Polecamy na Śląsku

Marka Śląskie - nie przegap terminu i zgłoś się do konkursu promującego produkty, instytucje, ludzi

2022-06-24, Autor: tora

Tylko do 30 czerwca można składać wnioski o otrzymanie statuetki w konkursie “Marka Śląskie” promującym firmy, ludzi i instytucje.

Reklama

Marka jest kategorią marketingową przyczyniającą się do tworzenia dobrego wizerunku produktu, a co za tym idzie - do wzrostu jego popularności. Marka wywołuje skojarzenia i odczucia, które wpływają na opinię publiczną, zachowania społeczne i postawy konsumenckie. Marka ma także silne znaczenie emocjonalne. W świadomości odbiorców istnieje jako symbol doskonałości, perfekcji i lojalności. Silna i rozpoznawalna marka jest wyznacznikiem reputacji i autorytetu.

W czasach spowolnienia gospodarczego kwestia posiadania silnych marek nabiera kluczowego znaczenia. Rynek nie będzie już rósł tak szybko, jak w ostatnich latach. Portfele Polaków nie wystarczą do zapewnienia prosperity wszystkim producentom. Uznanie w oczach konsumentów znajdą przede wszystkim najsilniejsze marki, zwłaszcza te konsekwentnie budowane od lat. Stworzenie silnej marki wpływa na korzystny wizerunek, co przekłada się na większą atrakcyjność inwestycyjną oraz większą konkurencyjność. Pozytywny wizerunek jest więc największym kapitałem, jaki może posiadać człowiek, instytucja, przedsiębiorstwo, miasto czy region.

Województwo Śląskie jest jednym z najważniejszych regionów w Europie Centralnej. Jest to najsilniejszy region przemysłowy Polski i jedno z najbardziej atrakcyjnych polskich województw, zarówno pod względem inwestycyjnym, naukowym, kulturalnym jak i turystycznym. Wizerunek Województwa Śląskiego wpływa na traktowanie wytworzonych w regionie produktów, przedsiębiorstw i obywateli. I odwrotnie - poprawa jakości śląskich produktów i popularyzacja ich marek wpływają w znacznej mierze na wizerunek województwa.

Większość z najbardziej popularnych śląskich firm zdobyło już w ostatnich latach różnego rodzaju kolekcje statuetek, tytułów, dyplomów i wyróżnień. Lecz to nie liczba statuetek ani werdykt najbardziej nawet renomowanych jurorów, ale decyzja konsumenta decyduje o wyniku finansowym przedsięwzięcia i sukcesie konkretnej marki.

Marka - Śląskie - idea konkursu

Idea przyznawania statuetki „Marka-Śląskie" zrodziła się z chęci wypromowania przedsięwzięć regionu Województwa Śląskiego, a tym samym zwiększenia atrakcyjności oraz znaczenia regionu. W regionie działają firmy, które są wzorem dla całego kraju i zdążyły zbudować uznaną markę. Istnieją również firmy, które konsekwentnie tworzą swój wizerunek, aby w przyszłości stać się taką rozpoznawalne w Polsce i na świecie - mówią organizatorzy konkursu.

Konkurs „Marka-Śląskie" ma na celu promowanie najlepszych przedsiębiorstw, instytucji, organizacji, samorządów czy przedsięwzięć, które swój sukces osiągnęły nie tylko dzięki dobrej koniunkturze i ciężkiej pracy, ale także w oparciu o wyrafinowany marketing i planowane budowanie marki. Wyróżnienie niewątpliwie przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku Województwa Śląskiego i budowania tożsamości regionalnej.

Nagroda „Marka-Śląskie" jest podziękowaniem za znaczący wkład w rozwój województwa śląskiego i ma charakter honorowy.

Nagroda ma formę znaku oraz statuetki z napisem informującym, komu przyznaje się nagrodę oraz w jakiej kategorii.

Marka-Śląskie: kategorie nagrody

Tytułem nagrody „Marka-Śląskie" można być uhonorowanym co roku w kategoriach:

  • Gospodarka

  • Nauka

  • Kultura

  • Sport, 

  • Turystyka i rekreacja

  • Produkt

  • Usługa

  • Zdrowie

  • Organizacje pozarządowe

  • Społeczna odpowiedzialność biznesu

  • Dziedzictwo kulturowe regionu

  • Media

  • Osobowość roku

Kandydatów do nagrody „Marka-Śląskie" mogą zgłaszać jednostki samorządu terytorialnego, samorządy zawodowe, gospodarcze, wyższe uczelnie, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe pożytku publicznego, fundacje oraz redakcje prasy, radia i telewizji.

Pomysłodawcą i inicjatorem projektu jest Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach. Organizatorzy projektu dążą do tego, aby wyróżnienie to stało się symbolem jakości nie tylko w świecie biznesu, ale także kultury, polityki, nauki czy sportu. Innymi słowy - uhonorowany będzie mógł zostać każdy, kto swoją działalnością i postępowaniem buduje pozytywny wizerunek regionu oraz przyczynia się do budowania tożsamości regionalnej.

Koordynację działań związanych z przyznawaniem wyróżnienia oraz Biuro Kapituły Konkursu „Marka-Śląskie” prowadzi Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach.

ŚląskiBiznes.pl objął konkurs patronatem medialnym.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Otrzymuj najciekawsze newsy biznesowe ze Śląska!

Zapisz się do naszego newslettera!

Sonda

Czy rząd powinien wprowadzić dopłaty do zakupu węgla?






Oddanych głosów: 496

Prezentacje firm