Powstanie brakujący, trzeci odcinek Kolei Linowej Elka w Parku Śląskim, wraz ze stacją. Trasa będzie przebiegać od stacji Planetarium do Stadionu Śląskiego. Tym samym Elka powróci do kursowania w dawnym kształcie. Park Śląski właśnie ogłosił przetarg na zaprojektowanie i wykonanie inwestycji.
Fundusze na tę wyczekiwaną przez mieszkańców całej aglomeracji inwestycję zostały zabezpieczone w wieloletnim planie finansowym województwa śląskiego. Zgodnie z założeniami trzecia nitka Elki powinna zostać oddana do użytku już pod koniec 2024 r.
– Przywracamy historię w Parku Śląskim. To bardzo ważna inwestycja, którą zapowiadaliśmy w tej kadencji. Przede wszystkim Park Śląski zyska niesamowicie na atrakcyjności – mówi Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego. – Pierwsza nitka Elki jest szalenie oblegana co roku. Druga trasa ma zostać oddana już jesienią, a całości dopełni trzecia linia, która powinna zostać wykonana już w przyszłym roku – dodaje.
Trzecia linia od Planetarium Śląskiego do Stadionu Śląskiego ma mieć długość około 1750 metrów, będzie obsługiwana przez 20 kanap i 10 gondoli. W ciągu godziny będzie w stanie przewieźć 750 osób.
Tymczasem prace związane z budową drugiej linii Elki ze stacji Wesołe Miasteczko do Planetarium Śląskiego nabrały tempa. Trwa etap wznoszenia murów oraz montaż pierwszych podpór.
Budowany drugi odcinek będzie mierzył 1840 metrów, a podróż kolejką zajmie od 15 do 20 minut w jedną stronę. Z góry będzie można obserwować Śląski Ogród Zoologiczny, podróżujący przejadą malowniczą trasą nad wybiegami dla zwierząt oraz Doliną Dinozaurów. Stacja przesiadkowa zlokalizowana będzie przy Wesołym Miasteczku. Druga nitka „Elki” wyposażona zostanie w 30 czteroosobowych otwartych kanap i 15 gondoli.
„Elka” przed laty posiadała aż trzy trasy na planie trójkąta. Przejazd trasą o długości niemal sześciu kilometrów zajmował około godziny. Kolejka w tej formie działała do sezonu 2005 r., kiedy wyłączono z eksploatacji odcinek od Wesołego Miasteczka do Planetarium Śląskiego. W kwietniu 2006 roku po raz pierwszy nie uruchomiono Elki na całej dotychczasowej trasie. Powodem był zły stan techniczny obiektu, a przerwa w działaniu kolejki linowej trwała od 2006 do 2013 roku. Po odbudowie kolejki w 2013 roku do użytku wrócił jednak tylko jeden odcinek. Marszałek Jakub Chełstowski wielokrotnie zaznaczał, że docelowo planowane jest odtworzenie Kolei Linowej Elki w pełnym wymiarze i dawnym układzie trzech odcinków. I teraz to właśnie się dzieje.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
1735"Smartfon na czterech kółkach". Prezes EMP o projekcie Izera i przyszłości fabryki w Jaworznie
760Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
556Co rząd zrobi z projektem Izera? Ważą się losy polskiego elektryka
541"Książkowy przykład transformacji Śląska". Ponad 96 mln złotych dla tyskiego hubu
504Austriacka firma zainwestuje 100 milionów złotych w strefie KSSE przy autostradzie A4
+3 / -0Z Jaworzna do Sosnowca bez korków? Miasto dostało miliony na rozbudowę dróg
+2 / -0Budowa pierwszej już ruszyła, a co z velostradą Katowice-Sosnowiec? Pytamy Metropolię
+2 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
+1 / -0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
+1 / -0"Firmy z sektora MŚP przyszłością KSSE". Rozmawiamy z wiceprezesem Jackiem Bialikiem
0Panattoni buduje fabrykę dla Fortaco. Tak wygląda nowy zakład pod Gliwicami (zdjęcia)
0Kolonia Zgorzelec uratowana. Bytom zakończył ogromną inwestycję rewitalizacyjną
0Będzie nowy "okrąglak" w Gliwicach. Miasto wybrało wykonawcę
0GZM: dodatkowe pieniądze na velostrady dla Katowic i Sosnowca
0