Wraz z nowym rozkładem jazdy pociągów swoją ofertę połączeń z Pragi do Krakowa przywróci Leo Express, który zawiesił kursy z powodu pandemii. Składy wyruszą 14 grudnia, pokonując zmienioną trasę – zamiast Zebrzydowic i Pszczyny pociągi zatrzymają się na stacjach Chałupki, Wodzisław Śląski i Rybnik.
Od nowego rozkładu jazdy pociągi będą przekraczały granicę w Chałupkach i skierują się przez Wodzisław Śląski, Rybnik, Tychy do Katowic, a potem do Krakowa przez Mysłowice i Jaworzno Szczakową.
Połączenia z Pragi do Krakowa realizowane będą w piątki i niedziele. Ze stacji Praga Główna będą odchodzić o godz. 16.08. W Wodzisławiu Śl. pojawią się o godz. 20.23, w Rybniku o 20.39, w Katowicach o 21.28, w Krakowie – 22.23. W poniedziałki i soboty pociągi pojadą z Krakowa do Pragi. Z Katowic skład odjedzie o 6.02, z Rybnika o 6.53, z Wodzisławia Śl. o 7.07, w Pradze zamelduje się o godz. 11.27. Więc jeśli ktoś chciałby spędzić weekend w Pradze, może wyjechać np. o 6.02 z Katowic, po 5,5 godzinie będzie w Pradze, a wrócić może z czeskiej stolicy w niedzielę o 16.08 i być w domu o 21.28.
Ceny biletu z Katowic do Pragi zaczynają się od 72 zł (klasa economy obejmująca opiekę stewarda, WiFi, gniazdko elektryczne, transport pasażerów na wózkach inwalidzkich i sekcję dziecięcą), a kończą na 129 zł za klasę premium oferującą dodatkowo strefę ciszy, dodatkowe miejsce na nogi, menu premium, darmową kawę i bezpłatny parking w Pradze.
Czeski przewoźnik zmienił trasę przejazdów swoich pociągów z Pragi do Krakowa z uwagi na modernizację węzła Czechowice – Dziedzice i linii w okolicach Zabrzega. Ale niekoniecznie jest to zmiana, która martwi przewoźnika.
- Szukamy nowych możliwości na polskim rynku i te nowe połączenia są jednymi z nich. Wierzymy, że to nowe połączenie podniesie liczbę pasażerów – mówi Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Express.
Można więc wywnioskować, że obłożenie nie było zbyt duże. Nieoficjalnie nasze polskie źródło informuje, że Leo Express od początku chciał przekraczać granicę w Chałupkach i mieć w siatce połączeń stacje Wodzisław oraz Rybnik, ale nie dostał na to zgody polskiego regulatora, prawdopodobnie dlatego, że stałby się mocnym konkurentem dla PKP Intercity, który również oferuje połączenia do Pragi przez Rybnik i Wodzisław Śląski.
Oficjalnie polski przewoźnik konkurencji się nie boi. Argumentuje to m.in. znacznie bogatszą ofertą połączeń niż Leo Express, który realizuje cztery kursy w tygodniu na trasie Praga – Kraków.
- PKP Intercity nieustannie pracuje nad ulepszaniem jakości podróżowania oraz rozbudową siatki połączeń, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych. Przewoźnik narodowy jest przygotowany na konkurencję na polskich torach, a dzięki konsekwentnej realizacji największego, wartego aż 7 mld złotych, programu inwestycyjnego w historii spółki, jest w stanie jeszcze lepiej odpowiadać na rosnące potrzeby pasażerów. Każdego dnia nasze pociągi obsługują liczne zagraniczne połączenia, w tym także zapewniają dojazd m.in. do czeskiej Pragi. Wybierając się do stolicy Czech pasażerowie PKP Intercity mogą dotrzeć zgodnie z obecnym rozkładem 6 parami pociągów, które kursują 7 dni w tygodniu. Są to połączenia między innymi z Krakowa, ale także z Warszawy i Katowic. Pociągi przewoźnika docierają także do Ostrawy, w tym kierunku jeździ 15 par pociągów, kursujących codzienne od poniedziałku do niedzieli - mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity S.A.
Zwraca uwagę, że spółka również ma atrakcyjne ceny biletów:
- Ponadto PKP Intercity łączy ofertę regularnych połączeń międzynarodowych z możliwością zakupu biletów w atrakcyjnych cenach. Bilety na połączenie Kraków/Katowice – Ostrawa/Ołomuniec/Pardubice są dostępne już od 9,90 euro, Kraków/Katowice – Wiedeń od 9,90 euro, Kraków/Katowice – Praga od 14,90 euro, Kraków/Katowice – Bratysława/Budapeszt od 19,00 euro, a bilety na nowe połączenie Krakowa i Katowic z Berlinem można nabyć od 19,90 euro.
Szkopuł w tym, że biletów międzynarodowych PKP Intercity nie można kupić w internecie, tylko w kasie na dworcu. Jeśli na stacji nie ma kasy biletowej, a tak jest np. w Wodzisławiu Śl., to klientowi chcącemu jechać do Pragi pociągiem Intercity pozostaje jechać do kasy w Rybniku. Dodajmy, że bilet w jedną stronę do Pragi może kosztować nawet 200 zł. Tymczasem na stronie Leo Express można bez problemu kupić bilet, w dodatku wybrać sobie miejsce.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
INTARG®2024 - Katowice zapraszają na czołowe Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji
2928Królowa biznesu - sprzedaż - już drugi raz wejdzie na salony! Nadciąga ogólnokrajowa konferencja Sales is the Queen
1570Min. Czarnecka i premier Buzek w Katowicach. "Przemysł na Śląsku musi być różnorodny"
605Transformacja energetyczna i dekarbonizacja – jaki scenariusz dla polskiego i europejskiego przemysłu?
530HR Klub Summit 2024 - wyjątkowe wydarzenie HR w sercu Śląska
268INTARG®2024 - Katowice zapraszają na czołowe Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji
0HR Klub Summit 2024 - wyjątkowe wydarzenie HR w sercu Śląska
0Transformacja energetyczna i dekarbonizacja – jaki scenariusz dla polskiego i europejskiego przemysłu?
0Min. Czarnecka i premier Buzek w Katowicach. "Przemysł na Śląsku musi być różnorodny"
0Królowa biznesu - sprzedaż - już drugi raz wejdzie na salony! Nadciąga ogólnokrajowa konferencja Sales is the Queen
0