Powstanie brakujący, trzeci odcinek Kolei Linowej Elka w Parku Śląskim, wraz ze stacją. Trasa będzie przebiegać od stacji Planetarium do Stadionu Śląskiego. Tym samym Elka powróci do kursowania w dawnym kształcie. Park Śląski właśnie ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji.
Fundusze na tę wyczekiwaną przez mieszkańców całej aglomeracji inwestycję zostały zabezpieczone w wieloletnim planie finansowym województwa śląskiego. Zgodnie z założeniami trzecia nitka Elki powinna zostać oddana do użytku już pod koniec 2024 r.
– Przywracamy historię w Parku Śląskim. To bardzo ważna inwestycja, którą zapowiadaliśmy w tej kadencji. Przede wszystkim Park Śląski zyska niesamowicie na atrakcyjności – mówi Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego. – Pierwsza nitka Elki jest szalenie oblegana co roku. Druga trasa ma zostać oddana już jesienią, a całości dopełni trzecia linia, która powinna zostać wykonana już w przyszłym roku – dodaje.
Trzecia linia od Planetarium Śląskiego do Stadionu Śląskiego ma mieć długość około 1750 metrów, będzie obsługiwana przez 20 kanap i 10 gondoli. W ciągu godziny będzie w stanie przewieźć 750 osób.
Tymczasem prace związane z budową drugiej linii Elki ze stacji Wesołe Miasteczko do Planetarium Śląskiego nabrały tempa. Trwa etap wznoszenia murów oraz montaż pierwszych podpór.
Budowany drugi odcinek będzie mierzył 1840 metrów, a podróż kolejką zajmie od 15 do 20 minut w jedną stronę. Z góry będzie można obserwować Śląski Ogród Zoologiczny, podróżujący przejadą malowniczą trasą nad wybiegami dla zwierząt oraz Doliną Dinozaurów. Stacja przesiadkowa zlokalizowana będzie przy Wesołym Miasteczku. Druga nitka „Elki” wyposażona zostanie w 30 czteroosobowych otwartych kanap i 15 gondoli.
„Elka” przed laty posiadała aż trzy trasy na planie trójkąta. Przejazd trasą o długości niemal sześciu kilometrów zajmował około godziny. Kolejka w tej formie działała do sezonu 2005 r., kiedy wyłączono z eksploatacji odcinek od Wesołego Miasteczka do Planetarium Śląskiego. W kwietniu 2006 roku po raz pierwszy nie uruchomiono Elki na całej dotychczasowej trasie. Powodem był zły stan techniczny obiektu, a przerwa w działaniu kolejki linowej trwała od 2006 do 2013 roku. Po odbudowie kolejki w 2013 roku do użytku wrócił jednak tylko jeden odcinek. Marszałek Jakub Chełstowski wielokrotnie zaznaczał, że docelowo planowane jest odtworzenie Kolei Linowej Elki w pełnym wymiarze i dawnym układzie trzech odcinków. I teraz to właśnie się dzieje.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
608Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
573863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
562JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
309S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
77Trzy pierwsze Impulsy dla śląskiego już kursują. To pierwsza część zamówienia za 1,5 mld zł (foto)
+2 / -0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
+1 / -0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
+1 / -0Centrum handlowe w miejscu dawnej huty. Siemianowice Śląskie zagospodarują teren po Hucie Jedność
+2 / -1Sosnowiec: 70 mln zł na rewitalizację terenu po byłej kopalni KWK Kazimierz–Juliusz
+1 / -0S1 - tak powstaje jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w Śląskiem (zdjęcia)
0JSW: ratownicy z Pniówka testują sprzęt, jakiego w Europie jeszcze nie było
0Gliwice wybrały wykonawców spalarni odpadów. Inwestycja ma powstać do końca 2028 roku
0Autostrada A4 Katowice-Kraków z trzecim pasem szybciej niż planowano? Jest apel
0863 dodatkowych miejsc postojowych. Nowy parking P5 w Katowice Airport
0