Wiadomości

Makro znika z Rybnika, po blisko 30 latach!

2025-06-27, Autor: bf

Ta marka pojawiła się w Rybniku szybciej niż nawet Real. W tym roku zniknie na dobre. Mowa o Makro – sieci samoobsługowych sklepów dla przedsiębiorców. Spółka Makro Polska ogłosiła dzisiaj, że hala z żółtym szyldem przy ul. Żorskiej w Rybniku zniknie do 30 września 2025 roku.

Reklama

Makro w Rybniku: jest tu od ponad ćwierć wieku i na tym koniec!

Makro w Rybniku działa już od tak dawna, że to pamiętają tylko najstarsi rybniczanie. Z tego, co udało nam się wyczytać w sieci, hala stała w tym mieście już w 1997 roku. Przez lata cieszyła się zainteresowaniem wśród klientów-przedsiębiorców i nie tylko. Ten, kto dostał kartę Makro od kogś z rodziny lub znajomego - wie o co chodzi. Blisko 30-letnia historia Makro w Rybniku dobiega jednak końca i informuje o tym sama spółka.

MAKRO Cash and Carry Polska S.A. wprowadza zmiany w swojej sieci sprzedaży w odpowiedzi na wyzwania rynku i ogłasza silniejszą koncentrację na rozwoju segmentu HoReCa – informuje Michał Skup, Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych, MAKRO Polska.

Koszty i inflacja „zwijają” Makro z Rybnika

Co to oznacza? Spółka wyjaśnia w komunikacie, że chodzi o „optymalizację swoich procesów oraz swojej sieci operacyjnej”, która obecnie obejmuje dwadzieścia dziewięć hal typu cash & carry w całej Polsce i dwa centra dystrybucji. Pod tym pojęciem kryje się po prostu zamykanie hal, co potwierdzamy w dalszej części lektury.

Decyzja ta jest odpowiedzią na strukturalną presję kosztową oraz wysoki poziom inflacji kosztów operacyjnych. W związku z tym do 30 września 2025 r. zamknięte zostaną cztery hale zlokalizowane w Rybniku, Słupsku, Toruniu i Zabrzu. Krok ten stanowi część szerszej transformacji, której celem jest długoterminowe skoncentrowanie się spółki na sektorze HoReCa poprzez rozwój usług dostaw żywności i rozwiązań cyfrowych oraz na handlu tradycyjnym, co wymaga innego podejścia do zmieniających się potrzeb klientów – wyjaśnia Michał Skup.

Spółka nie chce zostawić swoich pracowników z niczym

Makro Polska przyznaje, że poprzez zamknięcie powyższych punktów, 400 miejsc pracy ulegnie likwidacji, co wpłynie również na procesy biznesowe w pozostałych obszarach działalności Spółki.

MAKRO Cash and Carry Polska S.A. z pełną powagą podchodzi do wpływu, jaki ta decyzja będzie miała na pracowników i ich rodziny, i zobowiązuje się do przeprowadzenia tego procesu w sposób przejrzysty i sprawiedliwy, zapewniając niezbędne wsparcie w przygotowaniu do poszukiwania nowych możliwości zatrudnienia – dowiadujemy się.

Michał Skup zaznacza, że klienci zamykanych hal zostaną odpowiednio i z wyprzedzeniem poinformowani przez zespoły sprzedażowe, tak aby należycie zabezpieczyć ich interes i ciągłość dostaw.

W przyszłości, klienci zamykanych hal będą obsługiwani w systemie dostaw lub poprzez inne pobliskie hale – dodaje.

HoReCa – pod tym pojęciem działa sektor Hotele, Restauracje i Catering. To właśnie w spółka dalsze strategiczne działania. Inaczej, firma chce skupić się na obsłudze restauracji i hoteli. Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych zaznacza jednak, że nadal zamierza podtrzymywać swoją strategię wobec rynku handlu tradycyjnego.

Spółka konsekwentnie inwestuje w rozwiązania dostosowane do potrzeb swoich klientów, w narzędzia cyfrowe oraz logistykę, aby zwiększyć swoje możliwości operacyjne w zakresie dostaw żywności i jeszcze lepiej obsługiwać swoich klientów profesjonalnych – zaznacza.

Tym samym Makro dołączy do listy marek, które zniknęły w ostatnich latach z Rybnika. Trzeba tu pamiętać choćby o Praktikerze, czy Tesco, które były notabene oddalone od zamykanej hali o niecały kilometr w linii prostej.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Sonda

Czy czujesz się szczęśliwy mieszkając w woj. śląskim?






Oddanych głosów: 843