Employer branding czyli budowanie marki pracodawcy nabiera coraz większego znaczenia w polskim biznesie. O tym mogli się przekonać uczestnicy szkolenia z Moniką Kantowicz-Gdańską, które odbyło się w Regionalnej Izbie Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach.
Szkolenie trwało dwie i pół godziny i było dla uczestników świetną okazją do zagłębienia się w świat budowania wizerunku pracodawcy. - Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Publiczność była bardzo aktywna i żywiołowo reagowała na poszczególne wystąpienia. W spotkaniu brali udział pracodawcy, pracownicy działu HR, którzy pod okiem specjalistów poznali zasady employer brandingu oraz niezbędne narzędzia budowania marki – mówi Anna Laszik z Regionalnej Izby Przemysłowo-Handlowej w Gliwicach.
Myślą przewodnią spotkania było zbudowanie takiej marki pracodawcy, która pozwoli stać się tzw. pracodawcą z wyboru, co jest szczególnie ważne w sytuacji gdy bezrobocie na rynku utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. - Nasze spotkanie z przedstawicielami śląskich firm poświęcone tematyce employer brandingu przyniosło ważną dla mnie refleksję. Świadomość polskich firm w zakresie kształtowania wizerunku pracodawcy rośnie – coraz większa grupa pracodawców wie, że aby wygrać walkę o kandydata na wysoce konkurencyjnym rynku pracy (śląski należy do tych najtrudniejszych), należy dbać o reputację wewnętrzną i zewnętrzną. Jeszcze kilka lat temu podczas szkoleń i spotkań o tej tematyce trzeba było posiłkować się przykładami z zagranicy. Dziś coraz częściej, z ogromną przyjemnością, pokazuję praktyki polskich firm. W obliczu wyzwań z zatrudnianiem coraz więcej polskich firm inwestuje w wizerunek pracodawcy – podkreśla Monika Kantowicz-Gdańska z MKG Consulting.
To było drugie wydarzenie poświęcone praktykom wewnątrz firmy, które było realizowane przez Engagement Marketing Forum, tym razem przy współpracy z Regionalną Izbą Przemysłowo-Handlową w Gliwicach. – Co łączy oba te szkolenia? Na pewno duża aktywność ze strony uczestników. W obu przypadkach działania prowadzone wewnątrz firmy były żywo dyskutowane. Wynika to z faktu, że te tematy budzą coraz większe zainteresowanie, co przekłada się także na to, że coraz więcej osób może się już pochwalić konkretnym doświadczeniem i konkretnymi osiągnięciami np. w obszarze employer brandingu – mówi Krzysztof Wodecki z Engagement Marketing Forum.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
PGG już tworzy własną sieć składów węgla. Jest ogłoszenie
42931Produkcja koreańskich czołgów w Polsce szansą dla Bumaru Łabędy. Czy firma z Gliwic przetrwa?
6003PGG. Związkowcy domagają się podwyżek. Solidarność nie podpisała się pod postulatami
5057Spór zbiorowy w JSW. Sierpień 80 żąda 16 proc. podwyżki dla pracowników
1471Ponad 10 proc. największych firm w Polsce jest ze Śląska. Zobacz ranking
1078Państwo wytoczyło mu 7 spraw za COVID, wszystkie wygrał. Teraz pozywa policję
+204 / -7PGG już tworzy własną sieć składów węgla. Jest ogłoszenie
+101 / -35PGG. Związkowcy domagają się podwyżek. Solidarność nie podpisała się pod postulatami
+16 / -5Śmierć nie wykluczyła go z rywalizacji. Tragicznie zmarły architekt ze Śląska z prestiżową nagrodą
+9 / -1Produkcja koreańskich czołgów w Polsce szansą dla Bumaru Łabędy. Czy firma z Gliwic przetrwa?
+8 / -3Spór zbiorowy w JSW. Sierpień 80 żąda 16 proc. podwyżki dla pracowników
0Polskie koncerny w wyścigu o budowę farm wiatrowych na Bałtyku. Na liście chętnych Tauron
0Sukces wiat PV z Katowic na kongresie klimatycznym. To jedyny śląski projekt z tytułem Lidera Transformacji Energetycznej
0UOKiK: Influencerzy ukarani za brak współpracy. Wśród nich tiktokerka z Chorzowa
0PGG. Związkowcy domagają się podwyżek. Solidarność nie podpisała się pod postulatami
0
~Szumidubikendens 2018-10-11
16:22:05
T dobrze, że uczestnicy byli aktywni. Aktywność i działanie zawsze dużo bardziej uczy niż bierne uczestnictwo.