W pierwszym półroczu bieżącego roku w terminalu cargo Katowice Airport odprawionych zostało 9 339 ton ładunków o 1 047 ton więcej (+12,6%) w porównaniu z tym samym okresem 2017 roku.
Pyrzowice są największym, polskim regionalnym portem lotniczym w segmencie cargo. Jego rozwój opiera się o największe, światowe firmy kurierskie, które mają w Katowice Airport swoje bazy i skąd obsługują Polskę południową oraz wybrane rejony północnych Czech i Słowacji. Każdy z obecnych w Pyrzowicach kurierów realizuje regularne loty cargo do swoich kontynentalnych lotnisk przeładunkowych – DHL Express do Lipska, UPS do Kolonii/Bonn, TNT do Liege, a FedEx do Paryża.
Komentując statystyki przewozu ładunków za pierwsze półrocze 2018 roku Artur Tomasik prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego Katowice Airport, mówi: Wzrost ruchu cargo to efekt globalnego rozwoju handlu internetowego wraz z nim rosną firmy kurierskie, a w konsekwencji także przeładunki w Pyrzowicach. GTL SA nie ustaje w realizacji inwestycji, które umożliwiają sprawną obsługę ruchu towarowego. Obecnie prowadzimy przedsięwzięcie rozbudowy płyty postojowej cargo, gdzie w ciągu najbliższych miesiąc powstanie ponad 45 tys. m kw. nowej nawierzchni. Analizujemy także kwestie związane z budową drugiego terminalu cargo. Jeszcze w tym roku chcemy podjąć ostateczną decyzję. Zebraliśmy spore doświadczenia w realizacji tego typu inwestycji przy okazji zakończonej pełnym sukcesem, budowie pierwszego, nowego terminalu cargo. Chodzi tutaj zarówno o kwestie związane z przygotowaniem projektu pod kątem funkcjonalnym jak i komercjalizacją powierzchni.
GTL SA od lat konsekwentnie realizuje plan rozbudowy infrastruktury służącej do obsługi ruchu towarowego. W maju 2016 roku do użytku oddany został nowy terminal cargo o powierzchni 12 tys. m kw. wraz z płytą postojową samolotów dla dwóch maszyn o maksymalnej wielkości Boeinga 757-200. Aktualnie trwa rozbudowa płyty cargo na zachód o kolejne cztery stanowiska dla samolotów wielkości Airbusa A320/Boeinga 737. Prace budowlane zakończą się w październiku br. W tym roku rozpocznie się drugi etap tego projektu, płyta postojowa cargo będzie powiększana na wschód. Powstaną tam cztery nowe stanowiska dla samolotów o rozpiętości skrzydeł do 36 metrów.
W 2017 roku wszystkie podmioty zajmujące się lotniczym transportem towarów odprawiły w Katowice Airport w sumie 17 779 ton ładunków, był to najlepszy wynik w historii portu.
Tagi: Pyrzowice, Katowice Airport, cargo
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.