Kariera

Konferencja Employer Branding: marka pracodawcy coraz ważniejsza

Employer branding czyli budowanie marki pracodawcy nabiera coraz większego znaczenia w polskim biznesie. O tym mogli się przekonać uczestnicy szkolenia z Moniką Kantowicz-Gdańską, które odbyło się w Regionalnej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach.

Szkolenie trwało dwie i pół godziny i było dla uczestników świetną okazją do zagłębienia się w świat budowania wizerunku pracodawcy. - Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Publiczność była bardzo aktywna i żywiołowo reagowała na poszczególne wystąpienia. W spotkaniu brali udział pracodawcy, pracownicy działu HR, którzy pod okiem specjalistów poznali zasady employer brandingu oraz niezbędne narzędzia budowania marki – mówi Anna Laszik z Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach.

Reklama

Myślą przewodnią spotkania było zbudowanie takiej marki pracodawcy, która pozwoli stać się tzw. pracodawcą z wyboru, co jest szczególnie ważne w sytuacji gdy bezrobocie na rynku utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. - Nasze spotkanie z przedstawicielami śląskich firm poświęcone tematyce employer brandingu przyniosło ważną dla mnie refleksję. Świadomość polskich firm w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy rośnie – coraz większa grupa pracodawców wie, że aby wygrać walkę o kandydata na wysoce konkurencyjnym rynku pracy (śląski należy do tych najtrudniejszych), należy dbać o reputację wewnętrzną i zewnętrzną. Jeszcze kilka lat temu podczas szkoleń i spotkań o tej tematyce trzeba było posiłkować się przykładami z zagranicy. Dziś coraz częściej, z ogromną przyjemnością, pokazuję praktyki polskich firm. W obliczu wyzwań z zatrudnianiem coraz więcej polskich firm inwestuje w wizerunek pracodawcy – podkreśla Monika Kantowicz-Gdańska z MKG Consulting.

To było drugie wydarzenie poświęcone praktykom wewnątrz firmy, które było realizowane przez Engagement Marketing Forum, tym razem przy współpracy z Regionalną Izbą Przemysłowo-Handlową w Gliwicach. – Co łączy oba te szkolenia? Na pewno duża aktywność ze strony uczestników. W obu przypadkach działania prowadzone wewnątrz firmy były żywo dyskutowane. Wynika to z faktu, że te tematy budzą coraz większe zainteresowanie, co przekłada się także na to, że coraz więcej osób może się już pochwalić konkretnym doświadczeniem i konkretnymi osiągnięciami np. w obszarze employer brandingu – mówi Krzysztof Wodecki z Engagement Marketing Forum.

Oceń publikację: + 1 + 2 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (1):
  • ~Szumidubikendens 2018-10-11 16:22:05

    T dobrze, że uczestnicy byli aktywni. Aktywność i działanie zawsze dużo bardziej uczy niż bierne uczestnictwo.

    1 0

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.