym etapem zmian ma być uchwała porządkująca strefę płatnego parkowania.
Dokument poddany był w lipcu konsultacjom społecznym, a we wrześniu prawdopodobnie zostanie przyjęty przez radę miasta.
Marcin Krupa, prezydent Katowic wyjaśnia, że zmiany są przygotowywane, ponieważ w ciągu doby przyjeżdża do miasta średnio 123 tys. pojazdów z rejestracjami miast ościennych.
- Dlatego zdecydowaliśmy się na budowę centrów przesiadkowych. Inwestycje mają zachęcić do wjazdu do centrum miasta komunikacją miejską.
W Zawodziu czy też Brynowie budujemy po kilkaset miejsc parkingowych, tak by kierowcy nie musieli ich szukać w centrum. Na podstawie biletu na tramwaj lub autobus będą mogli zaparkować bezpłatnie. Jednak zdajemy sobie sprawę, że nie każdy zawsze może zrezygnować z podróży samochodem. W centrum naszego miasta działają urzędy, przychodnie – dlatego też zmiany w zakresie strefy parkowania mają pomóc wymusić rotację pojazdów
– wyjaśnia Marcin Krupa, prezydent Katowic.
– Jednocześnie zgodnie z moją przedwyborczą obietnicą pracujemy nad wdrożenie karty mieszkańca. Jej głównym celem jest premiowanie osób, które są zameldowane w Katowicach i właśnie tutaj odprowadzają podatki – co jest bardzo ważne z punktu widzenia budżetu miasta. Karta będzie zapewniała m.in. tańsze parkowanie. Droższy parking dla osób spoza Katowic, wraz z powstającymi centrami przesiadkowymi, ma stanowić element polityki transportowej ukierunkowanej na zachęcanie naszych gości do podróżowania do Katowic komunikacja publiczną – dodaje prezydent.
Uchwała jest pierwszym elementem zmian w polityce parkingowej Katowic. Główną zmianą jest podzielenie strefy płatnego parkowania na dwie podstrefy: „Śródmieście” i „Ceglana-Wita Stwosza”. W pierwszej strefie opłaty pozostają bez zmian. - Obecnie przygotowywany jest dialog techniczny w dwóch obszarach - polityki parkingowej oraz nowego kształtu obsługi transportem zbiorowym miasta w związku z planowanym uruchomieniem centrów przesiadkowych. W zakresie polityki parkingowej określone zostaną wskaźniki i charakterystyki parkowania, tak aby na nowo zaplanować strefy płatnego parkowania oraz ukształtować nowy system opłat w Śródmieściu, z uwzględnieniem ulg dla mieszkańców strefy i Katowic. W przypadku centrów przesiadkowych niezbędne jest uzyskanie aktualnych, rzeczywistych danych dotyczących wielkości ruchu pasażerskiego na obecnych liniach komunikacyjnych, które łączą Katowice z gmina sąsiadującymi, tak aby w efektywny sposób wykorzystać potencjał jaki dadzą uruchomione centra przesiadkowe – mówi Bogusław Lowak, naczelnik wydziału transportu i dodaje, że na podstawie uzyskanych danych zostaną podjęte działania dotyczące zmian w centrum, w tym także w Strefie Kultury.
Natomiast dla nowej podstrefy „Ceglana-Wita Stwosza” w uchwale zaproponowano następujące stawki: za postój do godziny 3 zł, za drugą rozpoczętą godzinę postoju 3,60 zł, za trzecią – 3,90 zł, a za każdą kolejną 3 zł. - W związku z przeprowadzoną przebudową układu drogowego ul. Ceglanej i ul. Wita Stwosza utworzono w tym rejonie 308 miejsc parkingowych. Wprowadzenie w tym obszarze płatnego parkowania ma na celu wymuszenie rotacji pojazdów, by ułatwić znalezienie miejsca osobom odwiedzającym pobliskie szpitale i lokale usługowe – mówi Roman Buła, naczelnik wydziału budynków i dróg.
Ponadto uchwała doprecyzowuje kryteria przyznawania „karty przedsiębiorcy”, zmienia opłaty za jej wydanie z 180 zł na 250 zł, a także zmniejsza ilość pojazdów z 50 do 30, jakie musi posiadać podmiot oferujący usługi car-sharingu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Co z "czternastką" dla pracowników JSW? Wiadomo, kiedy mogą spodziewać się przelewów
3717"Burzliwe dyskusje" w JSW - chodzi o "czternastkę". Związkowcy nieugięci
1768Nawet 400 tys. zł dofinansowania dla rzemieślników – szansa na rozwój i ekologiczną transformację
793JSW prześwietla finanse w spółkach zależnych. "Priorytetem stabilizacja"
716Nowy plan gospodarczy Donalda Tuska – co przyniesie poniedziałkowa zapowiedź?
637Co z "czternastką" dla pracowników JSW? Wiadomo, kiedy mogą spodziewać się przelewów
+13 / -1Nowy plan gospodarczy Donalda Tuska – co przyniesie poniedziałkowa zapowiedź?
+4 / -0Nowe cła Donalda Trumpa – globalne konsekwencje dla USA, Chin, UE i Polski
+3 / -0Diabeł tkwi w szczegółach. Węglowe spółki mają 44 uwagi do projektu nowelizacji ustawy górniczej
+3 / -0Nowy program gospodarczy Donalda Tuska – ambitna wizja czy realna szansa na zmiany?
+2 / -0Co z "czternastką" dla pracowników JSW? Wiadomo, kiedy mogą spodziewać się przelewów
0Zmarł kolejny górnik z KWK Knurów-Szczygłowice. To piąta ofiara wypadku
0Dorabiasz na emeryturze lub rencie? Do końca lutego poinformuj ZUS o zarobkach
0"Burzliwe dyskusje" w JSW - chodzi o "czternastkę". Związkowcy nieugięci
0Ustawa o górnictwie po nowemu - dłuższe urlopy, prawie 300 tys. odprawy, ale w ratach?
0
~lokalny 2019-08-20
15:29:46
Kolejny parapodatek. Do tego nie ma za bardzo alternatywy. Płacz i płać.