Począwszy od 4 stycznia 2021 roku, ładunki klientów Lufthansy Cargo transportowane z i do Polski konsolidowane będą w Pyrzowicach. Dzięki uruchomieniu pojedynczego punktu integracji frachtu w modelu RFS (Road Feeder Service) możliwe będzie zwiększenie liczby oferowanych połączeń z Polski do dwóch głównych baz Lufthansy Cargo funkcjonujących na lotniskach we Frankfurcie i Wiedniu. Ponadto dzięki współpracy z lokalnym agentem obsługi naziemnej w Katowice Airport cały proces logistyczny będzie wydajniejszy, co skutkować będzie znaczną oszczędnością czasu, zwłaszcza w przypadku przesyłek tranzytowych.
Niemiecki przewoźnik wzmacnia swoją obecność w Pyrzowicach. Lufthansa, nie dość, że świadczy regularne połączenia pasażerskie i serwisuje tu swoje samoloty, to teraz zdecydowała się otworzyć bazę usprawniającą przewozy towarowe.
- Za sprawą zwiększenia naszej działalności w Katowice Airport, możemy zaoferować naszym klientom zarówno częściej realizowane połączenia, jak i przyśpieszony czas transportu. Jest to szczególnie istotne w trakcie kryzysu, kiedy to czas dostawy frachtu, jak i niezawodność całego procesu są kluczowe – mówi Wojciech Ryglewicz, dyrektor ds. sprzedaży i handlingu Lufthansy Cargo w Europie Środkowo-Wschodniej.
W Katowice Airport, przed dalszą drogą do głównej bazy przewoźnika we Frankfurcie lub do Wiednia, konsolidowane będą ładunki nie tylko z Polski, a także z zagranicznych punktów we Lwowie, Koszycach oraz Ostrawie.
- Od prawie 15 lat stawiamy na dywersyfikację infrastruktury Katowice Airport. Dlatego w południowo-wschodniej części portu stworzyliśmy nową strefę cargo. W 2016 roku uruchomiliśmy nowy terminal towarowy o powierzchni 12 tys. m kw. Od strony południowej obiektu powstał duży parking z drogami wewnętrznymi, a po północnej płyta postojowa dla frachtowców o powierzchni prawie 9 hektarów. W trakcie pandemii koronawirusa, która dla branży lotniczej bez wątpienia jest największym kryzysowy wyzwanie w historii, nie traciliśmy czasu i sfinalizowaliśmy umowę z Lufthansą Cargo. Uruchomienie polskiego hubu RFS tego przewoźnika w Pyrzowicach, to kolejny milowy krok w rozwoju segmentu przewozu ładunków w Katowice Airport – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, firmy zarządzającej pyrzowickim lotniskiem.
Katowice Airport jest największym regionalnym lotniskiem cargo w Polsce. W 2019 roku z i do Pyrzowic przewieziono ponad 20 tys. ton ładunków. Rok 2020, pomimo pandemii koronawirusa, port zamknie podobnym wynikiem.
RFS (Road Feeder Service) to usługi transport przesyłek ciężarówkami między różnymi lotniskami realizowany na zlecenie linii lotniczych. Warto podkreślić, że z punktu widzenia przepisów samochód ciężarowy RFS traktowany jest jako przewóz lotniczy m.in każdy transport ma nadany numer rejsu.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Za nami gala 30-lecia IPH w Tarnowskich Górach. Zobaczcie zdjęcia z malowniczych plenerów Pałacu w Rybnej!
432Business Boost No. 1 – Śniadanie dla Przedsiębiorców. Zaprasza Bielsko-Biała
394XXX Wielka Gala RIPH Gliwice. Zasłużeni dla rozwoju Śląska nagrodzeni już po raz 15. (foto)
353Regatta SEA CUP. Morskie Regaty Przedsiębiorczości Krono-Plast 2024 (wyniki)
289Katowicka Akademia Rozwoju Przedsiębiorcy we wrześniowej odsłonie
218Ekipa Digitree Grup z Rybnika pobiegła w charytatywnym Poland Business Run
0Uwarunkowania prawne a działania marketingowe. Katowice zapraszają na szkolenie
0Regatta SEA CUP. Morskie Regaty Przedsiębiorczości Krono-Plast 2024 (wyniki)
0XXX Wielka Gala RIPH Gliwice. Zasłużeni dla rozwoju Śląska nagrodzeni już po raz 15. (foto)
0Katowicka Akademia Rozwoju Przedsiębiorcy we wrześniowej odsłonie
0