Począwszy od 4 stycznia 2021 roku, ładunki klientów Lufthansy Cargo transportowane z i do Polski konsolidowane będą w Pyrzowicach. Dzięki uruchomieniu pojedynczego punktu integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service) możliwe będzie zwiększenie liczby oferowanych połączeń z Polski do dwóch głównych baz Lufthansy Cargo funkcjonujących na lotniskach we Frankfurcie i Wiedniu. Ponadto dzięki współpracy z lokalnym agentem obsługi naziemnej w Katowice Airport cały proces logistyczny będzie wydajniejszy, co skutkować będzie znaczną oszczędnością czasu, zwłaszcza w przypadku przesyłek tranzytowych.
Niemiecki przewoźnik wzmacnia swoją obecność w Pyrzowicach. Lufthansa, nie dość, że świadczy regularne połączenia pasażerskie i serwisuje tu swoje samoloty, to teraz zdecydowała się otworzyć bazę usprawniającą przewozy towarowe.
- Za sprawą zwiększenia naszej działalności w Katowice Airport, możemy zaoferować naszym klientom zarówno częściej realizowane połączenia, jak i przyśpieszony czas transportu. Jest to szczególnie istotne w trakcie kryzysu, kiedy to czas dostawy frachtu, jak i niezawodność całego procesu są kluczowe – mówi Wojciech Ryglewicz, dyrektor ds. sprzedaży i handlingu Lufthansy Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej.
W Katowice Airport, przed dalszą drogą do głównej bazy przewoźnika we Frankfurcie lub do Wiednia, konsolidowane będą ładunki nie tylko z Polski, a także z zagranicznych punktów we Lwowie, Koszycach oraz Ostrawie.
- Od prawie 15 lat stawiamy na dywersyfikację infrastruktury Katowice Airport. Dlatego w południowo-wschodniej części portu stworzyliśmy nową strefę cargo. W 2016 roku uruchomiliśmy nowy terminal towarowy o powierzchni 12 tys. m kw. Od strony południowej obiektu powstał duży parking z drogami wewnętrznymi, a po północnej płyta postojowa dla frachtowców o powierzchni prawie 9 hektarów. W trakcie pandemii koronawirusa, która dla branży lotniczej bez wątpienia jest największym kryzysowy wyzwanie w historii, nie traciliśmy czasu i sfinalizowaliśmy umowę z Lufthansą Cargo. Uruchomienie polskiego hubu RFS tego przewoźnika w Pyrzowicach, to kolejny milowy krok w rozwoju segmentu przewozu ładunków w Katowice Airport – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej pyrzowickim lotniskiem.
Katowice Airport jest największym regionalnym lotniskiem cargo w Polsce. W 2019 roku z i do Pyrzowic przewieziono ponad 20 tys. ton ładunków. Rok 2020, pomimo pandemii koronawirusa, port zamknie podobnym wynikiem.
RFS (Road Feeder Service) to usługi transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Warto podkreślić, że z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy m.in każdy transport ma nadany numer rejsu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Dom Nowoczesny & Odnawialnych Źródeł Energii. 24. Targi Budowlane w Jaworznie
4981INTARG®2024 - Katowice zapraszają na czołowe Międzynarodowe Targi Wynalazków i Innowacji
2726Królowa biznesu - sprzedaż - już drugi raz wejdzie na salony! Nadciąga ogólnokrajowa konferencja Sales is the Queen
1383O transformacji przemysłowo-energetycznej. Rusza konferencja "Industry in Transition"
719Dlaczego wybory samorządowe są tak ważne dla lokalnej społeczności? Rozmawiamy z politologiem
606Poznaj tajniki AI z Pawłem Tkaczykiem w trakcie spotkania Firm Członkowskich RIG Katowice
0Transformacja energetyczna i dekarbonizacja – jaki scenariusz dla polskiego i europejskiego przemysłu?
0Dom Nowoczesny & Odnawialnych Źródeł Energii. 24. Targi Budowlane w Jaworznie
0Min. Czarnecka i premier Buzek w Katowicach. "Przemysł na Śląsku musi być różnorodny"
0O transformacji przemysłowo-energetycznej. Rusza konferencja "Industry in Transition"
0