Celem "lokalnych standardów urbanistycznych" będzie maksymalne ograniczenie negatywnych skutków lokalizowania zabudowy na podstawie przepisów ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących, czyli tzw. specustawy mieszkaniowej.
„Standardy i zawarte w nich parametry, wskaźniki oraz zasady kształtowania nowej zabudowy mieszkaniowej w tzw. specustawie mieszkaniowej nie gwarantują zachowania spójności urbanistycznej i architektonicznej poszczególnych dzielnic, kwartałów zabudowy i osiedli miejskich. Stąd potrzeba ich ograniczenia, w dopuszczonym ustawą zakresie. Mając na uwadze szeroki zakres dopuszczeń dla lokalizowania i kształtowania zabudowy mieszkaniowej, zasadnym jest, aby to miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego były podstawą rozwoju przestrzennego Katowic. Dlatego wskazane jest ograniczenie realizacji inwestycji mieszkaniowych w trybie tzw. specustawy mieszkaniowej” – pisze katowicki urząd miasta.
W tym celu, oprócz tworzenia kolejnych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, władze Katowic chcą wprowadzić „lokalne standardy urbanistyczne”. Jest już gotowy projekt określającej te standardy uchwały rady miasta, a 11 marca rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie. Uwagi do projektu uchwały mogą zgłaszać organizacje pożytku publicznego, a także Powiatowa Rada Pożytku Publicznego.
- Celem przyjęcia Lokalnych Standardów Urbanistycznych dla Katowic jest maksymalne ograniczenie negatywnych skutków lokalizowania zabudowy na podstawie przepisów ustawy o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących, czyli tzw. specustawy mieszkaniowej – wyjaśnia Aleksandra Tomkiewicz, zastępca naczelnika wydziału budownictwa i planowania przestrzennego w Urzędzie Miasta Katowice. - Ustawa określa zasady i procedury realizacji tych inwestycji, a także standardy lokalizacji i realizacji inwestycji mieszkaniowych, ale także daje szansę gminom na określenie lokalnych standardów urbanistycznych, dlatego miasto Katowice chce je wprowadzić. Pozwolą one ograniczyć dość swobodne lokalizowanie zabudowy mieszkaniowej, a także prowadzić racjonalny dialog z inwestorami.
„Zasady ujęte w Lokalnych Standardach Urbanistycznych dostosowane są do właściwych dla Katowic warunków, w tym w szczególności rozmieszczenia i pojemności placówek oświatowych, dostępu do komunikacji zbiorowej, dostępu do istniejących terenów rekreacyjnych, wymagań odnośnie realizacji miejsc do parkowania, wysokości zabudowy oraz dostępu do sieci ciepłowniczych” – czytamy na stronie katowickiego magistratu.
Na ten moment wniosek w sprawie skorzystania z tzw. specustawy mieszkaniowej złożył jeden budynek mieszkalny z funkcją handlowo-usługową przy ulicy Korczaka 43.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
1103Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
990W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
661Prześwietlamy budżety miast w województwie śląskim na 2025 rok
62450 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
599Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
+5 / -1W Gliwicach ma powstać nowa baza Kolei Śląskich
+4 / -0Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Lufthansa Cargo uruchomi pierwsze regularne loty towarowe w Polsce - z Katowice Airport
+3 / -0"Malinką" z Brzegu do Wisły. Polregio połączy opolskie z Beskidem Śląskim
+3 / -0Rekordowe 650 miliardów złotych na inwestycje. Rząd przedstawił plan gospodarczy na 2025 rok
0W dawnej fabryce obrabiarek w Dąbrowie Górniczej powstaje centrum przedsiębiorczości
0A4 Katowice–Kraków. Najdroższy odcinek w Polsce będzie bezpłatny, ale najpierw... jeszcze podrożeje
050 wagonów za 70 milionów złotych. Rekordowe zamówienie Tramwajów Śląskich
0Trasa N-S w Rudzie Śląskiej będzie dłuższa. Nowy odcinek za ponad 140 mln złotych
0
~mlodypolak 2019-03-14
15:59:24
Najwyższy czas żeby ktoś się tym zajął... Oby nie skończyło się na pustych słowach