Po długich negocjacjach, władzom Katowic ostatecznie udało się przekonać PKP PLK do opóźnienia rozpoczęcia większości remontów związanych z budową wiaduktów kolejowych w centrum miasta. Spółka właśnia podała nowe terminy. Ruch pod wiaduktem nad ul. Graniczną zostanie zamknięty 23 września, natomiast remont wiaduktu nad ul. Mikołowską rozpocznie się dopiero 7 października.
Przypomnijmy, 9 września spółka PKP PLK rozpoczęła przebudowę wiaduktu drogowego przy ul. Bagiennej w Katowicach. Wkrótce prace będą prowadzone także na obiektach przy ul. Granicznej i Kłodnickiej. To część największej kolejowej inwestycji w historii województwa śląskiego <<Rewolucja kolejowa w Katowicach. Po wakacjach rusza wielka przebudowa>>.
Tak miał wyglądać pierwotny harmonogram remontów:
- Bagienna 9.09.2024
- Graniczna 16.09.2024
- Mikołowska 23.09.2024
- Kłodnicka 30.09.2024
- Załęska, Przodowników 18.11.2024.
Teraz jednak spółka podała nowe terminy.
Zmiana terminów rozpoczęcia prac przy obiektach na ul. Granicznej i Mikołowskiej jest spowodowana dłuższym procesem uzgadniania nowej organizacji ruchu drogowego względem wcześniej przyjętego harmonogramu i dotyczy uwzględnienia 2-tygodniowego czasu na przygotowanie do prac między zatwierdzeniem dokumentacji a wejściem na roboty - podaje PLK w komunikacie.
Przypomnijmy, o tym, że największa inwestycja kolejowa w historii Katowic będzie miała poślizg, pisaliśmy już pod koniec sierpnia. Wówczas zaniepokojone władze stolicy województwa śląskiego zwołałały konferencję prasową. Niedługo potem, głos zabrała sama kolejowa spółka, twierdząc, że wszystkie terminy obowiązują jak dotychczas.
Po negocjacjach z magistratem, PLK ostatecznie zdecydowała się jednak przesunąć terminy nierozpoczętych jeszcze remontów. Oto one:
W związku z szerokim zakresem prac, konieczne będą zamknięcia wiaduktów dla ruchu drogowego i czasowo dla ruchu pieszego. Mając na uwadze komfort mieszkańców, zmiany są wprowadzane etapami. Na czas zamknięć przygotowywane są alternatywne trasy dojazdu dla samochodów i przejść dla pieszych. Szczegóły będą podawane z wyprzedzeniem - informują kolejarze.
Modernizacja linii kolejowej E 65 na odcinkach Będzin – Katowice Piotrowice, Tychy – most Wisła (Goczałkowice) oraz Zabrzeg – Zebrzydowice potrwa cztery lata. Ma wartość ok. 7 mld zł i jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Niemiecka firma pierwsza w wyścigu o kluczowe polskie złoże. Gwóźdź do trumny JSW?
3677Rząd rozwiewa wątpliwości ws. podatku od ogrodzeń. "Nie kuriozum, a fake news"
1268O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
1193Pałac Kota - 8 konceptów gastronomicznych w dawnej siedzibie katowickiego oddziału PKO BP
1185Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
925Inwestycje za prawie 150 mln zł. Katowice Airport sumuje pierwszy rok realizacji dużego planu
+4 / -0Park technologiczny, centrum laboratoryjne. Co zamiast fabryki Izery powstanie w Jaworznie? (wideo)
+4 / -0O zamykaniu kopalń "po polsku". "W większości przypadków barbarzyństwo i zbrodnia gospodarcza"
+5 / -2Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
+2 / -0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
+2 / -0Burza w szklance wody o złoże Dębieńsko? Niemiecka spółka: nie konkurujemy z JSW
0W kopalni JSW powstanie jedna z najnowocześniejszych instalacji w światowym górnictwie
0Katowice i PLK idą na noże ws. przebudowy węzła. Kolejarze reagują na miejskie fake newsy
0Największa prywatna linia lotnicza w Polsce najemcą hangaru w Katowice Airport
0Pierwsza łopata wbita. W Katowicach rusza budowa Centrum Himalaizmu za ponad 47 mln zł
0