Tylko do 30 czerwca można składać wnioski o otrzymanie statuetki w konkursie “Marka Śląskie” promującym firmy, ludzi i instytucje.
Marka jest kategorią marketingową przyczyniającą się do tworzenia dobrego wizerunku produktu, a co za tym idzie - do wzrostu jego popularności. Marka wywołuje skojarzenia i odczucia, które wpływają na opinię publiczną, zachowania społeczne i postawy konsumenckie. Marka ma także silne znaczenie emocjonalne. W świadomości odbiorców istnieje jako symbol doskonałości, perfekcji i lojalności. Silna i rozpoznawalna marka jest wyznacznikiem reputacji i autorytetu.
W czasach spowolnienia gospodarczego kwestia posiadania silnych marek nabiera kluczowego znaczenia. Rynek nie będzie już rósł tak szybko, jak w ostatnich latach. Portfele Polaków nie wystarczą do zapewnienia prosperity wszystkim producentom. Uznanie w oczach konsumentów znajdą przede wszystkim najsilniejsze marki, zwłaszcza te konsekwentnie budowane od lat. Stworzenie silnej marki wpływa na korzystny wizerunek, co przekłada się na większą atrakcyjność inwestycyjną oraz większą konkurencyjność. Pozytywny wizerunek jest więc największym kapitałem, jaki może posiadać człowiek, instytucja, przedsiębiorstwo, miasto czy region.
Województwo Śląskie jest jednym z najważniejszych regionów w Europie Centralnej. Jest to najsilniejszy region przemysłowy Polski i jedno z najbardziej atrakcyjnych polskich województw, zarówno pod względem inwestycyjnym, naukowym, kulturalnym jak i turystycznym. Wizerunek Województwa Śląskiego wpływa na traktowanie wytworzonych w regionie produktów, przedsiębiorstw i obywateli. I odwrotnie - poprawa jakości śląskich produktów i popularyzacja ich marek wpływają w znacznej mierze na wizerunek województwa.
Większość z najbardziej popularnych śląskich firm zdobyło już w ostatnich latach różnego rodzaju kolekcje statuetek, tytułów, dyplomów i wyróżnień. Lecz to nie liczba statuetek ani werdykt najbardziej nawet renomowanych jurorów, ale decyzja konsumenta decyduje o wyniku finansowym przedsięwzięcia i sukcesie konkretnej marki.
Idea przyznawania statuetki „Marka-Śląskie" zrodziła się z chęci wypromowania przedsięwzięć regionu Województwa Śląskiego, a tym samym zwiększenia atrakcyjności oraz znaczenia regionu. W regionie działają firmy, które są wzorem dla całego kraju i zdążyły zbudować uznaną markę. Istnieją również firmy, które konsekwentnie tworzą swój wizerunek, aby w przyszłości stać się taką rozpoznawalne w Polsce i na świecie - mówią organizatorzy konkursu.
Konkurs „Marka-Śląskie" ma na celu promowanie najlepszych przedsiębiorstw, instytucji, organizacji, samorządów czy przedsięwzięć, które swój sukces osiągnęły nie tylko dzięki dobrej koniunkturze i ciężkiej pracy, ale także w oparciu o wyrafinowany marketing i planowane budowanie marki. Wyróżnienie niewątpliwie przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku Województwa Śląskiego i budowania tożsamości regionalnej.
Nagroda „Marka-Śląskie" jest podziękowaniem za znaczący wkład w rozwój województwa śląskiego i ma charakter honorowy.
Nagroda ma formę znaku oraz statuetki z napisem informującym, komu przyznaje się nagrodę oraz w jakiej kategorii.
Tytułem nagrody „Marka-Śląskie" można być uhonorowanym co roku w kategoriach:
Gospodarka
Nauka
Kultura
Sport,
Turystyka i rekreacja
Produkt
Usługa
Zdrowie
Organizacje pozarządowe
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Dziedzictwo kulturowe regionu
Media
Osobowość roku
Kandydatów do nagrody „Marka-Śląskie" mogą zgłaszać jednostki samorządu terytorialnego, samorządy zawodowe, gospodarcze, wyższe uczelnie, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe pożytku publicznego, fundacje oraz redakcje prasy, radia i telewizji.
Pomysłodawcą i inicjatorem projektu jest Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach. Organizatorzy projektu dążą do tego, aby wyróżnienie to stało się symbolem jakości nie tylko w świecie biznesu, ale także kultury, polityki, nauki czy sportu. Innymi słowy - uhonorowany będzie mógł zostać każdy, kto swoją działalnością i postępowaniem buduje pozytywny wizerunek regionu oraz przyczynia się do budowania tożsamości regionalnej.
Koordynację działań związanych z przyznawaniem wyróżnienia oraz Biuro Kapituły Konkursu „Marka-Śląskie” prowadzi Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach.
ŚląskiBiznes.pl objął konkurs patronatem medialnym.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Hałda kopalni PGG jest jedną z największych w Europie. Właśnie "zagrała" w filmie (wideo)
11965Beboki opanowały Katowice. Najnowszy bawi się klockami na schodach przy .KTW (foto)
5309"Klienci sami się nie znajdą". Profesjonalnie o bieżących trendach na rynku nieruchomości
1122W Częstochowie połączą siły damsko-męskie. Arche zaprasza na Kongres Liderek Regionu
848Największy branżowy event w tej części Polski. Bielsko-Biała zaprasza na Targi Budownictwa
712Hałda kopalni PGG jest jedną z największych w Europie. Właśnie "zagrała" w filmie (wideo)
+7 / -0Nadciąga wielkie wydarzenie na biznesowej mapie Gliwic. Przed nami XXIX Gala RIPH
+4 / -0Marża i narzut - co je różni, jak je wyliczyć? I dlaczego to takie ważne? Wyjaśnia ekomonista
+2 / -0"Klienci sami się nie znajdą". Profesjonalnie o bieżących trendach na rynku nieruchomości
+2 / -0MCK w Katowicach zaprasza na Śląskie Targi Nieruchomości & Budowa Domu
+1 / -0Hałda kopalni PGG jest jedną z największych w Europie. Właśnie "zagrała" w filmie (wideo)
0Kupujesz węgiel? Rób to u kwalifikowanego dostawcy Tomex
0XXI Samorządowe Forum Kapitału i Finansów w Katowicach już w październiku
0Największy branżowy event w tej części Polski. Bielsko-Biała zaprasza na Targi Budownictwa
0W Częstochowie połączą siły damsko-męskie. Arche zaprasza na Kongres Liderek Regionu
0