W Katowicach rozpoczęły się prace przy modernizacji pasa startowego Lotniska Muchowiec. Przedsięwzięcie ma zwiększyć możliwości działalności Aeroklubu Katowice. To kolejna miejska inwestycja na lotnisku po odbiorze poprzedniej - 4 km nowego ogrodzenia terenu o wartości ponad 3 mln złotych.
Katowickie Lotnisko Muchowiec otoczone jest już nowym ogrodzeniem. Właśnie zakończyły się odbiory miejskiej inwestycji.
Inwestycja była realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. Dlatego na pierwszym etapie nie wykorzystywano sprzętu budowlanego, tylko trwały prace projektowe w zakresie ogrodzenia wraz z bramami i systemem dostępu - wyjaśnia katowicki magistrat.
Dopiero potem pojawił się na miejscu ciężki sprzęt, a stare, betonowe ogrodzenie stopniowo było wymieniane na nowe – panelowe 3D z przetłoczeniami, które usztywniają konstrukcje, a tym samym poprawiają trwałość.
W ramach robót zostały też wykonane instalacje elektryczne i teletechniczne niezbędne dla utworzenia automatycznego systemu dostępu i sterowania bramami i furtkami, a także zostały wykonane zjazdy z ul. Francuskiej na teren lotniska.
Za realizację odpowiadała firma Drogopol, która została wybrana w przetargu spośród 10 podmiotów, jakie złożyły oferty. Wartość tej inwestycji wyniosła 3,08 mln zł. Prace zostały już zakończone i odebrane.
Wymiana ogrodzenia to nie jedyna miejska inwestycja w lotnisko. Trwają już także prace przy modernizacji pasa startowego.
Jak wyjaśnia Miasto, po ich zakończeniu Aeroklub Katowice będzie miał więcej możliwości działania i rozwoju. Podobnie jak w przypadku wymiany ogrodzenia, tu również wykonawca odpowiada zarówno za kwestie dokumentacyjne, jak i roboty budowlane.
Dlatego zakres jego obowiązków obejmuje m.in. aktualizację mapy terenu lotniska, stworzenie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwoleń, prace rozbiórkowe i przeprowadzenie robót budowlanych. W wyniku tych ostatnich wybuduje 600 metrów pasa startowego, a więc będzie miał on długość łącznie 1200 metrów.
By realizacja inwestycji nie blokowała działalności lotniska musieliśmy odpowiednio przygotować pozostałą infrastrukturę. Dlatego przed rozpoczęciem działań wyrównaliśmy i dosialiśmy trawę na pasie trawiastym. To on w najbliższych miesiącach przejmie obsługę ruchu lotniczego - Agnieszka Dutkiewicz, dyrektor ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje S.A, która w imieniu miasta pełni rolę inwestora zastępczego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3778Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
1487Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1436O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1221Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1192Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
+3 / -1Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0