Rośnie wartość sprzedaży w outletach FACTORY w Polsce. Rośnie też liczba klientów, a istotne zmiany głównych wskaźników po ponownym otwarciu, obserwowane są niemal z tygodnia na tydzień. Odwiedzający w pięciu outletach w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Gliwicach wydali w maju ponad 50 mln złotych. Na zakupy do FACTORY ruszyło 650 tysięcy osób.
W pierwszych dwóch tygodniach maja liczba klientów w centrach FACTORY w porównaniu do roku poprzedniego kształtowała się na poziomie 80 procent, a wartość sprzedaży sięgała 70 procent. Po dobrym starcie tendencja wzrostowa została utrzymana, a różnice wartości sprzedaży i liczby klientów, porównując pierwszy i ostatni tydzień maja, sięgają nawet kilkudziesięciu procent.
- Obserwowane przez nas wyniki pokazują trwałą, często wręcz skokową tendencję wzrostową, a dynamika wartości sprzedaży jest większa niż samej liczby odwiedzających. Klienci ograniczają liczbę wizyt w centrum, ale kupują bardziej kompleksowo, często zaopatrując całą rodzinę. Wydają większe kwoty i mają jasno sprecyzowane cele zakupowe – podsumowuje Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Head NEINVER w Polsce.
Charakterystyczne dla segmentu outletów celowane zakupy, oferta dobrych marek w stale obniżonych cenach i kompleksowa wielkość obiektów wydają się dobrze sprawdzać w nowej sytuacji, w jakiej żyjemy od czasu nastania pandemii. Rośnie zarówno ilość paragonów, ich wartość, jak również liczba kupionych sztuk, patrząc z perspektywy całego centrum.
- Widać nie tylko silną potrzebę dokonania zakupów, ale także większą ufność i motywację klientów do powrotu do zachowań sprzed pandemii. Wzrosty z tygodnia na tydzień były w niektórych outletach skokowe, o kilkadziesiąt procent, a różnica między pierwszym i ostatnim tygodniem maja jest naprawdę duża – zauważa Ewa Spychalska, International Retail Manager NEINVER.
Największym powodzeniem w outletach cieszy się obecnie branża sportowa, outdoorowa i artykuły wyposażenia wnętrz. Widać też coraz większe zainteresowanie segmentem modowym, który w miarę powrotu do biur, będzie przybierał na sile.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Górnik Zabrze sprzedany w biegu? "Transakcja musi być przejrzysta"
2184Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
556E-petrol: na stacjach paliw znów drogo. Tyle zapłacimy za benzynę w przedświątecznym tygodniu
486Górnicy z PGG innowacyjną techniką wyremontowali 40-letni zbiornik na urobek
486Polacy zapłacą 1,5 bln zł na dyrektywę budynkową. "CPK przy tym to drobny wydatek"
449Ślōnskŏ godka po pierwszym czytaniu w Sejmie. "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"
+4 / -1Wielki triumf po 28 latach! RAŚ wygrał batalię o prawo Ślązaków do zrzeszania się
+3 / -1Długi weekend w Tatrach? Wraca połączenie Kolei Śląskich z Katowic do Zakopanego
+2 / -0Podwyżka VAT na żywność: jakie będą konsekwencje dla konsumentów i gospodarki?
+2 / -0Grzegorz J. był podsłuchiwany Pegasusem? Obrońcy podważają wiarygodność nagrań
+1 / -0Wielkanoc 2024 na wyjeździe? Na stacjach paliw taniej niż rok temu
0Grzegorz J. był podsłuchiwany Pegasusem? Obrońcy podważają wiarygodność nagrań
0Zbrodnia vatowska na 50 około mln zł. KAS zatrzymała 7 osób, w tym ze śląskiego
0Nowe perspektywy w polskiej polityce podatkowej: kluczowe wnioski ze spotkania z Ministrem Finansów
0Spadająca inflacja napędzi świąteczną sprzedaż. Blisko co czwarty Polak zrobi droższe zakupy
0