Inwestycje i nieruchomości

Koleje: remont jednej z kluczowych tras towarowych na finiszu

2019-05-22, Autor: maj, źródło: PKP

Linia od Toszka Północ do Starego Koźla to jedna z najważniejszych tras towarowych na Górnym Śląsku. Zapewnia m.in. transport węgla z kopalń Rybnickiego Okręgu Węglowego m.in. do portów w Szczecinie, Świnoujściu i Gdyni. Prace na tych liniach wkraczają właśnie w decydującą fazę. Specjalna maszyna PUN szybko i dokładnie wymienia stary tor.

Na odcinku Toszek Północ - Rudziniec Gliwicki – Sławięcice - Stare Koźle wykonano już większość prac torowych, czyli wymieniono 30 z 40 km torów.

Reklama

Ponad połowa, 16 z 30 nowych rozjazdów już gwarantuje płynną jazdę składów towarowych. Sprawniejszy i szybszy transport umożliwi przebudowa 51 obiektów inżynieryjnych. Gotowe są już 3 z 5 mostów. Kończy się remont 67 m mostu nad Kanałem Gliwickim. Powstaje nowa konstrukcja mostu nad Kanałem Kędzierzyńskim, która w IV kwarta zastąpi zdemontowany most.

Dzięki odnowieniu infrastruktury pociągi towarowe pojadą szybciej, możliwy będzie przejazd większej liczby składów. Są już przebudowane nastawnie m.in. w Toszku i Rudzińcu Gliwickim. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym i remont 10 przejazdów kolejowo – drogowych zwiększą poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.

By więcej towarów szybciej jechało koleją
Efektem prac będzie zwiększenie konkurencyjność kolei w stosunku do transportu drogowego. Zarządca infrastruktury uzyska to dzięki podniesieniu prędkości i skróceniu czasu przejazdu dla pociągów towarowych, zwiększeniu przepustowości – będzie mogła kursować większa liczba pociągów, zwiększeniu bezpieczeństwa przewozów.

Jak nowoczesne maszyny zmieniają tory
Maszyna PUN wykorzystywana jest do wymiany torów i podkładów. Jej zastosowanie znacznie przyspieszyło prace m.in. na odcinku Nowa Wieś – Stare Koźle między Kędzierzynem Koźlem a Kuźnią Raciborską. PUN ściąga stary tor, a w jego miejsce układa nowe szyny i podkłady. Efektem pracy maszyny jest wymiana ok. 1,5 kilometra nowego toru na dzień. Dzięki zastosowaniu najnowszej techniki robót prace postępują szybko i dokładnie. Skraca się znacznie czas, nawet z około miesiąca do nawet czterech dni.

Zobacz pracę maszyny PUN:

Wartość projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 153, 199, 681, 682 oraz 872 na odcinku Toszek Północ – Rudziniec Gliwicki – Stare Koźle" to ponad 180 mln złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowano do końca 2019 roku.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Przedsiębiorco, na kogo zagłosujesz?









Oddanych głosów: 379