Rośnie wartość sprzedaży w outletach FACTORY w Polsce. Rośnie też liczba klientów, a istotne zmiany głównych wskaźników po ponownym otwarciu, obserwowane są niemal z tygodnia na tydzień. Odwiedzający w pięciu outletach w Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Gliwicach wydali w maju ponad 50 mln złotych. Na zakupy do FACTORY ruszyło 650 tysięcy osób.
W pierwszych dwóch tygodniach maja liczba klientów w centrach FACTORY w porównaniu do roku poprzedniego kształtowała się na poziomie 80 procent, a wartość sprzedaży sięgała 70 procent. Po dobrym starcie tendencja wzrostowa została utrzymana, a różnice wartości sprzedaży i liczby klientów, porównując pierwszy i ostatni tydzień maja, sięgają nawet kilkudziesięciu procent.
- Obserwowane przez nas wyniki pokazują trwałą, często wręcz skokową tendencję wzrostową, a dynamika wartości sprzedaży jest większa niż samej liczby odwiedzających. Klienci ograniczają liczbę wizyt w centrum, ale kupują bardziej kompleksowo, często zaopatrując całą rodzinę. Wydają większe kwoty i mają jasno sprecyzowane cele zakupowe – podsumowuje Bożena Gierszewska – Mroziewicz, Country Head NEINVER w Polsce.
Charakterystyczne dla segmentu outletów celowane zakupy, oferta dobrych marek w stale obniżonych cenach i kompleksowa wielkość obiektów wydają się dobrze sprawdzać w nowej sytuacji, w jakiej żyjemy od czasu nastania pandemii. Rośnie zarówno ilość paragonów, ich wartość, jak również liczba kupionych sztuk, patrząc z perspektywy całego centrum.
- Widać nie tylko silną potrzebę dokonania zakupów, ale także większą ufność i motywację klientów do powrotu do zachowań sprzed pandemii. Wzrosty z tygodnia na tydzień były w niektórych outletach skokowe, o kilkadziesiąt procent, a różnica między pierwszym i ostatnim tygodniem maja jest naprawdę duża – zauważa Ewa Spychalska, International Retail Manager NEINVER.
Największym powodzeniem w outletach cieszy się obecnie branża sportowa, outdoorowa i artykuły wyposażenia wnętrz. Widać też coraz większe zainteresowanie segmentem modowym, który w miarę powrotu do biur, będzie przybierał na sile.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Jastrzębska Spółka Węglowa może nie mieć pieniędzy na wypłaty już we wrześniu. Konfederacja apeluje o pilne działania
1603Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
1522JSW odpowiada związkom: to rynek uderzył w spółkę, nie złe zarządzanie. Związkowcy: „To uniki, a nie konkrety”
685JSW: większe wydobycie, mniejsze zarobki. Spółka podsumowała II kwartał
669Eko-Okna przerywają milczenie. Firma wydała oświadczenie
658Związki alarmują: JSW na skraju bankructwa. "Skandaliczne marnotrawstwo, sytuacja dramatyczna"
+5 / -1Jastrzębska Spółka Węglowa może nie mieć pieniędzy na wypłaty już we wrześniu. Konfederacja apeluje o pilne działania
+4 / -0Katowicki EMAG przekształca się w Łukasiewicz–AI. Śląsk z silnym centrum badań nad sztuczną inteligencją
+3 / -0Po pożarze hali w Siemianowicach Śląskich. Firma Audioplex zbiera środki na odbudowę
+2 / -0Ciekawostka: połowa PKB Polski z zaledwie 10% kraju. Śląskie niezmiennie w czołówce
+2 / -0Produkt wycofany z popularnej sieci. Może stanowić zagrożenie dla zdrowia
0Styropian do ociepleń na cenzurowanym. Branża alarmuje: tysiące miejsc pracy zagrożonych
0JSW o Planie Strategicznej Transformacji: "Widoczne kolejne, bardzo konkretne efekty"
0Po pożarze hali w Siemianowicach Śląskich. Firma Audioplex zbiera środki na odbudowę
0Dodatkowe pieniądze z ZUS dla emerytów i rencistów, którzy ukończyli 75 lat
0