Wiadomości

Linia Żory-Rybnik-Sumina na ukończeniu. Pojedziemy pociągami szybciej

2019-03-04, Autor: bf

Dobiegają końca prace rewitalizacyjne na ważnym odcinku linii kolejowej Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. Pojedzie więcej pociągów, a czas przejazdu z Żor do Rybnika skróci się z 22 do 15 minut. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Rybnickim Okręgu Węglowym jest warta 370 mln złotych.

Reklama

Prace na odcinku Żory – Rybnik – Sumina dobiegają końca. Wymieniono ok. 55 km torów i 60 km sieci trakcyjnej. Wyremontowano 36 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty i przepusty. Modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych zakończy się w drugim kwartale tego roku. Z kolei monitoring na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami zapewni lepszy nadzór w ruchu drogowym.

Po zakończeniu wszystkich prac, pociągi pojadą szybciej, a ich prędkości wzrosną do 80-120 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu z Żor do Rybnika o 7 minut, tzn. zajmie 15 zamiast 22 minut. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają dyżurni w 9 zmodernizowanych, nowoczesnych nastawniach.

Pasażerowie korzystają z nowych peronów

Rewitalizacja linii to korzyści m.in. dla mieszkańców Żor i Rybnika. Pasażerowie korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach w Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach oraz w Rybniku. Perony zostały podwyższone, aby podróżni mogli łatwiej wsiadać i wysiadać z pociągu. Obiekty dostosowano także do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Powierzchnia peronów jest antypoślizgowa i wyposażona w ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji w Rybniku zamontowane zostały windy.

Nowe możliwości kolei w Rybnickim Okręgu Węglowym

Inwestycja tworzy nowe możliwości kolei w Rybnickim Okręgu Węglowym, który jest ważnym fragmentem południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Zwiększa się przepustowość, czyli możliwość kursowania większej liczby pociągów. Dzięki szybszym wyjazdom pociągów towarowych z Rybnickiego Okręgu Węglowego, kolej staje się bardziej konkurencyjna względem innych środków transportu.

Przebudowa odcinka Żory – Rybnik - Sumina to część większego projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze”. Projekt o wartości ponad 370 mln realizowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020 i jest współfinansowany w 80% z funduszy unijnych. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy Polski Ład doprowadzi do upadku rządu Mateusza Morawieckiego?



Oddanych głosów: 248