Katowice poszerzają strefę Tempo 30, czyli strefę uspokojonego ruchu. Do końca tygodnia na ulicach objętych zmianą wprowadzona będzie nowa organizacja ruchu. Przygotowania już trwają.
Poszerzenie strefy Tempo 30 jest jednym z elementów obchodzonego przez Katowice Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu.
Strefa Tempo 30 zostanie poszerzona o kwartał ograniczony ulicami: Sokolską, Gliwicką, Grundmanna i Chorzowską (wymienione ulice pozostają poza strefą). W kwartale z ograniczeniem tempo 30 znajdą się więc ulice: Mickiewicza, Zabrska, Sobieckiego, Opolska i Dąbrówki. MZUiM Katowice przystąpił już do wprowadzania nowej organizacji ruchu. Prace powinny zakończyć się do 20 września.
Strefa uspokojonego ruchu oznacza:
większe bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu w związku z obniżeniem maksymalnej prędkości na drogach w ścisłej zabudowie miejskiej;
poprawę płynności ruchu samochodów, rowerzystów i pieszych;
zmniejszenie stężenia spalin w centrum miasta i redukcję zużycia paliwa przez samochody;
obniżenie poziomu hałasu;
przywrócenie mieszkańcom centrum miasta dzięki ułatwieniu poruszania się po nim niechronionych uczestników ruchu drogowego.
Strefa Tempo 30, czyli strefa uspokojonego ruchu decyzją prezydenta Marcina Krupy zaczęła obowiązywać w Katowicach w 2015 rok. W mieście przekonują, że zmniejszenie prędkości ma wymierny wpływ na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego, w szczególności pieszych i rowerzystów.
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu to inicjatywa Komisji Europejskiej. Kampania trwa od 16 do 22 września. Tematyka tegorocznej akcji to: „Bezpieczny ruch pieszy i rowerowy”, a oficjalny slogan brzmi „Chodź z nami”. Tegoroczna kampania kładzie nacisk na aktywne środki transportu indywidualnego oraz korzyści, jakie mogą one przynieść naszemu zdrowiu i środowisku.
– W Katowicach stawiamy na budowanie transportu zrównoważonego – czyli takiego, który jest przyjazny dla pieszych, rowerzystów, kierowców i osób korzystających z komunikacji publicznej. Transport zrównoważony oznacza także dawanie mieszkańcom wyboru środka transportu, którym można komfortowo przemieszczać się po mieście
– mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
I dodaje: – W Katowicach aktualnie realizujemy wiele inwestycji w obszarze transportu – trwa budowa trzech centrów przesiadkowych i nowych dróg rowerowych, przebudowa dwóch węzłów drogowych drogi krajowej nr 81, rozwój sieci rowerów miejskich czy zakup nowych autobusów. Te wszystkie inwestycje są bardzo ważne i zmienią transportowe oblicze naszego miasta – natomiast równie ważne są działania na mniejsza skalę, które pomagają zachęcać mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej. Od 2015 roku w naszym mieście działa strefa tempo 30 w Śródmieściu, a od dwóch lat podobne strefy wprowadziliśmy w dzielnicach. Dzisiaj w ramach ETZT poszerzamy Strefę Tempo 30 w Śródmieściu – dodał w poniedziałek prezydent Marcin Krupa.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
3,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
483Zakaz handlu w niedziele niszczący dla fotowoltaiki
427Na stacje paliw na dobre wróciła drożyzna. "Ryzyko wyższych cen wciąż realne"
421OFE czy tylko ZUS? Okno transferowe otwarte, ale tylko do lipca
419JSW: będzie więcej węgla koksowego z kopalni Budryk
373"Uwielbiam zapach smaru". Rozmowa z Sonią Piwowar, ekspertką obróbki blach
+6 / -0Wybory samorządowe 2024. Frekwencja w Śląskiem na godzinę 12.00
+6 / -03,3 tys. pasażerów postawiło w marcu na Max Bilet Kolei Śląskich
+2 / -0Sejmik Śląski po wyborach 2024: tak oficjalnie wygląda podział mandatów
+2 / -0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
+1 / -0Ruszyły remonty na A4 Katowice-Kraków. Utrudnienia można śledzić na interaktywnej mapie
0Duże płatności już nie gotówką. Europarlament przyjął przełomowe przepisy
0PAS: śląskie antysmogowym liderem w rankingu wszechczasów
0Trendy e-commerce w branży narzędziowej - analiza kondycji firmy Domitech w świetle rozwoju sektora budowlanego
0Do Katowic powrócił jedyny taki pojazd w Polsce. To minibus bez kierowcy
0