Dobiegają końca prace rewitalizacyjne na ważnym odcinku linii kolejowej Chybie – Żory – Rybnik – Nędza/Turze. Pojedzie więcej pociągów, a czas przejazdu z Żor do Rybnika skróci się z 22 do 15 minut. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Rybnickim Okręgu Węglowym jest warta 370 mln złotych.
Prace na odcinku Żory – Rybnik – Sumina dobiegają końca. Wymieniono ok. 55 km torów i 60 km sieci trakcyjnej. Wyremontowano 36 obiektów inżynieryjnych, w tym mosty, wiadukty i przepusty. Modernizacja 5 przejazdów kolejowo-drogowych zakończy się w drugim kwartale tego roku. Z kolei monitoring na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami zapewni lepszy nadzór w ruchu drogowym.
Po zakończeniu wszystkich prac, pociągi pojadą szybciej, a ich prędkości wzrosną do 80-120 km/h. Dzięki temu skróci się czas przejazdu z Żor do Rybnika o 7 minut, tzn. zajmie 15 zamiast 22 minut. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają dyżurni w 9 zmodernizowanych, nowoczesnych nastawniach.
Pasażerowie korzystają z nowych peronów
Rewitalizacja linii to korzyści m.in. dla mieszkańców Żor i Rybnika. Pasażerowie korzystają z nowych peronów na stacjach i przystankach w Żorach, Szczejkowicach, Rybniku Gotartowicach, Rybniku Piaskach oraz w Rybniku. Perony zostały podwyższone, aby podróżni mogli łatwiej wsiadać i wysiadać z pociągu. Obiekty dostosowano także do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Powierzchnia peronów jest antypoślizgowa i wyposażona w ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą. Na stacji w Rybniku zamontowane zostały windy.
Nowe możliwości kolei w Rybnickim Okręgu Węglowym
Inwestycja tworzy nowe możliwości kolei w Rybnickim Okręgu Węglowym, który jest ważnym fragmentem południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Zwiększa się przepustowość, czyli możliwość kursowania większej liczby pociągów. Dzięki szybszym wyjazdom pociągów towarowych z Rybnickiego Okręgu Węglowego, kolej staje się bardziej konkurencyjna względem innych środków transportu.
Przebudowa odcinka Żory – Rybnik - Sumina to część większego projektu pn. „Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie – Żory – Rybnik – Nędza / Turze”. Projekt o wartości ponad 370 mln realizowany jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020 i jest współfinansowany w 80% z funduszy unijnych. Zakończenie wszystkich robót planowane jest w drugiej połowie 2019 roku.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Policja złapała 4 oszustów skupujących węgiel ze sklepu PGG (wideo)
38779ROW, najlepsza kopalnia PGG uruchamia nową ścianę
8333Ustawa o rekompensatach do węgla dziurawa. Prawnik: skorzystają tylko kopalnie
7944Będzie drożej na A4 Katowice – Kraków. Wyższe stawki od lipca
5660Górnicy krytykują rządowy projekt dopłat do węgla. Kolorz: lepiej wrócić do kartek
3640Skandal na Pniówku. Związkowiec zwolniony za fikcyjne zjazdy
+168 / -14Policja złapała 4 oszustów skupujących węgiel ze sklepu PGG (wideo)
+52 / -2Górnicy krytykują rządowy projekt dopłat do węgla. Kolorz: lepiej wrócić do kartek
+44 / -2Zbiorowa „awaria” na stacji paliw w Bielsku-Białej. Kierowcy: auta padają na widok cen na pylonie
+23 / -8Ciepłownie w tarapatach. Związkowcy ostrzegają: kaloryfery mogą być zimne
+12 / -4Papierowe kwity do lamusa. Obowiązek e-fakturowania w Polsce zatwierdzony przez UE
3Wakacyjna promocja na paliwo nie dla wszystkich. Obajtek: Taniej o 30 groszy tylko dla klientów Orlen
1Stopnie alarmowe CHARLIE i BRAVO przedłużone. Premier podpisał zarządzenie
0Nie złożyłeś deklaracji CEEB w terminie? GUNB: Nie szkodzi! Kar i tak nie będzie
0GUS: Inflacja w czerwcu poszybowała do 15,6%. Eksperci: tak źle nie było od 25 lat
0