To już koniec ulicy Dworcowej dla samochodów. Przebudowywana od miesięcy na reprezentacyjny deptak dla pieszych ulica od wtorku 25 już nie będzie dostępna dla kierowców.
Przemiana Dworcowej w deptak prowadzona jest etapami. We wtorek 25 lutego wykonawca modernizacji ul. Dworcowej rozszerzy obszar robót drogowych.
- Przebudowa ul. Dworcowej to kolejny element metamorfozy śródmieścia, która polega na odzyskaniu przestrzeni dla pieszych. Kierowcy muszą przyzwyczaić się do zmian w centrum miasta w zakresie polityki parkingowej, a także na ul. Dworcowej, która staje się deptakiem miejskim. Od wtorku wygrodzona i objęta pracami będzie już cała ul. Dworcowa – począwszy od ul. Św Jana aż do ul. Tylnej Mariackiej, co oznacza całkowity brak możliwości wjazdu w ten rejon samochodem. Dla pieszych natomiast zostaną wytyczone korytarze zapewniające możliwość przejścia – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta i dodaje, że wjazd i wyjazd na ul. Dyrekcyjną będzie możliwy wyłącznie od ul. Warszawskiej.
– Przy czym należy zaznaczyć, że zasady dotyczące ruchu i postoju na ul. Dyrekcyjnej nie ulegają zmianie. Na ul. Dyrekcyjną wjechać mogą tylko mieszkańcy, którzy parkują na swoich podwórzach lub garażach, dla pojazdów służb oraz zaopatrzenia w godz. 4-10 oraz 18-24 – wylicza rzecznik.
Przypomnijmy, że wykonawcą inwestycji jest Silesia Invest z Gliwic. Wartość przebudowy to 15,58 ml zł. Prace zakończą się w III kwartale tego roku. To kolejna ulica w centrum Katowic, która zamykana jest dla ruchu kołowego.
- To następny element metamorfozy Katowic. Nowy deptak miejski, podobnie jak to było w przypadku ul. Mariackiej, ma przywrócić kolejną część miasta dla pieszych i wpisywać się w naszą politykę odciążania centrum z ruchu samochodowego. Codziennie do Katowic wjeżdża ponad 120 tys. samochodów spoza miasta. Dlatego ograniczanie ruchu kołowego w Śródmieściu jest ważne dla naszych mieszkańców. Na przebudowanym deptaku pojawi się zieleń i mała architektura. Zgodnie z głosami mieszkańców ulica Dworcowa zostaje zamknięta dla ruchu pojazdów, nasadzimy na niej aż 54 drzewa, zostanie zmieniona nawierzchnia oraz zamontowane zostaną nowe ławki i oświetlenie – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.
We wcześniejszych latach wyłączono z ruchu ul. Mariacką, która jest dziś popularnym deptakiem i lokalizacją wielu restauracji, pubów i klubów, a także ul. Bankową, która przebiega między budynkami Uniwersytetu Śląskiego i oddanie jej we władanie studentom – o co od kilku lat nalegał m.in. samorząd studencki. Rozważane jest także podobne rozwiązanie przy siedzibie Politechniki Śląskiej przy ul. Krasińskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
715Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
639863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
621JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
380S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
246S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
+1 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
+1 / -0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
+1 / -0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
+2 / -1Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
+1 / -0Trzy centra handlowe ze śląskiego idą w obce ręce. Obiekty kupił międzynarodowy fundusz
0S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
0JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
0Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
0